Arkana Skrevet 18. oktober 2004 #2 Skrevet 18. oktober 2004 Helt vanlig frokost. Det er ikke før 1. juledag den virkelige julematen kommer fram. Da dekker vi på koldtbord som vi har til frokost/kvelds hele romjulen (fyller på etterhvert). Da er det: forskjellige typer brød, posteier, forskjellige typer kjøttpålegg, røkelaks, et digert ostefat, hjemmelaget potetsalat, hjemmelaget rødbetesalat, grønnsaker/frukt, hjemmelaget majones +++
Arwen Skrevet 18. oktober 2004 #3 Skrevet 18. oktober 2004 Julaftenfrokost er en litt fin vanlig søndagsfrokost.
Redhead Skrevet 18. oktober 2004 #5 Skrevet 18. oktober 2004 Vi spiser vanlig frokost. Hos oss er det 1. juledagsfrokosten som det er litt ekstra med.
koldbruna Skrevet 18. oktober 2004 #6 Skrevet 18. oktober 2004 Her i gården spiser vi vanlig frokost Julaften,det er 1 juledag det er litt mer på bordet. Juleskinke,leverpostei,majones,rødbetersalat,sursild,hjemmelaget brød,ost osv.... Koldbruna
Fakse Skrevet 18. oktober 2004 #7 Skrevet 18. oktober 2004 Har vanligvis bestemor på besøk til frokost på julaften, før vi går på kirkegården sammen med henne. Derfor dekker vi litt ekstra fint opp selv om vi ikke har riktig så mye som 1. juledag og resten av romjula. Kanskje en ekstra god ost og litt rull og sylte. 1.juledag er det i tillegg flere typer brød, flere typer syltetøy, flere typer kjøtt, salater og laks. Ekstra god brun og hvit ost hører med.
Furstina Skrevet 19. oktober 2004 #9 Skrevet 19. oktober 2004 Frukosten på julaftons morgon är min enda egna tradition. Jag vill ha varm choklad (dricker nog bara det på julafton eller efter vintertur), limpsmörgås med ost på... och så ska den ätas i morgonrock, framför granen... en lugn och fin start på dagen.
lille mor Skrevet 19. oktober 2004 #10 Skrevet 19. oktober 2004 Sildebord. Og det er så deilig, vi koser oss lenge. Ungene liker det også, så det er en fin tradisjon som vi lagde selv her i huset. Mens på 1.juledag er det julefrokost, og da er det alt av julemat som frister oss fra bordet.
@shygirl@ Skrevet 20. oktober 2004 #11 Skrevet 20. oktober 2004 Vi setter fram brød og pålegg på bordet, bruker ikke "julematen" (sylte, rull, lefse osv) før 1.juledag.....
Gjest Madden Skrevet 20. oktober 2004 #12 Skrevet 20. oktober 2004 Julaften...da spiser jeg innholdet i julestrømpen til frokost!!! Lunsj er risengrynsgrøt..og så middag alltid klokken 17:00! Det er 1.juledag vi har skikkelig frokost...da spiser vi frokost til langt utpå ettermiddagen!! Det er tradisjon det! Da har vi all mulig mat på bordet...og koser oss leeeeenge!!
Gjest 1111 Skrevet 20. oktober 2004 #13 Skrevet 20. oktober 2004 Lefsebus, rundstykker og godt pålegg. den store frokosten, eller brunsjen, er første juledag.
Tuddelidu Skrevet 20. oktober 2004 #14 Skrevet 20. oktober 2004 Julaften...da spiser jeg innholdet i julestrømpen til frokost!!! Akkurat som meg Prøver å få i meg litt ordentlig mat også, da. Vi spiser vanlig frokost julaften, og begynner med julefrokosten 1. juledag. Fortsetter med den til over nyttår, det er kos det
Gjest 1111 Skrevet 20. oktober 2004 #15 Skrevet 20. oktober 2004 Julaften...da spiser jeg innholdet i julestrømpen til frokost!!! Julestrømpe på julaften? :klø: pleier alltid å ha det første juledag vi.
Arkana Skrevet 20. oktober 2004 #16 Skrevet 20. oktober 2004 Julestrømpe på julaften? :klø: pleier alltid å ha det første juledag vi. Vi har julestrømpe på julaften vi også. Knasket alltid på innholdet mens vi så på alle juleprogrammene på TV.
Arwen Skrevet 20. oktober 2004 #17 Skrevet 20. oktober 2004 Vi har julestrømpe på julaften vi også. Knasket alltid på innholdet mens vi så på alle juleprogrammene på TV. Vi har også på julaften. tror jaggu jeg må lage en avstemning på dette
Tuddelidu Skrevet 20. oktober 2004 #18 Skrevet 20. oktober 2004 Vi har også på julaften Må jo ha noe å spise på mens man venter
Gjest Tex Skrevet 21. oktober 2004 #19 Skrevet 21. oktober 2004 Julaftens frokost er alltid stille og rolig, pappa pleier å være på jobb, og vi andre sløver foran tv`en.... Ungene får som regel Nugatti, som de sjelden får ellers i året. Jeg drikker kakao, og koser meg med brødskiver med ett eller annet.... Ikke så nøye, bare en slipper å stresse
søndagsengel? Skrevet 1. november 2004 #20 Skrevet 1. november 2004 Jeg starter med den gode frokosten allerede når jeg får juleferie, jeg! I år er det 15. desember... Men ettersom dette er min siste jul som student, blir det nok annerledes fra og med neste jul... :cry: Og selv om jeg spiser masse godt til frokost disse dagene, er det jo ekstra koselig når sambo får ferie, så vi kan spise den sammen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå