AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #1 Skrevet 4. mars 2016 Når jeg gjorde nr. 2 i stad så jeg at det var en lys spaghettiformet ting i papiret etterpå. Jeg hylte høyt og trakk ned før jeg rakk å tenke. HAR JEG FÅTT ORM? Det er så ekkelt at jeg vil grine. Men jeg spiste sushi i går, hvor det blant annet var litt sjøgress (sånne grønne tynne strimler)... Kan det være sjøgress? Har aldri spist sjøgress før.. blir det fordøyet i tarmen? Men det i papiret var hvitt og ikke grønt.. JEG SPYR. Unnskyld for ekkel tråd, men jeg er helt fra meg Anonymkode: 73f51...f8c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #2 Skrevet 4. mars 2016 Bendelorm er sjelden i Norge nå for tiden, og barnemark er ganske små. Sjøgress blir vanligvis fordøyd, men det kan være rester av den tynne membranen på sjøgresset som har kommet ut. Egentlig umulig å si når du ikke tok bilde. Anonymkode: 02dbe...8b6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #3 Skrevet 4. mars 2016 Kikk nøyere etter neste gang du bæsjer. Er det orm er det ingen krise. Du kjøper reseptfrie piller på apoteket som du tar så er du kvitt problemet. Anonymkode: e8017...e70
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #4 Skrevet 4. mars 2016 Vær oppmerksom hvis det dukker opp på nytt. Se etter om det rører på seg. Gjør det det, er det mark/orm. Bendelorm er svært lett å kjenne igjen Anonymkode: 9cc85...653
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #5 Skrevet 4. mars 2016 Takk for svar. Katta hadde orm for noen år siden, og det jeg så i papiret var skremmende likt.. Men kasta det vekk fort som faen og skylte ned, burde kanskje sett nærmere etter, men det var så ekkelt. Har angst for å gå på do nå, men får nesten følge med neste gang jeg må på do. Fint å vite at man kan få det reseptfritt.. Anonymkode: 73f51...f8c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #6 Skrevet 4. mars 2016 Æææææææææææææææææh! Hvor kjøpte du den sushien? Jeg skal liksom ha sushi idag da. Æææææææææææh! Anonymkode: cdcff...c41
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #7 Skrevet 4. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Æææææææææææææææææh! Hvor kjøpte du den sushien? Jeg skal liksom ha sushi idag da. Æææææææææææh! Anonymkode: cdcff...c41 En pakke med 12 biter fra Extra. Frister ikke å spise sushi igjen noen sinne, nei... Anonymkode: 73f51...f8c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #8 Skrevet 4. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: En pakke med 12 biter fra Extra. Frister ikke å spise sushi igjen noen sinne, nei... Anonymkode: 73f51...f8c Æææææh, skal aldri kjøpe der! Pleier å handle på kiwi og Rema. Sushi er jo så godt, men frister ikke nå, nei. Håper virkelig det bare er ufordøyd sjøgress. Bendelorm er jo ekstremt sjelden. Anonymkode: cdcff...c41
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #9 Skrevet 4. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Æææææh, skal aldri kjøpe der! Pleier å handle på kiwi og Rema. Sushi er jo så godt, men frister ikke nå, nei. Håper virkelig det bare er ufordøyd sjøgress. Bendelorm er jo ekstremt sjelden. Anonymkode: cdcff...c41 Får håpe du klarer å kose deg med sushien! Det håper jeg også :/ Har aldri spist sjøgress før, så kan jo hende det er sånn det ser ut... Anonymkode: 73f51...f8c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #10 Skrevet 4. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Får håpe du klarer å kose deg med sushien! Det håper jeg også :/ Har aldri spist sjøgress før, så kan jo hende det er sånn det ser ut... Anonymkode: 73f51...f8c Spørs om det ikke blir taco i stedet. jeg har heller aldri spist sjøgress før. Anonymkode: cdcff...c41
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #11 Skrevet 4. mars 2016 Bendelorm er det i alle fall ikke, for det ser ikke ut som du beskriver. Hvis det er orm, er det rundorm. Men du sier at du så det på papiret, så det kan ikke ha vært store ormen, for det er vel ikke vanlig at det ligger igjen så mye å tørke bort i rumpa? Ta en ormkur for sikkerhets skyld, det skader ikke. Vet ikke helt hvorfor folk ikke vil spise sushi på grunn av dette. Er det sjøgress, er det sjøgress og selvfølgelig ingenting å ta på vei for. Er det orm, kommer det ikke fra sushien fra i går! Anonymkode: 419c2...da9
Hurrahei Skrevet 4. mars 2016 #12 Skrevet 4. mars 2016 Om det er bendelorm, kan det ikke ha kommet fra gårsdagens matinntak... Den lever lenge i tarmen, før den kommer ut! Og man blir som regel ganske dårlig etterhvert som bendelormen vokser. Forhåpentligvis var det bare ufordøyd mat!
Fiberhusk Skrevet 4. mars 2016 #13 Skrevet 4. mars 2016 Sikkert bare sjøgress som har mistet fargen sin på vei igjennom systemet. Men det er bedre å ringe legen sin enn å oppsøke Doktor KG 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #14 Skrevet 4. mars 2016 14 minutter siden, Hurrahei skrev: Om det er bendelorm, kan det ikke ha kommet fra gårsdagens matinntak... Den lever lenge i tarmen, før den kommer ut! Og man blir som regel ganske dårlig etterhvert som bendelormen vokser. Forhåpentligvis var det bare ufordøyd mat! Felleskatalogen sier at bendelorm som regel ikke gir noen symptomer. Anonymkode: 419c2...da9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #15 Skrevet 4. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Felleskatalogen sier at bendelorm som regel ikke gir noen symptomer. Anonymkode: 419c2...da9 Felleskatalogen beskriver ikke sykdomstilstander eller parasittologi. Den er et referanseverk for farmasøytiske produkter. Anonymkode: e3d64...c80 1
Martine-1337 Skrevet 4. mars 2016 #16 Skrevet 4. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Felleskatalogen sier at bendelorm som regel ikke gir noen symptomer. Anonymkode: 419c2...da9 Har man bendelorm kan man gradvis bli slapp og kraftløs selv om man trener og spiser ok. En venninne fikk det etter en ferie i Tyrkia. Bendelormen er en rekke lyse flate leddaktige greier når den kommer ut i nummer 2.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #17 Skrevet 4. mars 2016 Jeg spiste samme type sjøgress til sushien i går, og jeg har ikke merket noe ormeliknende som har kommet ut. Ville vurdert ormekur. Trodde de reseptfrie kun hjalp mot barnemark, og ikke rundorm, men kanskje jeg tar feil. Anonymkode: 57868...218
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå