AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #1 Skrevet 4. mars 2016 Jeg har havnet i en lei situasjon som medfører en sykehusinnleggelse i ca 5 dager om kort tid. Jeg har snakket ungenes far om han kan ha jentene da, enten at han bytter samværstid eller har dem noen dager ekstra. Har også tilbydd meg å betale 300,- kroner døgnet for kostnadene det medfører. Dette ønsker han ikke. Han ber meg kontakte barnevern for barnepass dersom jeg selv ikke er i stand til å ta vare på ungene disse dagene, men dette synes jeg blir for voldsomt. Jeg har aldri spurt om barnepass før, heller aldri om bytte av samværshelg, så jeg maser ikke på han. Valget jeg da har er å stå over operasjon, eller gjøre som han foreslår. Det første er risikabelt for min fremtidige helse og arbeidsmuligheter, noe som igjen kan påvirke min mulighet til å forsørge jentene og meg selv i fremtiden. Operasjonen er altså ikke av kosmetisk art. Det andre alternativer synes jeg er vanskelig å vite konsekvensene av. Er det noen som har vært i en liknende situasjon, og har gode råd å dele? Anonymkode: 32cd0...ba9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #2 Skrevet 4. mars 2016 Hvilken fordeling har dere nå? Er det du eller mannen som ville ha denne fordelingen? Anonymkode: bc2a0...fb2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #3 Skrevet 4. mars 2016 For en dust. Hvorfor vil han ikke ha ungene sine da? Hva er grunnen til at han ikke kan ha ungene når du ikke kan. Barnevernet har selvfølgelig ikke noe med dette å gjøre, dette sier han bare for å være ugrei mot deg. Anonymkode: 86f79...45f 11
GammelKaktus Skrevet 4. mars 2016 #4 Skrevet 4. mars 2016 For en idiot. Har du ikke noen venner eller familie som kan passe barna? Vet en venninne måtte og utsette operasjon som var livsnødvendig i 2 uker rett og slett for hun ikke hadde noen som kunne passe barna. Helt forjævlig, men det er mange som har det sånn. Merkverdig at denne eksen din som har barna til vanlig på samvær virkelig mener du skal kontakte barnevernet for barnepass, noe som de ikke kan hjelpe med... Han virker jo ikke helt oppegående. 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #5 Skrevet 4. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken fordeling har dere nå? Er det du eller mannen som ville ha denne fordelingen? Anonymkode: bc2a0...fb2 Spiller det virkelig noen rolle?? At far ikke ønsker å "være barnevakt" fordi mor skal på byen er en ting, men når det er snakk om en sykehusinnleggelse så burde han virkelig ta seg i nakken og stille opp! Fatter ikke at han heller vil at barna skal tas hånd om av barnevernet enn av sin egen far.. Anonymkode: ed4db...019 16
Frk.34 Skrevet 4. mars 2016 #6 Skrevet 4. mars 2016 Evt noen ansatte i barnehage/skole som kan hjelpe til for en symbolsk sum? For en idiot forresten... Det lyser jo hevn lang vei fra han!! 5
Ulven Skrevet 4. mars 2016 #7 Skrevet 4. mars 2016 Hvis ikke du har andre muligheter ringer du BV og ber om hjelp. De kan gi barna midlertidig plass i et foster/beredskapshjem på bakgrunn av §4-6 i barnevernloven. Men du kan jo gi far en liten melding hvor du påpeker at en slik uvilje til å ta ansvar for sine egne barn tar seg særdeles lite pent ut på papiret, og at han ved neste korsvei har gravd sin egen grav hvis BV må overta omsorgen for barna disse fem dagene. Forøvrig forteller mannen min som arbeider i BV at det ikke rent sjelden blir plassert barn i foster/beredskapshjem pga sykdom ol hos omsorgsgiver. Disse barna kommer selvfølgelig hjem når forelder er frisk. 16
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #8 Skrevet 4. mars 2016 Veldig spesielt å be barnevernet passe jentene... Har du venner/familie som kan ha dem i den perioden eller om du har kontakt med hans familie, kunne det vært aktuelt at de passet? Synes virkelig det var en spesiell måte å reagere på fra hans side, så forstår at du reagerer. Han kunne vel sagt at det ikke passer, så noe konflikt ligger det fra han sin side. Anonymkode: 0c922...0c7 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #9 Skrevet 4. mars 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken fordeling har dere nå? Er det du eller mannen som ville ha denne fordelingen? Anonymkode: bc2a0...fb2 Jeg har omsorgen, og han har ungene 109 netter i året for å nå samværsklasse C. Han har selv bestemt denne ordningen. Anonymkode: 32cd0...ba9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #10 Skrevet 4. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har omsorgen, og han har ungene 109 netter i året for å nå samværsklasse C. Han har selv bestemt denne ordningen. Anonymkode: 32cd0...ba9 Har du noen familie som evt. kan dele på disse dagene? Han faren orker jeg ikke å kommentere engang, jeg har en klin lik far til mitt barn. Anonymkode: 399c4...e71 3
Kontormus Skrevet 4. mars 2016 #11 Skrevet 4. mars 2016 Som noen har bekreftet alt, så hender det at BV må bistå når omsorgspersoner blir syke eller skadet slik at de må oppholde seg på sykehus eller er ute av stand til å ta vare på barn. Men hva faen denne mannen tenker på, som offentlig og for all verden ønsker å være ved at han ikke vil ta vare på egne barn i en vanskelig situasjon er en gåte. Tenker han må være mindre begavet, og plutselig ser han ikke barna sine når de skulle vært der på samvær... 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #12 Skrevet 4. mars 2016 De fleste foreldre vil ikke plassere barna hos fremmede mennesker en uke i et beredskapshjem. Ta kontakt med foreldrene til vennene til jentene og forklar situasjonen, er sikker på at noen kan hjelpe deg. Anonymkode: 4bbba...304 3
Million Skrevet 4. mars 2016 #13 Skrevet 4. mars 2016 Kontakt din mor eller hans mor (barnas bestemødre) og spør om en av de kan ta seg fri og komme hjem til deg og passe jentene i disse dagene det gjelder. Avtaler dere god tid i forkant, burde det la seg gjøre at bestemor kan ta seg fri fra jobb og komme og være sammen med barnebarna sine noen dager. Det burde vel gå? 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #14 Skrevet 4. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig spesielt å be barnevernet passe jentene... Har du venner/familie som kan ha dem i den perioden eller om du har kontakt med hans familie, kunne det vært aktuelt at de passet? Synes virkelig det var en spesiell måte å reagere på fra hans side, så forstår at du reagerer. Han kunne vel sagt at det ikke passer, så noe konflikt ligger det fra han sin side. Anonymkode: 0c922...0c7 Jeg har ingen som kan passe dem, min mor har ikke mulighet og min far har for dårlig helse. Har en bror, men han har nok med seg og sitt. Vi har ingen konflikter på gang, for jeg er tilpasser og tilrettelegger for samvær slik jeg skal. Hans familie får jeg ikke lov å ha kontakt med, og det respekterer jeg. Hans svar her er nok et resultat av hans syn på sin egen rolle i forhold til jentene. Han er gratis barnevakt annen hver helg, og han slipper ikke unna denne gratistjenesten uten at han da må betale bidrag. Så lenge han har dem tilsvarende samværsklasse C, så har vi blitt enige om at han ikke skal betale bidrag. Denne ordningen gir meg mulighet for turnusarbeid med arbeid annen hver helg. Anonymkode: 32cd0...ba9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #15 Skrevet 4. mars 2016 11 minutter siden, Ulven skrev: Hvis ikke du har andre muligheter ringer du BV og ber om hjelp. De kan gi barna midlertidig plass i et foster/beredskapshjem på bakgrunn av §4-6 i barnevernloven. Men du kan jo gi far en liten melding hvor du påpeker at en slik uvilje til å ta ansvar for sine egne barn tar seg særdeles lite pent ut på papiret, og at han ved neste korsvei har gravd sin egen grav hvis BV må overta omsorgen for barna disse fem dagene. Forøvrig forteller mannen min som arbeider i BV at det ikke rent sjelden blir plassert barn i foster/beredskapshjem pga sykdom ol hos omsorgsgiver. Disse barna kommer selvfølgelig hjem når forelder er frisk. Takk for svar. Jeg må innrømme at barnevernet virker skremmende, og jeg er redd de vil vurdere min omsorgsevne som dårlig siden jeg ikke har noen som kan stille opp i en slik situasjon. Godt å høre at dette også gjelder andre. Vi bør vell alle ha en plan B for ungene, og jeg ser at jeg må jobbe med å utvide mitt nettverk. Det med venner har vært nedprioritert siden jeg enten jobber eller har ungene i helgene, så nå skal jeg prøve å finne gode alternativer. Anonymkode: 32cd0...ba9
GammelKaktus Skrevet 4. mars 2016 #16 Skrevet 4. mars 2016 Jentene dine har vel venner som de pleier å være med, kan du ikke spør foreldrene deres om de har mulighet til å passe barna dine. Hadde noen foreldre i barnehagen til min sønn spurt om jeg kunne passe barnet deres fordi de måtte ta en operasjon så hadde jeg sagt ja, uten tvil. 8
Kontormus Skrevet 4. mars 2016 #17 Skrevet 4. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg må innrømme at barnevernet virker skremmende, og jeg er redd de vil vurdere min omsorgsevne som dårlig siden jeg ikke har noen som kan stille opp i en slik situasjon. Godt å høre at dette også gjelder andre. Vi bør vell alle ha en plan B for ungene, og jeg ser at jeg må jobbe med å utvide mitt nettverk. Det med venner har vært nedprioritert siden jeg enten jobber eller har ungene i helgene, så nå skal jeg prøve å finne gode alternativer. Anonymkode: 32cd0...ba9 Du har nok lite å frykte fra BV, men de vil nok stusse veldig på hva det er med denne faren som er så vrang, og som er villig til å utsette barna sine for det traumet det er å bli plassert i en midlertidig fosterhjem fordi han skal ri ett eller annet prinsipp. Hvis noen taper på dette, er det nok han. 12
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #18 Skrevet 4. mars 2016 Har ikke svar på ditt spørsmål akuratt, men hvor lenge har du stått på pinne for denne tufsen egentlig? Du skal IKKE finne deg i å måtte leve slik det behager han mest! Han bør betale bidrag selv om han har samvær, for du kan ikke sitte med alt. Egentlig bør han betale, og droppe samvær, for barna merker at de er uønsket, så bruker du heller bidragspengene på at bestemødre kan ta seg litt fri til å være med barna. Får helt vondt av deg, og kjenner at det koker. Anonymkode: 7496f...307 10
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #19 Skrevet 4. mars 2016 1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev: Jentene dine har vel venner som de pleier å være med, kan du ikke spør foreldrene deres om de har mulighet til å passe barna dine. Hadde noen foreldre i barnehagen til min sønn spurt om jeg kunne passe barnet deres fordi de måtte ta en operasjon så hadde jeg sagt ja, uten tvil. Jeg har snakket med foreldrene til eldstejentas to besteveninner, og det passet ikke. Det kan jo komme av at jeg spurte etter barnepass til lillesøster samtidig. Lillemor vil ikke være hos andre hvis ikke storesøster også er der. Synes også det er så vanskelig å spørre andre foreldre ... Vi bor på ett relativt lite sted, så da blir det veldig synlig at faren ikke stiller opp, og er redd jentene på denne måten vil få dette servert fra andre. Anonymkode: 32cd0...ba9
Jobbermedbarn Skrevet 4. mars 2016 #20 Skrevet 4. mars 2016 Spør de som jobber i barnehagen/på skolen om de har mulighet til å ha jentene. Har hørt flere tilfeller hvor de har passet barna, det er jo voksne barna kjenner godt. Evt hos noen venner! Håper det ordner seg! Det jeg mener om denne såkalte "faren" skal jeg holde for meg selv, det hadde blitt for stygt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå