AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #1 Skrevet 3. mars 2016 På lørdag blir en venninne av meg 18år, og det skal feires med en liten sammenkomst inkludert alkohol. For å være ærlig har jeg ikke festet så mye. Har vært på noen "fester" tidligere hvor jeg har drukket litt, men jeg har aldri vært full. På lørdag ønsker jeg å dra det litt lengre, og slippe meg litt løs. Ikke bli så drita at jeg bare ligger i et hjørne og spyr, men dere skjønner vel hva jeg mener. Derfor lurer jeg på om noen der ute har noen råd til meg om hva jeg kanskje burde ha i bakhodet? Jeg er helt ny på det her Hvor mye prosent er "mye"? Anonymkode: d7470...6ea
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #2 Skrevet 3. mars 2016 ikke bland masse drinker! hold deg til 1 eller 2 slag. ta et glass vann nå og da, det er flere fordeler med dette, du slipper kanskje så jævlig hodepine om morran å du blir ikke så fort styrtfull ikke drikk fort. å om du sitter mye i en sofa feks så ta deg en tur opp i ny og ne da det som regel er da man kjenner at alkoholen smeller til det å bli full er jo ikke noe farlig sånn sett, men man kan jo fort gjøre ting man angrer på i ettertid. så bare drikk, men med måte Anonymkode: ec43f...58a
ajarRun Skrevet 3. mars 2016 #3 Skrevet 3. mars 2016 (endret) Drikk øl, 4.5%. Drikk sakte, du blir full nok etterhvert. Ligg unna spriten. Drit i drikkeleker, de suger. Ingen prosent er mye, men det er sinnssykt mye lettere å dosere øl på 4.5% enn 96% heimbrent. Endret 3. mars 2016 av ambivalentReaction 3
drikkerbrushverdag Skrevet 3. mars 2016 #4 Skrevet 3. mars 2016 Det er mye lettere å styre rusen hvis du drikker noe med lav prosent (øl eller cider). Hvis du drikker noe med høy prosent får du fortere virkning, men det kan lett bikke over til et punkt du ikke vil være på. Du blir også mer glad i deg selv på søndag dersom du husker på å drikke noe vann innimellom. Sørg for å komme deg trygt hjem. Ikke gå alene. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #5 Skrevet 3. mars 2016 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Drikk øl, 4.5%. Drikk sakte, du blir full nok etterhvert. Ligg unna spriten. Drit i drikkeleker, de suger. Ingen prosent er mye, men det er sinnssykt mye lettere å dosere øl på 4.5% enn 96% heimbrent. det å Anonymkode: ec43f...58a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #6 Skrevet 3. mars 2016 Ja, IKKE bland mange typer alkohol. Aller helst hold deg til én type alkohol. Kun cider, kun tiktak, kun øl, etc. Hadde ikke gått rundt og smakt på alle sine drinker, for dette blir man nesten garantert dårlig av. Kanskje kjøp maks 4 cider eller 4 øl, og drikk kun på dette? Regner med du er jente, så du tåler jo mindre enn gutter. "Øl og vin så blir du fin. Vin og øl så blir det søl" er en grei huskeregel. Hvis du skal blande øl og vin, så drikk vinen til sist! Man blir jævlig dårlig hvis man bytter om rekkefølgen. Anonymkode: aaad2...b42
ajarRun Skrevet 3. mars 2016 #7 Skrevet 3. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, IKKE bland mange typer alkohol. Aller helst hold deg til én type alkohol. Kun cider, kun tiktak, kun øl, etc. Hadde ikke gått rundt og smakt på alle sine drinker, for dette blir man nesten garantert dårlig av. Kanskje kjøp maks 4 cider eller 4 øl, og drikk kun på dette? Regner med du er jente, så du tåler jo mindre enn gutter. "Øl og vin så blir du fin. Vin og øl så blir det søl" er en grei huskeregel. Hvis du skal blande øl og vin, så drikk vinen til sist! Man blir jævlig dårlig hvis man bytter om rekkefølgen. Anonymkode: aaad2...b42 Det er mengden som er viktig, ikke om man blander. Jeg spyr aldri dersom jeg drikker rødvin, så tequila og så øl.
Eighth Planet Skrevet 3. mars 2016 #8 Skrevet 3. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: "Øl og vin så blir du fin. Vin og øl så blir det søl" er en grei huskeregel. Hvis du skal blande øl og vin, så drikk vinen til sist! Man blir jævlig dårlig hvis man bytter om rekkefølgen. Anonymkode: aaad2...b42 Haha ja det er ikke moro med feil rekkefølge. Min regle går litt annerledes faktisk: Øl og vin blir fin, vin og øl blir krøll. Spis godt med mat FØR du begynner å drikke, da går det mye bedre. Drikk vann før du legger deg. Ville holdt meg unna sprit om du ikke har drukket så mye før, eller 20% og opp. 1
Eighth Planet Skrevet 3. mars 2016 #9 Skrevet 3. mars 2016 2 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Det er mengden som er viktig, ikke om man blander. Jeg spyr aldri dersom jeg drikker rødvin, så tequila og så øl. Tja, det spørs vel på personen, kanskje unødig risk å ta om man er ny på dette med alkohol ettersom hun ønsker en "buzz".
ajarRun Skrevet 3. mars 2016 #10 Skrevet 3. mars 2016 Et øyeblikk siden, Eighth Planet skrev: Tja, det spørs vel på personen, kanskje unødig risk å ta om man er ny på dette med alkohol ettersom hun ønsker en "buzz". Nettopp derfor jeg foreslo øl. Tryggest og enklest. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #11 Skrevet 3. mars 2016 4 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Det er mengden som er viktig, ikke om man blander. Jeg spyr aldri dersom jeg drikker rødvin, så tequila og så øl. Jeg kan drikke en halv flaske vodka ila. en kveld og våkne helt fin dagen etterpå. En annen gang spydde seg som et krek etter 3 glass vin og 2-3 glass øl. Ikke mye mengde sammenlignet med vodkaen. Blir nesten alltid dårlig om jeg blander ting. Men, alle reagerer nok forskjellig. Anonymkode: aaad2...b42
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #12 Skrevet 3. mars 2016 IKKE DRIKK SPRIT! Regel nr 1... Det må du vente med til du har bygd opp litt toleranse evt... Da jeg var ung og drakk lite, holdt to halvlitere en laaaaang vei på vorspiel, og så kanskje en øl eller to på byen, men da dansa jeg av meg masse. Velger du vin, ta gjerne hvit - som regel ikke så tung for hodet. Drikk mye vann sammen med vinen, og drikk saktere enn du egentlig føler at du vil, så går det nok bra Anonymkode: e4b10...e60
annebanane Skrevet 3. mars 2016 #13 Skrevet 3. mars 2016 For all del spis før du drikker! Når du kommer hjem burde du også drikke mye - helst melk. Da våkner du ikke opp like tørr i kjeften som en kan ellers. Og kos deg
ajarRun Skrevet 3. mars 2016 #14 Skrevet 3. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan drikke en halv flaske vodka ila. en kveld og våkne helt fin dagen etterpå. En annen gang spydde seg som et krek etter 3 glass vin og 2-3 glass øl. Ikke mye mengde sammenlignet med vodkaen. Blir nesten alltid dårlig om jeg blander ting. Men, alle reagerer nok forskjellig. Anonymkode: aaad2...b42 Vodka har mindre fussel, og gjør deg følgelig mindre bakfull. Rødvin har noe svineri som er verre for dagen etter.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #15 Skrevet 3. mars 2016 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Vodka har mindre fussel, og gjør deg følgelig mindre bakfull. Rødvin har noe svineri som er verre for dagen etter. Ah, der lærte jeg noe nytt! Anonymkode: aaad2...b42
Fredsmegleren Skrevet 3. mars 2016 #16 Skrevet 3. mars 2016 Ville drukket sakte, ta pauser, eventuelt spise underveis. Dersom det blir drikkeleker så kan du drikke vann inni mellom, og hvis venner ønsker å spandere drikke på deg enten si nei eller ta en _liten_ smaksprøve. Dersom du drikker for mye eller for raskt kan du plutselig oppleve et "pling", dette vil du ikke. I øyeblikket virker det kanskje gøy å drikke litt ekstra for å kjenne rusen, men du vil mest sannsynligvis angre dagen etter dersom du mister kontroll over inntaket ditt.
ajarRun Skrevet 3. mars 2016 #17 Skrevet 3. mars 2016 1 minutt siden, Fredsmegleren skrev: Ville drukket sakte, ta pauser, eventuelt spise underveis. Dersom det blir drikkeleker så kan du drikke vann inni mellom, og hvis venner ønsker å spandere drikke på deg enten si nei eller ta en _liten_ smaksprøve. Dersom du drikker for mye eller for raskt kan du plutselig oppleve et "pling", dette vil du ikke. I øyeblikket virker det kanskje gøy å drikke litt ekstra for å kjenne rusen, men du vil mest sannsynligvis angre dagen etter dersom du mister kontroll over inntaket ditt. Jeg ville spist før jeg begynte å drikke. Å drikke på tom mage går ofte til helvette. 1
Fredsmegleren Skrevet 3. mars 2016 #18 Skrevet 3. mars 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Jeg ville spist før jeg begynte å drikke. Å drikke på tom mage går ofte til helvette. Lurt å spise hjemme på forhånd før du går ut ja, men også når du er på festen slik at du metter sultfølelsen med mat og ikke drikke. 1
Fireflies Skrevet 3. mars 2016 #19 Skrevet 3. mars 2016 Spis før du drikker Drikk vann igjennom slaga, hold deg til en eller to typer drikke. Du blir fullere enn du tror og husk at ting som brått virker kloke virkelig ikke er det. Kos deg og sørg for å ha en vannflaske tilgjengelig når du våkner. Og gjem mobilen din.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 3. mars 2016 #20 Skrevet 3. mars 2016 (endret) w Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå