Teardrop Skrevet 3. mars 2016 #1 Skrevet 3. mars 2016 (endret) Vi planlegger å bli gravide til sommeren. Altså, vi slutter ikke med prevensjon før da. Hva var det første du kjøpte inn til babyen din? Kjøpte du det helt nytt eller brukt? VI har god plass på både loftet og i kjelleren til å oppbevare ting enn så lenge. EDIT: JA, det er litt tidlig, og ja jeg er litt ivrig. Men liker å gjøre forberedelser som kan gjøres, så tidlig som mulig Endret 4. mars 2016 av Teardrop
Gjest incognita Skrevet 3. mars 2016 #2 Skrevet 3. mars 2016 Skal du ikke hvertfall vente til du er gravid da?
GammelKaktus Skrevet 3. mars 2016 #3 Skrevet 3. mars 2016 (endret) Kan være lurt å vente med innkjøp til du er gravid iallfall, det er ikke alltid alt går etter planen. Men uansett, jeg kjøpte en haug med klær til gutten min når jeg var på shoppingtur i uke 19, det var rett etter ultralyden. Tror det første jeg kjøpte var en selebukse på Disney store Kjøpte for øvrig alt nytt til sønnen min. Endret 3. mars 2016 av FrøkenMånestråle La til noe
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #4 Skrevet 3. mars 2016 Ingenting. Mann og svigermor ordnet at. Vi hadde prøvd lenge og mistet et for tidlig født barn. Da hadde vi fullt huset med babyutstyr og manglet ingenting. Anonymkode: 690ef...b40
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #5 Skrevet 3. mars 2016 6 minutter siden, incognita skrev: Skal du ikke hvertfall vente til du er gravid da? Da hadde vel ikke TS skrevet her tror du vel? Anonymkode: 27bda...963 3
Gjest summesumbi Skrevet 3. mars 2016 #6 Skrevet 3. mars 2016 Kjøpte et baby sett med klær etter ultralyden I uke 18-19. Ellers ble innkjøp stort sett gjort i 8 mnd. Andre babyen kjøpte jeg ikke noe til kun to smokker som aldri ble brukt, ellers fikk vi jo barselgaver og pent brukt tøy til barn nr 2. Har arvet masse fine klær så har vært lite utgifter. Med første ville jeg ikke arve og følte det var rart å ta i mot brukt, nå synes jeg det er tipp topp med arv og gjenbruk.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #7 Skrevet 3. mars 2016 Sengetøy, dyne etc (seng fikk jeg) Klær til babyen: bl.a. bodyer, sparkebukser, flanellskluter, babytepper, Tåteflasker (og mye mer som jeg ikke husker) Men jeg vil fraråde deg fra å lagre i kjeller og loft pga at du risikerer at det går råte og/ eller sopp i klær m.m. Anonymkode: 90743...c56 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #8 Skrevet 3. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Sengetøy, dyne etc (seng fikk jeg) Klær til babyen: bl.a. bodyer, sparkebukser, flanellskluter, babytepper, Tåteflasker (og mye mer som jeg ikke husker) Men jeg vil fraråde deg fra å lagre i kjeller og loft pga at du risikerer at det går råte og/ eller sopp i klær m.m. Anonymkode: 90743...c56 Ps jeg kjøpte nytt tøy. Men fikk noe brukt tøy som også ble benyttet Anonymkode: 90743...c56 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #9 Skrevet 3. mars 2016 Gravid??!! På denne tidenhva i alle dager tenker dere på?? dere vet vell at det ikke er noen fremtid for barnet... Barn er det siste man bør tenke på nå som det går mot dårlige tider... Jeg bare sier det: tenk 2 ganger før dere ønsker barn til denne dårlige verden Anonymkode: 44715...df8
Plexus Skrevet 3. mars 2016 #10 Skrevet 3. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gravid??!! På denne tidenhva i alle dager tenker dere på?? dere vet vell at det ikke er noen fremtid for barnet... Barn er det siste man bør tenke på nå som det går mot dårlige tider... Jeg bare sier det: tenk 2 ganger før dere ønsker barn til denne dårlige verden Anonymkode: 44715...df8 Litt unødvendig kommentar eller? 2
Gjest incognita Skrevet 3. mars 2016 #11 Skrevet 3. mars 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da hadde vel ikke TS skrevet her tror du vel? Anonymkode: 27bda...963 Hehe det var ikke noe vondt ment. Synes bare det er rart å kjøpe utsyr og klær osv før barnet er i på plass i magen. Men meg om det tydeligvis.
Teardrop Skrevet 3. mars 2016 Forfatter #13 Skrevet 3. mars 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gravid??!! På denne tidenhva i alle dager tenker dere på?? dere vet vell at det ikke er noen fremtid for barnet... Barn er det siste man bør tenke på nå som det går mot dårlige tider... Jeg bare sier det: tenk 2 ganger før dere ønsker barn til denne dårlige verden Anonymkode: 44715...df8 Jeg er både enig og uenig i akuratt det der desverre...... 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #14 Skrevet 4. mars 2016 Til førstemann var det stellebord, var et tilbud da jeg var ca 12-15 uker på vei. Følte det var risky med tanke på at vi ikke hadde vært på ultralyd, men gikk jo bra (med unntak av at fargen ble "feil" på stellematta). Ellers ble det kjøpt noe klær tidlig og resten fallt gradvis på plass etter at uke 20 var passert. Med nummer to hadde vi jo mye, men handlet litt klær da vi fikk vite at vi fikk et annet kjønn enn første gang. Anonymkode: 7069b...4f0
FantasDick Skrevet 4. mars 2016 #15 Skrevet 4. mars 2016 Det første vi kjøpte var en supersøt sparkebukse med tilhørende body som passer for begge kjønn. Det var etter tidlig UL rundt uke 12. Følte oss som to idioter da vi stod i kassen for å kjøpe babytøy liksom.
juliane Skrevet 4. mars 2016 #16 Skrevet 4. mars 2016 Kjøpte lille lam-undertøy på 50% salg da jeg var 12-13 uker på vei. Ellers kjøpte vi det meste mellom OUL og uke 30, etter hvert som ting kom på tilbud.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #17 Skrevet 4. mars 2016 Jeg kjøpte bare nytt til førstemann, planen var å bruke dette til evt søsken, så da ville jeg ha nytt. Det første jeg kjøpte var blå klær etter ultralyden i uke 18. Så kjøpte vi seng like etterpå, for kommer over salg. Så ble det bestilt vogn (Det kan være leveringstid og for eksempel emmaljunga tar lang tid, og de har stengt fabrikk om sommeren, så god tid på vogn er nødvendig) Bilstol ble kjøpt noen dager før fødsel. Ellers kjøpte jeg små ting innimellom. Med andremann handlet jeg igjen litt klær etter UL, kun fordi at det var koselig. Så kjøpte jeg litt her og der, trengte ikek så masse. Med tredje har jeg gjort det samme, skal kjøpe litt nye klær etter ul, for kosens skyld, nesten blitt tradisjon. Skal kjøpe ny vogn når jeg kommer over et tilbud. Har kjøpt litt her og der av småting på salg, ellers er det ikke så mye jeg trenger, men kjøper nå og da når jeg kommer over salg, tilbud eller rett å slett er alene på bytur, uten de andre barna.. Det kan være lurt å spre innkjøpene litt, og se etter salg om du vet hva du vil ha. Anonymkode: b1297...c26 1
Engel Skrevet 4. mars 2016 #18 Skrevet 4. mars 2016 Husker ikke helt, men tror kanskje vogn var det første. Når jeg var ca 20 uker på vei (etter ultralyden når vi fikk bekreftet at alt så bra ut) Mulig jeg hadde kjøpt noen små kjønnsnøytrale plagg før dette. Dere burde ikke kjøpe inn noe særlig før du faktisk er gravid. Det kan ta lang tid før det klaffer.
FantasDick Skrevet 4. mars 2016 #19 Skrevet 4. mars 2016 Vi kjøpte forresten alt nytt bortsett fra den ene vogna. Den er så dyr at jeg kunne ikke forsvare å kjøpe den ny. Vi har også arvet litt fra familie.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #20 Skrevet 4. mars 2016 Aller første? Graviditetstest. Lengre kom jeg aldri. Enig med de over her. Vent til du er noen uker ut i et svangerskap først. I aller verste tilfelle sitter du med masse babysaker og ingen baby. Men lykke til!! Anonymkode: 25298...564 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå