Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg startet på lutinus i dag, det er første gangen jeg bruker de. Når jeg skulle ta den første gangen så gikk det noen timer å tabletten kom ut igjen men da var den oppløst, så det så bare ut som er klisettet klump ( beklager for ekle detaljer ) I kveld så tok jeg min andre å da kom det ut litt gørr noen minutter etterpå ? Er det normalt ? 

Veldig dumt spørsmål, jeg vet. Men er så redd for at jeg skal gjøre noe feil.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, malla1992 skrev:

Jeg startet på lutinus i dag, det er første gangen jeg bruker de. Når jeg skulle ta den første gangen så gikk det noen timer å tabletten kom ut igjen men da var den oppløst, så det så bare ut som er klisettet klump ( beklager for ekle detaljer ) I kveld så tok jeg min andre å da kom det ut litt gørr noen minutter etterpå ? Er det normalt ? 

Jeg har ikke greie på akkurat denne tabletten, men fører du den langt nok inn i skjeden?

(Jeg har kun erfaring med canesten stikkpille, og da tar jeg den alltid når jeg legger meg for kvelden slik at den får ligge i fred i skjeden og virke godt., Om jeg er oppe etter at jeg har tatt den har den lett for å komme ut)

Anonymkode: f01b6...fca

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke greie på akkurat denne tabletten, men fører du den langt nok inn i skjeden?

(Jeg har kun erfaring med canesten stikkpille, og da tar jeg den alltid når jeg legger meg for kvelden slik at den får ligge i fred i skjeden og virke godt., Om jeg er oppe etter at jeg har tatt den har den lett for å komme ut)

Første gangen brukte jeg bare fingeren, kanskje den ikke kom langt nokk opp da. Andre gangen brukte jeg aplikatoren som fulgte med.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, malla1992 skrev:

Første gangen brukte jeg bare fingeren, kanskje den ikke kom langt nokk opp da. Andre gangen brukte jeg aplikatoren som fulgte med.

Jeg tror at det er viktig å bruke applikatoren, for å få tabletten så langt inn som den skal være.

Dette som du erfarte, er også noe som personalet på apotekene kan gi råd og svar angående.

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, malla1992 skrev:

Det er normalt at det renner ut. Kroppen tar til seg det den trenger i følge innlegg her http://forum.babyverden.no/threads/lutinus-renne-ut-eller-ikke.1580658/

"

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at det er viktig å bruke applikatoren, for å få tabletten så langt inn som den skal være.

Dette som du erfarte, er også noe som personalet på apotekene kan gi råd og svar angående.

Burde vell kanskje ringe i morgen å spørre. Tanken på å føre den aplikatoren oppi der etter eggutak i dag var lite fristende :P

Gjest Sisti
Skrevet

Det er helt normalt. Noen må faktisk bruke bind fordi det kommer ut så mye. Vet også at flere leger anbefaler å IKKE bruke applikatoren da det er vanskelig å få den helt ren, og den lett kan lage rift i skjeden som gir småblødninger (ikke farlig men ubehagelig). Så hvis du syns det var greit å bruke fingeren er det bare å gjøre det. Kommer ut masse likevel, du slipper ikke unna det. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...