Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du er greit?

Er det rimelig at familiemedlemmer(her: tante) skal ta betalt for når søstra trenger barnepass pga jobb(kveldstid altså), og det er ikke ofte, eller burde hun stille opp som familiemedlem og ikke kreve betaling?
Jeg undres..

Anonymkode: 0d547...37c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg passer mine tre skjønne tantebarn flere ganger i måneden jeg, helt gratis selvsagt. For meg er det en selvfølge. De gir meg mer glede enn hva penger noensinne kan gi. Men kan det hende at tanten i dette tilfeller har dårlig råd og virkelig trenger penger? 

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du er greit?

Er det rimelig at familiemedlemmer(her: tante) skal ta betalt for når søstra trenger barnepass pga jobb(kveldstid altså), og det er ikke ofte, eller burde hun stille opp som familiemedlem og ikke kreve betaling?
Jeg undres..

Anonymkode: 0d547...37c

Syns moren kan tilby litt betaling. Så lenge det er pga jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange timer er det gjelder?

Er det en arbeidsdag pluss reise til og fra-så skjønner jeg at hun ønsker betaling,så jeg synes absolutte at du burde tilby litt betaling, pg ikke bli sur når hun tar imot pengene.

Er det bare ett par timer er saken noe annet.

Anonymkode: 02172...1e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal vi få et vurderingsgrunnlag trenger vi vite litt mer. Hvordan er økonomien til de voksne? Alder, og er tante i jobb, eller studerer hun og trenger penger? Får,tante noen gjenytelser i form av hjelp fra mor? 

Anonymkode: c0503...7f3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville i alle fall stilt opp gratis for å unngå at søsteren min valgte noen andre i stedet, siden jeg synes det er så koselig å være med tantebarna. :) I vår familie står folk i kø for å tilbringe tid med barna, så ser ingen grunn til at hun skulle valgt meg hvis jeg var den eneste som krevde betaling. :P

Anonymkode: 8df61...c8b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok sittet barnevakt for tantebarn gratis. I min ungdom satt jeg barnevakt for barna til tanta mi. Da fikk jeg penger. Mest fordi tanta mi likte å betale folk ettersom hun ikke kunne gjøre noe i gjengjeld (sykdom), men også fordi jeg var ung og det var kjekt med noen kroner ekstra. Jeg tenker sånn at om man kan hjelpe noen tilbake så stiller man uten å tenke penger.

Anonymkode: df6f2...6ab

Skrevet

Jeg tror det er rimelig å gi betaling hvis ikke mor kan stille opp på andre måter for tante, men jeg synes det er litt kleint med betaling i penger innen familie og hadde nok selv heller ønsket andre tjenester tilbake...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...