AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #1 Skrevet 4. mars 2016 Hvis daten sier ting som at "du er alt for bra for meg" er dette et tegn på at de ikke er så interessert lenger, men de får det til å høres ut som at det handler om at jeg er for bra, og de ikke er god nok, sånn at jeg ikke skal føle meg avvist? Jeg føler liksom at den setningen legger et premiss om at "dette kommer ikke til å funke", samtidig som de komplimenterer personen? Er dette en setning menn bruker for å avvise skånsomt? Anonymkode: 19bef...4fe
Gjest Cartman Skrevet 4. mars 2016 #2 Skrevet 4. mars 2016 Enten har daten dårlig selvtillit eller så dumper de deg på en snill måte. Tror mange bruker den, da de har dårlig selvtillit og ordene glipper ut av munnen.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #3 Skrevet 4. mars 2016 1 minutt siden, Cartman skrev: Enten har daten dårlig selvtillit eller så dumper de deg på en snill måte. Tror mange bruker den, da de har dårlig selvtillit og ordene glipper ut av munnen. Okei, så du mener at mange bruker den uten at det er fordi de skal dumpe? Eller at de bruker den måten å dumpe på FORDI de har dårlig selvtillit? Jeg vet jeg burde skjønt svaret ditt uten å spørre opp igjen. Hvis i samme melding så kommer daten med forslag til ny gang å møtes? Anonymkode: 19bef...4fe
Gjest Cartman Skrevet 4. mars 2016 #4 Skrevet 4. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Okei, så du mener at mange bruker den uten at det er fordi de skal dumpe? Eller at de bruker den måten å dumpe på FORDI de har dårlig selvtillit? Jeg vet jeg burde skjønt svaret ditt uten å spørre opp igjen. Hvis i samme melding så kommer daten med forslag til ny gang å møtes? Anonymkode: 19bef...4fe Hvis daten vil møte deg igjen, da er h*n interessert. Det kan være begge deler selvfølgelig. At man er usikker og at usikkerheten får deg til å avslutte datingen. Mange menn har forpliktelsesangst. Min erfaring med mennesker er at folk ofte forsnakker seg. Vi er våre egne største kritikere og noen ganger kan det komme til uttrykk på denne måten.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #5 Skrevet 4. mars 2016 Et øyeblikk siden, Cartman skrev: Hvis daten vil møte deg igjen, da er h*n interessert. Det kan være begge deler selvfølgelig. At man er usikker og at usikkerheten får deg til å avslutte datingen. Mange menn har forpliktelsesangst. Min erfaring med mennesker er at folk ofte forsnakker seg. Vi er våre egne største kritikere og noen ganger kan det komme til uttrykk på denne måten. Okei, så det er svært usannsynlig at noen har funnet en så skånsom måte å dumpe på at de later som de skal finne på noe en gang senere, når de egentlig har tenkt å dumpe? At de skriver ting som "gleder meg til å se deg igjen", samtidig som "du er for bra for meg", og dermed skal du sitte med en god følelse selv etter de har dumpa deg? Det høres ulogisk ut for deg? Jeg føler med delvis hjernedød som spør om dette. Jeg er bare så forelska. Jeg har faktisk lest artikler som sier at forskning beviser at hjernen fungerer dårligere når den er forelsket, så jeg skylder på det. TS Anonymkode: 19bef...4fe 1
Berit Skrevet 4. mars 2016 #6 Skrevet 4. mars 2016 Kommer an på hva han sier mer og hvordan. Kan og være hinting på at du skal si at du føler det om ham også. Ikke noe jeg selv ville sagt, uansett.
Gjest Cartman Skrevet 4. mars 2016 #7 Skrevet 4. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei, så det er svært usannsynlig at noen har funnet en så skånsom måte å dumpe på at de later som de skal finne på noe en gang senere, når de egentlig har tenkt å dumpe? At de skriver ting som "gleder meg til å se deg igjen", samtidig som "du er for bra for meg", og dermed skal du sitte med en god følelse selv etter de har dumpa deg? Det høres ulogisk ut for deg? Jeg føler med delvis hjernedød som spør om dette. Jeg er bare så forelska. Jeg har faktisk lest artikler som sier at forskning beviser at hjernen fungerer dårligere når den er forelsket, så jeg skylder på det. TS Anonymkode: 19bef...4fe Jeg ville bare kjørt på. Ofte tolker vi litt for mye. Det finnes selvfølgelig feige mennesker, som snakker seg ut av alt. De er en minoritet. Jeg kan ikke si hva denne personen tenker, men jeg ville ikke latt en uttalelse stoppe meg.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #8 Skrevet 4. mars 2016 Om de faktisk mener det de sier, er det kjempe turn-off. Det bunner som regel i dårlig selvtillitt og ender sjeldent bra. Uansett hva som er betydningen, er dette en rød varsellampe. Dette med mindre det blir sagt med glimt i øyet på en ertende måte. Anonymkode: 65ae6...d80 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #9 Skrevet 4. mars 2016 Jeg har opplevd dette.. Datet en fyr en periode som nevnte dette ved et par anledninger. Han mente jeg var for "fin" for en gutt som han og at jeg var for "bra for han" - men tror han tenkte mer på at han var fra Holmlia og jeg fra vestkanten i Oslo. Uansett - det endte med at han plutselig ble stille. Om det hadde noen sammenheng vet jeg ikke.. han ble i hvertfall sammen med en annen rundt to måneder etterpå, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke Anonymkode: 90ee3...778
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #10 Skrevet 4. mars 2016 39 minutter siden, Cartman skrev: Jeg ville bare kjørt på. Ofte tolker vi litt for mye. Det finnes selvfølgelig feige mennesker, som snakker seg ut av alt. De er en minoritet. Jeg kan ikke si hva denne personen tenker, men jeg ville ikke latt en uttalelse stoppe meg. Ja, jeg tror du har rett. Det er veldig lett å tolke for mye. Er det nødvendigvis en negativ ting hvis noen sier "du er for bra for meg"? Hvis de mener det helt oppriktig. At de føler at jeg er så bra liksom, er ikke det en fin ting å si på en måte? At de liker meg såå mye at jeg virker for bra? Om du skjønner. TS Anonymkode: 19bef...4fe
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #11 Skrevet 4. mars 2016 Kjæresten min sa dette utallige ganger i bli kjent perioden vår. Jeg tenkte også at han sa det som en snill måte å skyve meg vekk på, og det gjorde han, men han ville skyve meg vekk fordi han syns han selv var uverdig og ikke ville tåle å bli såret om jeg etterhvert fant ut hvor "dårlig" han var. Jeg måtte spørre rett ut om han sa det for å skyve meg vekk eller ikke og hvorfor og da svarte han det. Så måtte jeg betrygge han jevnlig om at han car perfekt for meg og rose de positive egenskapene hans sånn at han fikk litt bedre selvtillit. Vi ble til slutt kjærester og har et veldig tett forhold i dag hhan bare trengte å innse han var bra for meg og bli trygg på at jeg ikke ville skuffe han og gå fordi han evn skuffet meg. Anonymkode: 5a6d1...434 2
Gjest O.G. Skrevet 4. mars 2016 #12 Skrevet 4. mars 2016 Jeg har selv brukt den når ejg dumper noen: Etterfulgt av "du får meg til å ønske å være en bedre kvinne...".
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #13 Skrevet 4. mars 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjæresten min sa dette utallige ganger i bli kjent perioden vår. Jeg tenkte også at han sa det som en snill måte å skyve meg vekk på, og det gjorde han, men han ville skyve meg vekk fordi han syns han selv var uverdig og ikke ville tåle å bli såret om jeg etterhvert fant ut hvor "dårlig" han var. Jeg måtte spørre rett ut om han sa det for å skyve meg vekk eller ikke og hvorfor og da svarte han det. Så måtte jeg betrygge han jevnlig om at han car perfekt for meg og rose de positive egenskapene hans sånn at han fikk litt bedre selvtillit. Vi ble til slutt kjærester og har et veldig tett forhold i dag hhan bare trengte å innse han var bra for meg og bli trygg på at jeg ikke ville skuffe han og gå fordi han evn skuffet meg. Anonymkode: 5a6d1...434 Takk for at du delte dette med meg. Det høres litt kjent ut. Noen sier at det bør være en varsellampe, men jeg aksepterer jo ham selv om det er at han har dårlig selvtillit, det endrer ikke hvordan jeg ser ham. Kan jeg spørre hvor lenge dere har vært sammen? Og hvor lenge det gikk før dere ble sammen? Snakker dere om alt? TS Anonymkode: 19bef...4fe
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #14 Skrevet 4. mars 2016 11 minutter siden, O.G. skrev: Jeg har selv brukt den når ejg dumper noen: Etterfulgt av "du får meg til å ønske å være en bedre kvinne...". Er det bare bullshit da altså? Eller mener du det? TS Anonymkode: 19bef...4fe
Gjest O.G. Skrevet 4. mars 2016 #15 Skrevet 4. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det bare bullshit da altså? Eller mener du det? TS Anonymkode: 19bef...4fe Det er ekvivalenten til: "Det er ikke deg, det er meg", og man bør lese den som at det er en selv som er problemet.
Gjest chisandra Skrevet 4. mars 2016 #16 Skrevet 4. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Okei, så det er svært usannsynlig at noen har funnet en så skånsom måte å dumpe på at de later som de skal finne på noe en gang senere, når de egentlig har tenkt å dumpe? At de skriver ting som "gleder meg til å se deg igjen", samtidig som "du er for bra for meg", og dermed skal du sitte med en god følelse selv etter de har dumpa deg? Det høres ulogisk ut for deg? Jeg føler med delvis hjernedød som spør om dette. Jeg er bare så forelska. Jeg har faktisk lest artikler som sier at forskning beviser at hjernen fungerer dårligere når den er forelsket, så jeg skylder på det. TS Anonymkode: 19bef...4fe Ikke bekymre deg så mye. Veldig mange sier sånt som et slags forsøk på et kompliment. Skjønner at det kan bli misforstått, men prøv å tolk det i beste mening - særlig når han i tillegg sier at han gleder seg til å se deg igjen.
Gjest Leonardo Skrevet 4. mars 2016 #17 Skrevet 4. mars 2016 Noen sier det kanskje i all oppriktighet og uten å ville avslutte noe, mens andre bruker det kanskje som en dårlig unnskyldning for avslutte et forhold? Jeg har aldri møtt noen som er for bra for meg, så for meg hadde det uansett vært unaturlig å bruke de ordene.
Gjest Cartman Skrevet 4. mars 2016 #18 Skrevet 4. mars 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg tror du har rett. Det er veldig lett å tolke for mye. Er det nødvendigvis en negativ ting hvis noen sier "du er for bra for meg"? Hvis de mener det helt oppriktig. At de føler at jeg er så bra liksom, er ikke det en fin ting å si på en måte? At de liker meg såå mye at jeg virker for bra? Om du skjønner. TS Anonymkode: 19bef...4fe Når man er virkelig forelsket i noen, så føler man ofte at vedkommende er for bra. Man ser ingen feil i vedkommende, men mange feil i seg selv. Det er helt vanlig.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #19 Skrevet 4. mars 2016 3 timer siden, O.G. skrev: Det er ekvivalenten til: "Det er ikke deg, det er meg", og man bør lese den som at det er en selv som er problemet. Ok, greit å vite at det er sånn du har brukt det. Men samtidig virker det jo ikke som at han prøver å avslutte noe, så kanskje han faktisk mener det. TS Anonymkode: 19bef...4fe
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #20 Skrevet 4. mars 2016 3 timer siden, Cartman skrev: Når man er virkelig forelsket i noen, så føler man ofte at vedkommende er for bra. Man ser ingen feil i vedkommende, men mange feil i seg selv. Det er helt vanlig. Ja, det der ga mening. Jeg føler det jo på en måte sånn om ham også. Om ham, og også dine armer selvsagt. De er jo overmenneskelige. Men om jeg måtte velge, så ville det blitt ham. Så kanskje det er sånn han mente det når han sa det. TS. Anonymkode: 19bef...4fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå