Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg bestilte noe i november, altså 4 måneder siden. Det var leveringsstid på 21 dager. Jeg bestilte 2 x 72 delers bestikksett.

*Først etter 1,5 måned fikk jeg 2 x 60 deler bestikksett. Så måtte jeg ringe og klage og sende mail.

*Etter enda en måned (har da gått 2,5 måneder) med flere mailer fikk jeg tilsendt 12 bestikk til, men ikke i orginal pakning og de lighher løst i en eske og matcher ikke gaveesken med de første 60 bestikkene ligger i.

*så skulle leverandøren se hva som var feil og mente da at jeg hadde fått alr jeg skulle. Åjasså? Den siste esken jeg fikk har 12 bestikk i seg og en viss vekt. På hentelappen står denne vekten på, og det tilsier 12 bestikk og ikke det dobbelte 24 bestikk. Da la leverandøren seg flat og jeg sa dette gidder jeg ikke. Gidder ikke flere mailer, gidder ikke flere turer til postkontor som er langt unna, gidder ikke mer venting (har gått 4 måneder)

- så jeg ba om få hevet kjøpet, jeg vil ha pengene tilbake. Da tilbød dem å retunere pengene for de resterende 12 enkle bestikkene. Men det tilsvarer 100kr, og det synes jeg er for lite. For det første så ga jeg bort den første gaveesken bed 60-deler bestikk fordi jeg bestilte det i november forventet å få det 21. Desember (gjorde jo heller ikke det) og måtte derfor skynte meg og levere den forsene julegaven i januar. Så den har jeg ikke lenger.

*spørsmålet mitt blir da, hva kan jeg kreve? Det er jo arbeid å måtte ringe, sende epost, ringe, dra til postkontoret osv? Jeg har jo ikke fått det jeg bestilte.

mulig å kreve å heve kjøpet? Er det veldig urimelig?

Anonymkode: 18ec2...5e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem bestilte du fra? Brukte du kredittkort?

Bare si du ønsker å heve kjøpet, dersom du ikke får medhold skriver du til forbrukerrådet. De kan hjelpe deg med å klage saken inn til forbrukertvistutvalget. 

Skrevet

men hvis du skal heve kjøpet, så må du vel levere tilbake det du allerede har fått....

du kan da ikke forvente å både få pengene igjen, og beholde tingene? :o

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Loven er helt klar på at dersom du skal heve et kjøp skkal varene leveres tilbake og pengene betales tilbake, og man stilles som om handleen ikke har funnet sted. Når esken er gott bort, må du enten få den tilbake slik at du kan returnere den, eller forstå at dette er et hinder for total og fullstendig heving av kjøpet. 

Delvheving vil jo her være mulig, ved at prisen på det du kan returnere blir refundert ve dat dette returneres. 

Alternativet er da om du har brukt kredittkort? Da kan du nemlig gå,på kredittkortselskapet med en reklamasjonssak, men da må du først ha kranglet så mye med selger at du ikke kommer noen vei. Her er du jo delvis på vei, slik jeg forstår dette, men du er ikke fornøyd? 

Anonymkode: ae79e...0ae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...