Gå til innhold

Drivkraften bak Beslan massakren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at det var det faktum at de var narkomane som var selve drivkraften bak terroraksjonen..

Skrevet
Tviler på at det var det faktum at de var narkomane som var selve drivkraften bak terroraksjonen..

Hmm.....og de blei ihvertfall ikke småstressa og ampre over at det sto tusenvis av russiske elitestyrker, tanks og helikoptere, - + lokalbefolkningen som var klare for plaffe hvert sekund...

Waco

Gjest Valhalla
Skrevet

Tja, drivkraften var vel heller det man kaller opium for folket.

Skrevet

Var gisseltakerne narkomane? Hvem vet. Jeg stoler ikke sørlig på hva det russiske militære kommer med. De har kommet med så mange løgner tidligere, at jeg tar alt de sier med en klype salt. Russerne har ikke akkurat rent mel i posen de heller. Men ikke misforstå, jeg støtter selvsagt ikke den andre siden heller så det er sagt. Helt grusomt. Jeg gråt da jeg såg barna på TV. :cry:

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg tror mye av motivasjonen faktisk er å finne hos hos de russiske myndigheter.

Mye rare omstendigheter rundt denne aksjonen og for meg virket det som om russerne sårt trengte sin 9/11 for å kunne får større forståelse (og dermed friere) tøyler til å kunne ture fram som de vil i Tsjetjenia og andre steder

Skrevet

Til Gjest:

Forskjellen på USA og Russland er at Russland har hatt sine 11/9 stadig vekk de siste årene. Og hvis en skal være seriøs og ikke spekulere i konspirasjonsteorier, slik du gjør, er noe av årsaken sannsynligvis at myndighetene i landet ikke er i stand til eller mest sannsynlig ikke er opptatt av å beskytte sine innbyggere. I stedet er myndighetene mest opptatt av å sikre sin egen makt, personlige økonomi, i tillegg til landets territorium. Når det gjelder det siste, er konfliktet i Tsjetsjenia objektivt sett et resultat av at de tsjetsjenerne opprørerne ønsker å løsrive en del av russisk territiorium og jeg tør å påstå at enhver stat ville prøve å motsette seg dette.

Når det gjelder Beslan, så tror jeg faktisk motivasjonen først og fremst var å skape frykt, å skaffe oppmerksomhet, og å spre konflikten i Kaukasus utover de tsjetsjenske grensene. Det er som sagt ikke første gang befolkningen i naborepublikkene til Tsjetsjenia, og i selve Tsjetsjenia, blir utsatt for terrorangrep. Desverre ser det ut til at russiske myndigheter gjør lite for at det skal bli den siste.

Skrevet

Tråden er ryddet. Utestengte personer har ikke lov og poste i forumet.

Remyline Moderator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...