^me^ Skrevet 18. oktober 2004 #1 Skrevet 18. oktober 2004 tenkte meg fiskepinner, poteter og bearnaisee saus i dag.. er det noen som har andre saus tips til meg?synes bearnaisee sausen begynder og bli litt kjedelig..
Gjest gjest1 Skrevet 18. oktober 2004 #2 Skrevet 18. oktober 2004 sweet chilisaus eller mangochutney syns jeg er veldig godt til fiskepinner. I lag med ris og dampet brokkoli.
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2004 #4 Skrevet 20. oktober 2004 Hvis du synes det er greit med en hjlepende hånd fra Toro er Lofoten fiskesaus veldig godt! Hvis du vil bruke litt mer tid er det kjempegodt å blande like deler creme fraiche og yoghurt naturell og smakssette med pepperrot (evt på tube), sitron, salt, pepper og mye gressløk. Denne kan spises både kald og varm - min erfaring er at den blir litt tynn, så jeg har varmet den og tilsatt litt maizennamel for å få den tykkere. Idet jeg skrev dette kom jeg på at jeg skal prøve å sile av "vannet" av yoghurten først neste gang, kanskje det hjelper
*Emma* Skrevet 20. oktober 2004 #5 Skrevet 20. oktober 2004 Har aldri brukt saus til fiskepinner...vi pleier å ha litt smeltet smør bare.......sist jeg laget det hadde vi fiskepinnene med pommesfrits (ala fish&chips) og da brukte vi remulade til
Væren Skrevet 20. oktober 2004 #6 Skrevet 20. oktober 2004 Vi pleier å koke basmatiris, steke fiskepinner i langpannen i ovnen og ha hollandaisesaus ved siden av. I forgårs hadde vi dette sist; da surret jeg litt purreløk og paprika i stekepannen. Det er knallgodt tilbehør! Vårløk eller vanlig løk er også kjempegodt! Og litt kokt brokkoli hadde vi også. Utrolig hvor godt det faktisk kan smake med fiskepinner!
søndagsengel? Skrevet 20. oktober 2004 #7 Skrevet 20. oktober 2004 Vi bruker aldri saus på fiskepinnene (aldri hørt om bearnaise saus til fiskepinner, men det må prøves!!), men litt smeltet smør på potetene. Pleier å spise masse revet gulrot ved siden av, gjerne med noen dråper sitron over... Ellers smaker det godt å dype fiskepinnene i litt thousand island dressing (men da dropper jeg smøret på potetene)... :-)
Arkana Skrevet 20. oktober 2004 #8 Skrevet 20. oktober 2004 Bernaisesaus til fiskepinner? :-? :o Vi bruker litt majones til, men ellers ingenting.
Gjest Étoile Skrevet 20. oktober 2004 #9 Skrevet 20. oktober 2004 Jeg pleier å lage rød saus til fiskepinner (noe pappaen min fant på da jeg var liten). Man gjør så her: Bland like deler lettrømme og (lett)majones, tilsett 1-2 ss tomatpure, finhakket sylteagurk + juice fra sylteagurkglasset og pepper. Knallgodt!
Gjest 1111 Skrevet 20. oktober 2004 #10 Skrevet 20. oktober 2004 Blander rømme og ketchup til en passende farge og smak og serverer til fiskepinnene.
søndagsengel? Skrevet 20. oktober 2004 #11 Skrevet 20. oktober 2004 Lettrømme blandet med sitronsaft og agurkmix er også godt.
^me^ Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter #12 Skrevet 20. oktober 2004 synes bare smeltet smør blir for kjedelig, for lite smak.. men det ble bearnaise saus til..men enkelte svar her som jeg har fått må prøves neste gang! takk for mange gode svar!
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2004 #13 Skrevet 20. oktober 2004 Holladaisesaus syns jeg er godt..det passer dessuten mye bedre til fisk enn bernaise gjør..men er like digg!
Gjest annema Skrevet 25. januar 2005 #14 Skrevet 25. januar 2005 Fiskepinner, kokte poteter og raspa gulrøtter med hvit saus med eggebiter...det er yammi det...masse eggebiter.
Elze Skrevet 25. januar 2005 #16 Skrevet 25. januar 2005 Ris og sursøt saus, f.eks. fra glass, er gøtt til fiskepinner.
Snuppa Skrevet 25. januar 2005 #17 Skrevet 25. januar 2005 Hollandaise med pommes frites er veldig godt. Kanskje ikke det sunneste alternativet, men........
starie Skrevet 25. januar 2005 #18 Skrevet 25. januar 2005 Jeg synes grov sennep og salat er godt til.
Gjest Lompa Skrevet 25. januar 2005 #19 Skrevet 25. januar 2005 *Slurp!* Og jeg som alltid har syns at fiskepinner er litt kjedelig.....her var det mye som skal prøves!
Snuppa Skrevet 2. februar 2005 #20 Skrevet 2. februar 2005 Ble inspirert av tråden her og prøvde fiskepinner med sweet chili, ris og brokkoli igår - kjempegodt og lettvint! Vet forresten at fiskepinner i pølsebrød er en stor hit hos en del unger.................
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå