Glamann Skrevet 4. mars 2016 #1 Skrevet 4. mars 2016 Noen som vet om jeg kan kreve kompensasjon fra utleier via AirBNB? Eller ta det med advokat? Jeg leide en leilighet i 12 februar for å ha den fra 6 mars, men får nå beskjed om at oppholdet er kansellert. Må nå velge en som er to tusen dyrere. Jeg mener at verten skal betale differansen mellom de vi avtalte og det jeg må betale nå. Siden det var han som kansellerte tett oppunder ankomstdato. Dette er til info i Oslo.
ajarRun Skrevet 4. mars 2016 #3 Skrevet 4. mars 2016 6 minutter siden, Glitnir skrev: Hva står det i AirBnBs vilkår da? Sitat If a Host cancels a confirmed booking made via the Site, Services, and Application, (i) Airbnb Payments will refund the Total Fees for such booking to the applicable Guest within a commercially reasonable time of the cancellation and (ii) the Guest will receive an email or other communication from Airbnb containing alternative Listings and other related information. If the Guest requests a booking from one of the alternative Listings and the Host associated with such alternative Listing confirms the Guest's requested booking, then the Guest agrees to pay Airbnb the Total Fees relating to the confirmed booking for the Accommodation in the alternative Listing, in accordance with these Terms. If a Host cancelled a confirmed booking and you, as a Guest, have not received an email or other communication from Airbnb, please contact Airbnb. Man får pengene tilbake og tilbud om å velge et annet sted.
Glamann Skrevet 9. juni 2016 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2016 Denne glemte jeg å svare på. Så selv om jeg måtte betale nesten det dobbelte pga at denne tullingen kansellerte bare ei uke før så kan jeg ikke kreve at han dekker mellomlegget? Det der er jo amerikanske vilkår vil jeg tro, Gjelder sånne vilkår i Norge også? ville tro at verten ville måtte betale meg mellomlegget siden der var så kort tid før jeg skulle bo der.
Lyckeliten Skrevet 9. juni 2016 #5 Skrevet 9. juni 2016 De vilkårene gjelder her også, så du har ingen rett til å få noe erstatning. Bruker airbnb mye og anbefaler at du alltid velger en host med mange anbefalinger, da vet du hva du går til. Selv velger jeg bare de som har minst 5 referanser fra tidligere gjester og har aldri opplevd noe sånt.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #6 Skrevet 10. juni 2016 Jupp. Prisen å betale for å prøve å oppnå noe billig, som ikke er dekket av lovpålagte regler som hotell, herberge, osv. Anonymkode: 6151e...4d8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå