Gå til innhold

Psykologen sa at mennesker er dyr :o

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Psykologen min sa at mennesker er dyr, er det sant ... ? Er mennesker en form for dyreart..? 

Anonymkode: 747e6...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det sier læreren min og at vi er aper jeg som kristen irritterrer meg grønn over det

Anonymkode: 32868...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Mennesket er primater og tilhører familien menneskeaper som også består av gibboner, gorilla, orangutang og sjimpanser. Som er en del av pattedyrene som også vi mennesker er en del av.

Så ja mennesker er dyr. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi aper jo etter hverandre hele tiden 

Anonymkode: 11962...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker er jo ikke dyre, du får kjøpt et til $50 på Haiti. Chiuvava eller hvordan i allverden man staver det, slike små råttehunder, de er svindyre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for svar :)
Men hvorfor bruker vi ordet "dyr" om oss selv så lite da..? Aldri hørt f.eks en politiker snakke om at vi er dyr.. og hvorfor kaller vi oss mennesker og ikke bruker dyr? Ikke i det hele tatt liksom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ambivalentReaction skrev:

Mennesker er jo ikke dyre, du får kjøpt et til $50 på Haiti. Chiuvava eller hvordan i allverden man staver det, slike små råttehunder, de er svindyre.

Nei, villsvin er svindyre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Psykologen min sa at mennesker er dyr, er det sant ... ? Er mennesker en form for dyreart..? 

Psykologen din har helt rett, faktisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har man ikke naturfag på skolen lenger, eller har den blitt "islamifisert"? Dette var barneskolekunnskap da jeg gikk på skolen.

Anonymkode: 5360e...75d

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor bruker vi ordet "dyr" om oss selv så lite da..? Aldri hørt f.eks en politiker snakke om at vi er dyr.. og hvorfor kaller vi oss mennesker og ikke bruker dyr? Ikke i det hele tatt liksom? 

Hvorfor kaller vi hunder hunder og ikke dyr? Aldri hørt en politiker snakke om at hunder er dyr... 

Jeg har heller aldri hørt folk kalle jorden for en planet eller solen en stjerne i det siste. Morsomt hvordan taksonomi fungerer.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dette var barneskolekunnskap da jeg gikk på skolen.

Det er nok det fortsatt, men siden det ikke står på facebook så er det ingen av ungdommene som vet det enda.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har man ikke naturfag på skolen lenger, eller har den blitt "islamifisert"? Dette var barneskolekunnskap da jeg gikk på skolen.

Anonymkode: 5360e...75d

Gratulerer du greide og dra inn islam i en debatt som ikke har noe med islam å gjøre.

Og det og ikke tro på at mennesker ikke er dyr har ingenting med Islam å gjøre. Er nok av kristne som ikke tror på at mennesker tilhører dyreriket. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, ambivalentReaction skrev:

Hvorfor kaller vi hunder hunder og ikke dyr? Aldri hørt en politiker snakke om at hunder er dyr... 

Jeg har heller aldri hørt folk kalle jorden for en planet eller solen en stjerne i det siste. Morsomt hvordan taksonomi fungerer.

Det virker kanskje som du ikke hører så godt etter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det evolusjonister og ateister prøver å fortelle oss :/

De vestige verden, det  moderne demokratiet og moderne vitenskap bygger på at vi er skapt i Guds bilde. og er unike.

Darwin som prøvde å fortelle oss hvordan verden hang sammen, bestod ikke engang teologi-studiet sitt.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, debatant skrev:

Det er det evolusjonister og ateister prøver å fortelle oss :/

De vestige verden, det  moderne demokratiet og moderne vitenskap bygger på at vi er skapt i Guds bilde. og er unike.

Darwin som prøvde å fortelle oss hvordan verden hang sammen, bestod ikke engang teologi-studiet sitt.

Korrekt men du kan ikke forevente at ateister forstår dette.

Anonymkode: 0d432...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
41 minutter siden, Midgard skrev:

Nei, villsvin er svindyre.

:laugh::laugh::laugh:

Anonymkode: eedf7...812

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange sompersonlig blir fornærmet om man sier at de er dyr, det er ikke politisk korrekt.

Anonymkode: 01bea...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hummels skrev:

Ja mennesker er dyr. Vi er i slekt med apene. 

Du kjenner vel din egen slekt best selv.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...