AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #1 Skrevet 3. mars 2016 Hei. Er det noen som har erfaring med leilighet/hybel via barnevernet? Jeg har gått til BUP samtaler osv siden jeg var rundt 14 år pga mobbing, og vanskeligheter hjemme. Tidligere i år så kom den psykologen jeg går til med et forsalg om å flytte til hybel og starte videregående et annet sted, jeg er nå 19 år og har mistet 4 år videregående å har heller ikke fått startet. Men jeg finner så si ingen informasjon om dette opplegget, er det noen andre som har vært under det samme? Isåfall hvor mye kommer barnevernet til legge i leilighet/hybel leie, mat penger osv? Kommer de til å tillate meg å flytte til feks Oslo? Er så utrolig redd for at økonomien ikke skal gå opp og at jeg ikke blir fulgt opp når jeg flytter Anonymkode: acfb3...e2f
GammelKaktus Skrevet 3. mars 2016 #2 Skrevet 3. mars 2016 Er du under barnevernets omsorg nå? Et slikt tilbud pleier kun de som allerede er innenfor barnevernet få, det kalles ettervern.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #3 Skrevet 3. mars 2016 2 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Er du under barnevernets omsorg nå? Et slikt tilbud pleier kun de som allerede er innenfor barnevernet få, det kalles ettervern. Ja, jeg er det! Anonymkode: acfb3...e2f
GammelKaktus Skrevet 3. mars 2016 #4 Skrevet 3. mars 2016 Ja, men da får du jo ettervern Hvor mye de betaler i leie varierer jo fra sted til sted, de må jo forholde seg til leieprisene som er gjeldende i området du velger å bosette deg i, livsopphold får du og. Satsene i fra barnevernet er litt høyere enn hva de er på sosialstønad. Poenget med ettervern er jo at du skal bli fulgt opp på alle måter, så ta deg en prat med saksbehandleren din så får du hjulene i gang.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #6 Skrevet 4. mars 2016 Du må ta kontakt med saksbehandleren din i barnevernet. For øvrig var søknadsfristen for videregående opplæring 1. mars, så det spørs om du må vente enda ett år med å få begynt på videregående, med mindre det er ledig plass på linjen og skolen du ønsker å gå på ved skolestart. Anonymkode: 32f75...374
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå