Alja Skrevet 3. mars 2016 Forfatter #21 Skrevet 3. mars 2016 (endret) 3 minutter siden, Tøytigern skrev: Jo, men hvis du ikke er panofil så pleier du å feste deg ved om lekkerbiskenen er en kvinne eller en mann... Javel, så hva sier en panofil til vennene sine da om de er ute på byen, og den panofile får øye på en lekker mann. Sier de " Oi, se der Gerterud, det mennesket som sitter ved baren der, det mennesket var vakkert" ? De vil jo mest sannsynelig si "Hey Gerterud, sjekk han kjekke mannen der!" Eller? Endret 3. mars 2016 av Alja
Tøytigern Skrevet 3. mars 2016 #22 Skrevet 3. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det blir litt rart å si at de ikke har konsept om kjønn. De vet jo at eksen var en dame og nåværende er en mann. Selv om de ikke bryr seg om det. Det gjør vel ikke bifile heller?? Anonymkode: ef0dd...303 Kort sagt: Er man bifil går man begge veier. Er man panofil går man i alle retninger og man identifiserer ikke forholdene man er i ut fra kjønn. Man opplever ikke at man er bifil, fordi man ikke opplever at partneren har noe kjønn, overhode.
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 3. mars 2016 #23 Skrevet 3. mars 2016 Syns merkelapper generelt er unødvendig. Jeg er jente, jeg er gutt, jeg er hetero, jeg er bifil, jeg er homofil, jeg er blablabla. Hvorfor må vi være noe, hvorfor kan vi ikke bare være oss selv. Hvorfor kan vi ikke bare bli godtatt som vi er, så lenge vi er gode mennesker? Mennesker setter merkelapper på ting, slik er det bare. Ganske irriterende egentlig. Miley Cyrus har noen meninger om dette som jeg må si jeg er utrolig enig med henne om.
Tøytigern Skrevet 3. mars 2016 #24 Skrevet 3. mars 2016 2 minutter siden, Alja skrev: Javel, så hva sier en panofil til vennene sine da om de er ute på byen, og den panofile får øye på en lekker mann. Sier de " Oi, se der Gerterud, det mennesket som sitter ved baren der, det mennesket var vakkert" ? De vil jo mest sannsynelig si "Hey Gerterud, sjekk han kjekke mannen der!" Eller? De ville nok sagt "Hey, Gerterud. Se det vakre mennesket der."
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #25 Skrevet 3. mars 2016 Om jeg skal være ærlig, så holder det bare å si navnet sitt. Det er ingen forskjellbehandling, selv om du er lesbisk. Anonymkode: aca2e...0da
Alja Skrevet 3. mars 2016 Forfatter #26 Skrevet 3. mars 2016 Et øyeblikk siden, Tøytigern skrev: De ville nok sagt "Hey, Gerterud. Se det vakre mennesket der." Og så sier vennen " Hvem? Hun dama eller han mannen i baren?" så sier den panofile " Det mennesket som sitter lengst til venstre, lent 60 grader mot baren".... Det blir jo komplisert. 3
Alja Skrevet 3. mars 2016 Forfatter #27 Skrevet 3. mars 2016 Det er ikke for å kverulere altså, jeg prøver bare å forstå greia.
Tøytigern Skrevet 3. mars 2016 #28 Skrevet 3. mars 2016 (endret) 4 minutter siden, Alja skrev: Og så sier vennen " Hvem? Hun dama eller han mannen i baren?" så sier den panofile " Det mennesket som sitter lengst til venstre, lent 60 grader mot baren".... Det blir jo komplisert. Jepp. Må si meg enig med dem i tråden som påpeker at dette blir veldig "nisjepreget"... Man får på følelsen at de har behov for å kalle seg noe spesielt fordi de føler seg annerledes... Endret 3. mars 2016 av Tøytigern
Cambria Skrevet 3. mars 2016 #29 Skrevet 3. mars 2016 4 minutter siden, Alja skrev: Det er ikke for å kverulere altså, jeg prøver bare å forstå greia. Jeg setter pris på spørsmålene dine jeg. Selv ser jeg på en måte forskjellen. Panseksuelle forelsker seg i alt, bifile i gutter og jenter. Men i likhet med deg ser jeg ikke vitsen med å sette merkelapp på forskjellen mellom panseksuell og bifil. En bifil personen kan vel forelske seg i en person som føler seg hjemme både som gutt og jente? Er den bifile da egentlig panseksuell? Og hva med en panseksuell som kommer til skade å nevne at kjæresten er en gutt, er den panseksuelle da bifil? Jeg forstår ikke helt dette. Jo mer merkelapper man har på legninger jo vanskeligere blir det å forstå dem. @Tøytigern, har du noen forklaringer på dette? Svarene dine er opplysende 1
Tøytigern Skrevet 3. mars 2016 #30 Skrevet 3. mars 2016 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir litt rart å si at de ikke har konsept om kjønn. De vet jo at eksen var en dame og nåværende er en mann. Selv om de ikke bryr seg om det. Det gjør vel ikke bifile heller?? Anonymkode: ef0dd...303 Bifile pleier å skille ut de som er homofile, feks. Hvis det dreier seg om en bifil mann pleier han å se etter enten heterofile kvinner eller homofile menn. Han sjalter ut heterofile menn og lesbiske kvinner... En panofil gjør ikke det. Endret 3. mars 2016 av Tøytigern
Tøytigern Skrevet 3. mars 2016 #31 Skrevet 3. mars 2016 1 minutt siden, Cambria skrev: Jeg setter pris på spørsmålene dine jeg. Selv ser jeg på en måte forskjellen. Panseksuelle forelsker seg i alt, bifile i gutter og jenter. Men i likhet med deg ser jeg ikke vitsen med å sette merkelapp på forskjellen mellom panseksuell og bifil. En bifil personen kan vel forelske seg i en person som føler seg hjemme både som gutt og jente? Er den bifile da egentlig panseksuell? Og hva med en panseksuell som kommer til skade å nevne at kjæresten er en gutt, er den panseksuelle da bifil? Jeg forstår ikke helt dette. Jo mer merkelapper man har på legninger jo vanskeligere blir det å forstå dem. @Tøytigern, har du noen forklaringer på dette? Svarene dine er opplysende Takk. Det er noen som mener panofili er en del av det spekteret som kalles å være bifil. Altså at det er en egen variant av bifili, der man er mere blind for kjønnsidentitet enn ellers.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #32 Skrevet 3. mars 2016 Det å være panseksuell er jo hipt nå, for Miley Cyrus forelsket seg i en plante *himler med øynene*. Først var det å være lesbisk som var populært, nå er er panseksuell som er det hippe. Anonymkode: e4413...d4b
Tøytigern Skrevet 3. mars 2016 #33 Skrevet 3. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det å være panseksuell er jo hipt nå, for Miley Cyrus forelsket seg i en plante *himler med øynene*. Først var det å være lesbisk som var populært, nå er er panseksuell som er det hippe. Anonymkode: e4413...d4b Enten det, eller så har folk blitt klar over at "Det finnes en kategori for meg, også!" De har behov for å definere "hva" de er. Man kan få inntrykk av at folk omtrent ønsker å få diagnostisert seksualiteten sin... Må være kjipt for Miley Cyrus, da. Når hun kysser og klemmer på planten uten å få noen respons...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå