Gjest uro Skrevet 18. oktober 2004 #1 Del Skrevet 18. oktober 2004 Jeg har alvorlig angst og alvorlig depresjon. Går til en psykolog. Han har foreslått at jeg kanskje bør bli innlagt på et psykiatrisk sykehus pga. den alvorlige depresjonen min. Men samtidig så sier han at pga. den alvorlige angsten min så kanskje det hadde blitt altfor tøft. At angsten skulle blitt såpass stor at det hadde blitt for vanskelig for meg. Og pga. angsten min så anbefaler han en dagavdeling. Men pga. depresjonen min, en innleggelse. Jeg prøvde å reise til sykehuset for en uke siden. Tvang meg dit for å prøve. Angsten var så kraftig, at jeg ikke maktet å være der i mere enn to timer. Angsten min var så kraftig at jeg trodde jeg skulle dø. Psykologen der sa da at angsten min var såpass kraftig at jeg kunne få dra hjem igjen. At jeg heller kunne prøve om dagen først. Ta det sånn gradvis en dag i uka eller noe. Jeg har visst større angst enn de fleste mente han. Også spør han hva jeg mest har lyst til. Men jeg vet ikke hva jeg har lyst til. Jeg ombestemmer meg hele tiden. Jeg er så forvirra, vet ikke hva jeg vil eller hva jeg mener. Føler at angsten min bestemmer over meg. I det ene øyeblikket vil jeg noe, men i neste øyeblikk vil jeg noe helt annet. Også tenker jeg og får enda mer kraftig angst. Jeg er visst mere redd enn de fleste siden jeg har vært redd siden barneårene. Kanskje jeg er født redd mente psykologen. Jeg er så redd at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre? Og veldig engstelig. Går alltid rundt og bekymrer meg for et eller annet. Angsten min er der hele tiden, og noen ganger får jeg helt panikk oppå den vanlige angsten min. Dette skjer ved bla. da jeg var på sykehuset. Hva skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg klare å bestemme meg for noe? Hvordan skal jeg klare å stå for det jeg sier uten å tvile rett etterpå? Jeg holder ikke ut. Jeg er så urolig. Angsten er så stor. Livet er umennskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 18. oktober 2004 #2 Del Skrevet 18. oktober 2004 er det du som skrev det andre innlegget også "angsten min dreper meg"? Jeg vet ikke hva jeg skal si, dette høres helt forferdelig ut. Men får du ikke noen medisiner som hjelper da? har du prøvd tankefeltterapi forresten? det har jeg hørt mye positivt om... bare et forslag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kkristin Skrevet 18. oktober 2004 #3 Del Skrevet 18. oktober 2004 Jeg har også hatt problemer med angst. Jeg leste en bok skrevet av to utrolig dyktige psyologer. "trange rom og åpne plasser" Den har forandret livet mitt! Den forteller (blandt mye annet) hva angst egentlig er og konkrete og helt gjennomførbare teknikker du kan bruke for å få kontroll over angsten ;SAMME hvor stor den er (!!!!) Den forandret meg fra dag en!!!! Her er email adressen min hvis du vil prate med noen som kjenner til angst, eller vil høre mer om boken. Mailadresser kan ikke legges i innlegg, og må derfor tas bort. Marianne moderator. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kkristin Skrevet 19. oktober 2004 #4 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hvis du vil kan du sende meg en Privat melding :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uro Skrevet 19. oktober 2004 #5 Del Skrevet 19. oktober 2004 Ja, det er jeg som skrev angsten min dreper meg snart. Den ble visst slettet tror jeg. Hmmm. Jeg har lest boken "trange rom og åpne plasser". Den var veldig intressant. Lærte masse nytt, men jeg husker ikke så mye. Jeg er så glemsk og glemmer alt det jeg leser med en gang. Jeg leser også detter det ut igjen rett etterpå. Hmm. Tusen takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå