AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #1 Skrevet 3. mars 2016 hvordan ser man ut og hvordan er man som person? Anonymkode: 45f74...736
Smultring Skrevet 4. mars 2016 #2 Skrevet 4. mars 2016 Litt merkelig at et bildesøk ga resultatet ovenfor. Grå mus forbindes jo ikke med slike aktiviteter. Jeg tror det er mange ulike måter å se ut på som kan kalles grå mus. Da er du vel verken pen eller særlig stygg, men har et utseende som ikke vekker annen reaksjon enn likegyldighet. Antagelig må du også være beskjeden og stillfaren.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #3 Skrevet 4. mars 2016 Du går i ett med omgivelsene, både utseendemessig og når det kommer til oppførsel. Du kler deg uniformert, du uttrykker ingen sterke meninger, og gjør ingenting som får andre til å legge merke til deg. Anonymkode: b92e1...09b
Gjest FruPotter Skrevet 4. mars 2016 #5 Skrevet 4. mars 2016 (endret) Sier absolutt ikke at dette er fakta, men har hørt fra andre mennesker at en "grå mus" kler seg enkelt, ikke særlig fargerikt eller annerledes og kanskje oppfører seg på samme vis. At man ikke liker oppmerksomhet, ikke gjør noe for å få det, kanskje ikke virker så interessant fordi man sjelden står i fokus. Men jeg vet ikke... Jeg synes de fleste mennesker virker interessant! Endret 4. mars 2016 av FruPotter
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #6 Skrevet 4. mars 2016 3 minutter siden, FruPotter skrev: Sier absolutt ikke at dette er fakta, men har hørt fra andre mennesker at en "grå mus" kler seg enkelt, ikke særlig fargerikt eller annerledes og kanskje oppfører seg på samme vis. At man ikke liker oppmerksomhet, ikke gjør noe for å få det, kanskje ikke virker så interessant fordi man sjelden står i fokus. Men jeg vet ikke... Jeg synes de fleste mennesker virker interessant! Jeg er enig i at en grå mus kler seg enkelt og "kjedelig", men jeg tror ikke det handler om å unngå oppmerksomhet. Å være en grå mus handler mer om å være kjedelig i fremtoningen, fremfor usynlig. Å være en kameleon, tilpasse seg omgivelsene, er en nødvendighet om man vil være usynlig, men det virker ikke som om det er så viktig for en grå mus, da til og med den grå musen kan være veldig iøynefallende og tiltrekke seg veldig mye oppmerksomhet i et ellers fargerikt miljø. Anonymkode: b92e1...09b 1
hederlig Skrevet 4. mars 2016 #7 Skrevet 4. mars 2016 Jeg ser for meg en kvinne med kort hår i naturlig farge (feks kommunegrått) som aldri bruker sminke / pynter seg på noen som helst måte, i tillegg til å kle seg i funksjonelle og kjedelige plagg slik som en grå ullgenser i kombinasjon med en blå, komfortabel olabukse. Tenker også at det for utenforstående kan være vanskelig å danne seg et bilde av hvem personen egentlig er, annet enn å anta at boklesing og strikking muligens er en slager.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #8 Skrevet 4. mars 2016 Dette er etter min mening protopypen på en grå mus. https://www.google.no/search?q=amy+farrah+fowler&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjO4ceKrafLAhWiQpoKHQfkDT4Q_AUIBygB&biw=1252&bih=554#imgrc=v1n74uBz_mdbrM%3A Anonymkode: b92e1...09b
Frk.K Skrevet 4. mars 2016 #9 Skrevet 4. mars 2016 Ryddet for avsporinger og svar til det. Frk.K, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå