Gå til innhold

Umulig å få lån?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er alenemor og får utbetalt overgangstønad. Skal begynne å jobbe igjen, men venter til sønnen min har fyllt et år.

Til saken; Jeg skulle absolutt ha lånt penger(ikke mye), men jeg har hørt at overgangstønad ikke regnes som inntekt..

Stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Goldieno

Det er vanskelig å låne penger når man er en 1-inntekts husholdning.

Men der finnes hjelp. Dersom det er lån til bolig bør du så absolutt sjekke ut kommunalt lån. Dette finner du her www.startlan.no (startlån altså). De kan gi deg opp til 5 års avdragsfrihet - i mellomtiden kan du være kommet deg over overgangsstønadsbehovet.

Hvis du skal låne til andre ting er det jo mulig å få seg kredittkort. Det er FORHOLDSVIS lett å få til - men det er etter min mening og erfaring en gigant felle. En ting er at det er dyrt (høy rente) - noe helt annet er at det er fristende å bruke det når man først har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei.

Jeg blir alenemor nå, og må kjøpe meg leilighet.

Jeg fikk uten problemer lån på 500.000 i banken, til tross for at jeg ikke har inntekt, inntekten min blir kun overgngsstønad og andre stønader(har grunnstønad).

Du kan jo eventuelt søke om komunalt lån, har hørt at det er litt vanskelig å få, men det er jo lov å prøve.

Lykke til :-)

Hilsen Hilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...