Gå til innhold

Forlater mine gemakker for et halvt snes måneder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ønsker å komme hjem til de slik jeg forlot dem.

Er det noe poeng for meg å skrive alt fra A til Å om denne Lanistaen meg her, eller vil det bli fjernet og lagt død i en slags dagbok før flyet har tatt av? 

Jeg bruker ikke veldig mye tid her inne. Og leser altfor lite av hva andre skriver. Men sitter med en liten følelse at jeg har kommet frem som en tullebukk. Sikkert er noe av det min feil. Og egentlig kan jeg leve godt med at jeg er en slags tullebukk her inne.

Men noen ganger får jeg lyst å skildre alt. Nå er en slik stund. Men jeg gidder ikke å skrive i 30 minutter for at alt blir flyttet rett etterpå og jeg ikke lenger har tilgang til KG og kan sjekke fordi jeg er et sted uten internett.

Er det noe poeng? Alt drukner i grisen, så en eller annen. (Selv om akkurat det utrykket aldri ble skrevet ned.) Trolig gir det lite mening og jeg kan lett fremstå som altfor selvopptatt.

Jeg tar hele denne "fra A til Å-historien" om et halvt snes mnd;)

Ønsker alle en sprudlende vår, en het sommer og en romantisk høst:)

M.M.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok 

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, sweety pie skrev:

Ok 

Det er helt ok at det er ok. Kos deg med pai. (Det er ikke mat.)

Skrevet

Jeg skjønner ikke 

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, Lanista1984 skrev:

Og ønsker å komme hjem til de slik jeg forlot dem.

Er det noe poeng for meg å skrive alt fra A til Å om denne Lanistaen meg her, eller vil det bli fjernet og lagt død i en slags dagbok før flyet har tatt av? 

Jeg bruker ikke veldig mye tid her inne. Og leser altfor lite av hva andre skriver. Men sitter med en liten følelse at jeg har kommet frem som en tullebukk. Sikkert er noe av det min feil. Og egentlig kan jeg leve godt med at jeg er en slags tullebukk her inne.

Men noen ganger får jeg lyst å skildre alt. Nå er en slik stund. Men jeg gidder ikke å skrive i 30 minutter for at alt blir flyttet rett etterpå og jeg ikke lenger har tilgang til KG og kan sjekke fordi jeg er et sted uten internett.

Er det noe poeng? Alt drukner i grisen, så en eller annen. (Selv om akkurat det utrykket aldri ble skrevet ned.) Trolig gir det lite mening og jeg kan lett fremstå som altfor selvopptatt.

Jeg tar hele denne "fra A til Å-historien" om et halvt snes mnd;)

Ønsker alle en sprudlende vår, en het sommer og en romantisk høst:)

M.M.

Tullebukk kan være greit å være det, det var vel en som var Vårherres blindebukk også?  

At alt drukner i grisen har jeg aldri hørt om, men griser er vel kjent for å spise det meste, og dermed stemmer det nok at alt drukner i grisen. Alt jevnet seg i sjøen der jeg vokste opp. Vet ikke om det dekker helt det samme, men det spiller forsåvidt ikke noen rolle. 

Setter pris på det du setter ord på. 

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Hva var det i middagen min, hmm. Kan ikke huske å ha tilsatt fleinsopp. Jeg forstod INGENTING AV DETTE.

Kan du skrive på østlandsk, så jeg forstår? Gjerne litt a-endinger og bred dialekt.

Skrevet
5 minutter siden, Badebuksa skrev:

Hva var det i middagen min, hmm. Kan ikke huske å ha tilsatt fleinsopp. Jeg forstod INGENTING AV DETTE.

Kan du skrive på østlandsk, så jeg forstår? Gjerne litt a-endinger og bred dialekt.

Skjønner heller ikke stort.

Og jeg skjønner østlandsdialekt, sørlandsdialekt, norland troms og finnmarksdialekt, og et par dialekter fra vestlandet, samt engelsk fransk og islandsk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du noen å snakke med om dette eller deler du disse tankene kun på forumet?

Jeg har hatt en del å gjøre med personer med depresjonsangst og/eller PTSD, det du skriver og måten du skriver det på har en slags melankoli som man ser hos mennesker med slike lidelser. Spesielt måten hvor man legger ut hint eller tegn for å lokke interesse at lytteren skal spørre eller grave - for det kan være lettere å åpne seg når noen spør eller viser interesse.

Anonymkode: a284e...046

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen å snakke med om dette eller deler du disse tankene kun på forumet?

Jeg har hatt en del å gjøre med personer med depresjonsangst og/eller PTSD, det du skriver og måten du skriver det på har en slags melankoli som man ser hos mennesker med slike lidelser. Spesielt måten hvor man legger ut hint eller tegn for å lokke interesse at lytteren skal spørre eller grave - for det kan være lettere å åpne seg når noen spør eller viser interesse.

Anonymkode: a284e...046

Jeg er nok først og fremst en narsissist. En slem diagnose å gi seg selv. Nei, jeg forteller få om hva jeg skriver om. Men bruker bilde, selv om jeg ikke bruker navn, er det el et tegn på at jeg gir litt F.

Jeg tar tak i dette snart. Takk for et fint svar. Jeg drar  uansett med et godt humør. Jeg elsker livet og selv om flere leger har spurt meg om veldig nærtagende selvmordstanker, så smiler jeg. Jeg tenker de har lært dette på skole. De tror alle som har opplevd noe fælt skal ta sitt eget liv. Det har aldri vært et tema. De kaster stein i glasshus.

Antall leger som drikker seg i hjel eller på andre måter reer seg, er høyere enn i de fleste andre yrker.

Jeg starter dagen, her eller der, md å løpe. Og gjør det jeg kan for at frokosten kan bestå av egg, bacon og te med sitron.

Til syvende og sist, er vi alle de samme menneskene og vi legger oss uten å vite noe om universet eller hvordan vi eksisterer og kanskje også hvorfor vi er. Uansett hvor mye vi vet, avdekker vi et nytt lerret om alt vi ikke vet.

Mulig jeg har en diagnose, eller fem. Det endrer ikke hvem jeg er. Om jeg trenger hjelp? Hvem trenger ikke det, da?

M.M     

• Liker 2
Skrevet
Den 3. mars 2016 at 0.28, Lanista1984 skrev:

Det er helt ok at det er ok. Kos deg med pai. (Det er ikke mat.)

Hehe 

Skrevet

Skal ikke gi meg ut på å kalle deg hverken tullebukk eller noe annet. Men, måten du skriver på, er litt....ett-eller-annet, som jeg ikke klarer helt å gi navn. Jeg forstår hva du skriver, og jeg forstår ikke, og da er det samme teksten.

Om du trenger en diagnose? Tja, kommer an på hva du skulle gjort med den det. En diagnose bare for å ha den, uten å bruke den til noe, er bortkastet. Egentlig er det bare en ting som gjelder her i livet, og det er om du klarer å oppføre deg skikkelig overfor andre. Klarer du ikke det, trenger du mye, men kanskje ikke en diagnose.

Skrevet

Tråden er ryddet for hets og svar til dette.

Frk.K, mod.

Skrevet
10 timer siden, Pinkee skrev:

Skal ikke gi meg ut på å kalle deg hverken tullebukk eller noe annet. Men, måten du skriver på, er litt....ett-eller-annet, som jeg ikke klarer helt å gi navn. Jeg forstår hva du skriver, og jeg forstår ikke, og da er det samme teksten.

Personlig forstår jeg bare halvparten av det jeg skriver. Det er derfor veldig spennende å lese det jeg har skrevet flere ganger i etterkant. For jeg ender alltid opp med en stor forventning til hva som blir fortsettelsen. Men i all hovedsak, hvis jeg kan gi forfatteren litt kritikk, må det være det at han kunne ha vært en smule mer konkret.

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Frk.K skrev:

Tråden er ryddet for hets og svar til dette.

Frk.K, mod.

Jeg var inne på din profil og ser at du rydder en del, så rent digitalt i jobbsammenheng. Går dette utover den noe mer analoge ryddingen privat? Jeg tenker på leilighet, hus og hage etc? Tenk om vi kunne rydde leiligheten digitalt ved noen tastetrykk:)  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...