AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #1 Skrevet 3. mars 2016 Jeg lurer: Dere som tidligere har hatt et anstrengt forhold til mat, hvordan endret dere på dette? Hvordan endret dere livsstilen deres? Hva måtte til for å lykkes og skape en varig endring? Jeg trenger litt inspirasjon til varig livsstilsendring og få et godt, sunt og fornuftig forhold til mat igjen. Spise sunt og ha et godt kosthold - uten å la det ta opp så mye av tankene mine. Anonymkode: 786f1...2f2
Pringle Skrevet 3. mars 2016 #2 Skrevet 3. mars 2016 Jeg begynte å få fremgang da jeg "dumpet" Grete Roede og Helsedirektoratets anbefalinger og begynte å spise ekte mat med ekte smak og naturlig fettinnhold. Jeg registrerte matinntaket på Myfitnesspal, og leste en masse om hvordan mat og markedsføring av mat påvirker oss. Jobbet med vaner og innstilling, eksperimenterte med måltidsrytme og sammensetning av kosten. Merket meg hva slags mat som får meg til å føle meg bra, hva som får meg til å miste kontrollen, hvordan det kjennes ut å være sulten og mett, og lærte meg å porsjonere ut mat så det passer for meg, fikk på plass strategier for å slippe å bli utsatt for unødig fristelse. Jeg begynte å planlegge måltider samtidig som jeg planlegger innkjøp, sånn at jeg unngår svinn (å kaste mat pleide å være et stort problem). Mat og spising opptar mye av tankene mine, men det gjorde det før også - nå har jeg bare positive tanker omkring mat. Jeg gleder meg til hvert måltid og føler at jeg endelig spiser sånn som jeg bør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå