Alja Skrevet 3. mars 2016 #1 Skrevet 3. mars 2016 "Hei jeg heter Sabine, er 16 år og panseksuell".... Å være panseksuell dreier seg altså om at man faller for personligheter og ikke kjønn. Er ikke det det samme som å være bifil da? Da faller man jo for begge kjønn... Hvorfor skal man ha alle de der merkelappene på seksuell legning? Hvorfor er ikke panseksuell det samme som å være biseksuell? Utdyp gjerne. Jeg bare ser for meg at dette skal bli en sånn kul greie, og at det nye i ungdomsgjenger er å kalle seg noe så inderlig kult som "panseksuell". Fordi bifil er ikke kult nok. 4
Gjest Fox Mulder Skrevet 3. mars 2016 #2 Skrevet 3. mars 2016 En gjør det unødvendig med disse merkelappene, tullete.
Alja Skrevet 3. mars 2016 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2016 10 minutter siden, Fox Mulder skrev: En gjør det unødvendig med disse merkelappene, tullete. Ja det var litt det jeg og tenkte. Hva er vitsen, tenker jeg.
Tøytigern Skrevet 3. mars 2016 #4 Skrevet 3. mars 2016 (endret) Jeg skal nå begynne med å presentere meg med seksuell legning, i sosiale sammenhenger. "Hei, jeg heter Tøytigern. Jeg er hetero, men du trenger ikke bekymre deg for at jeg skal legge an på deg, altså. Jeg er ikke sånn veldig utprega hetero, heller. Det er jo noen som er det og overkompenserer veldig og blir veldig påtatt mann eller kvinne. Sånn at de blir veldig sånn som stereotypien av en hetero. Enten veldig femi eller veldig macho. Men jeg er igrunnen ikke sånn. Jeg er mere laid back, liksom. Jeg har et veldig avbalansert forhold til legningen min." Endret 3. mars 2016 av Tøytigern 4
Gjest snowz Skrevet 3. mars 2016 #5 Skrevet 3. mars 2016 Jeg tenker at en som er biseksuell kan falle for gutter og jenter ut fra utseende, og ikke bare personlighet. Mens en som er panseksuell ikke ser på utseende til vedkommende, men kun personlighet?
Tøytigern Skrevet 3. mars 2016 #6 Skrevet 3. mars 2016 2 minutter siden, snowz skrev: Jeg tenker at en som er biseksuell kan falle for gutter og jenter ut fra utseende, og ikke bare personlighet. Mens en som er panseksuell ikke ser på utseende til vedkommende, men kun personlighet? Eller så har noen ganske enkelt et stort behov for å være unik og få oppmerksomhet for det... 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #7 Skrevet 3. mars 2016 pansexuality means attraction to people of any gender (including those who may not identify as boys or girls or as men or women) Bifil er enten gutt eller jente. Pan er alt mulig Anonymkode: 9bdf2...029 5
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #8 Skrevet 3. mars 2016 Folk står fritt til å kalle seg selv hva de vil. Og jeg står fritt til å himle med øynene. Det er egentlig ikke noe problem at ungdommer kommer opp med nye uttrykk hele tiden - men jeg finner det problematisk at vi nå skal ta så mye hensyn at det skal ryddes plass til slikt i ordboken. Anonymkode: 0da4a...436 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #9 Skrevet 3. mars 2016 Altså en panofil tiltrekkes av transer og shemales og alt som er imellom der i tillegg til oss med bare ett kjønn? Anonymkode: 63203...47c 1
Tøytigern Skrevet 3. mars 2016 #10 Skrevet 3. mars 2016 36 minutter siden, Alja skrev: "Hei jeg heter Sabine, er 16 år og panseksuell".... Å være panseksuell dreier seg altså om at man faller for personligheter og ikke kjønn. Er ikke det det samme som å være bifil da? Da faller man jo for begge kjønn... Hvorfor skal man ha alle de der merkelappene på seksuell legning? Hvorfor er ikke panseksuell det samme som å være biseksuell? Utdyp gjerne. Jeg bare ser for meg at dette skal bli en sånn kul greie, og at det nye i ungdomsgjenger er å kalle seg noe så inderlig kult som "panseksuell". Fordi bifil er ikke kult nok. Nei,det er ikke det samme, fordi en som er panseksuell ikke ser på hverken sitt eget eller andres kjønn, når de forelsker seg. De ser partneren sin som "ukjønnet" om man skal si det sånn. En bifil person er bevisst på kjønnet til den de er sammen med (for tiden.) Av typen "Jeg dater en kvinne, men exen min var mann." En panseksuell forelsker seg i Mette Marit, Esben Ester Pirelli Benestad eller Jan Thomas, fordi det er en vakker personlighet de har møtt.
Alja Skrevet 3. mars 2016 Forfatter #11 Skrevet 3. mars 2016 Men hvis man er trans, så er man jo litt begge deler. Og om man er bifil, så liker man jo begge deler. Hvorfor komplisere det sånn???? Det fins ikke et tredje kjønn. Det er mann og kvinne, og de som er både mann og kvinne. Det blir ikke plutselig et magisk kjønn fordi man blander de to. Mann og kvinne er grunnmuren og utgangspunktet til alle typer legninger og kjønn. DET ER JO BIFIIIIIL JOOO 1
Alja Skrevet 3. mars 2016 Forfatter #12 Skrevet 3. mars 2016 Og for mitt vedkommende, og jeg tror det gjelder de fleste - så forelsker man seg jo til syvende og sist i noen nettopp pga personligheten deres. Men utsende fanger jo oppmerksomheten, slik at man har lyst til å kjenne personligheten til denne lekkerbisken man nettopp fikk øye på. 1
Tøytigern Skrevet 3. mars 2016 #13 Skrevet 3. mars 2016 1 minutt siden, Alja skrev: Men hvis man er trans, så er man jo litt begge deler. Og om man er bifil, så liker man jo begge deler. Hvorfor komplisere det sånn???? Det fins ikke et tredje kjønn. Det er mann og kvinne, og de som er både mann og kvinne. Det blir ikke plutselig et magisk kjønn fordi man blander de to. Mann og kvinne er grunnmuren og utgangspunktet til alle typer legninger og kjønn. DET ER JO BIFIIIIIL JOOO Nei. Fordi de har overhode ikke noe fokus på hverken sitt eget eller andres kjønn. De fins ikke noe fokus på kjønnsidentiteten til folk, hos en panofil. En bifil person er bevisst på om de har truffet en mann eller en kvinne. De kan si hvor mange menn eller kvinner de har datet feks. En panofil har ikke noe konsept om mann eller kvinne. Ingen bifil person vil overse om det er en av samme kjønn som dem selv de dater, eller om de dater en av motsatt kjønn. Men en panofil eier ikke konsept om forholdet de er i utgjør et homofilt eller heterofilt forhold. 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #14 Skrevet 3. mars 2016 Et øyeblikk siden, Alja skrev: Og for mitt vedkommende, og jeg tror det gjelder de fleste - så forelsker man seg jo til syvende og sist i noen nettopp pga personligheten deres. Men utsende fanger jo oppmerksomheten, slik at man har lyst til å kjenne personligheten til denne lekkerbisken man nettopp fikk øye på. Enig - vi har jo ikke et eget uttrykk for de som BARE bryr seg om utseendet. Dette er bare et forsøk på å distansere seg fra alle andre. Anonymkode: 0da4a...436
Tøytigern Skrevet 3. mars 2016 #15 Skrevet 3. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig - vi har jo ikke et eget uttrykk for de som BARE bryr seg om utseendet. Dette er bare et forsøk på å distansere seg fra alle andre. Anonymkode: 0da4a...436 Jo, vi har det. Vi kaller det overfladisk... 3
Alja Skrevet 3. mars 2016 Forfatter #16 Skrevet 3. mars 2016 Jeg forstår bare ikke behovet for å måtte kalle det for noe. Det er jo bare å se i denne tråden, det er jo nesten kompliserte greier. Et menneske forelsker seg i et menneske. Kan de ikke bare kalle seg mennesker.... Det er jo det vi alle er. Kan ikke alle bare være venner ? 4
Tøytigern Skrevet 3. mars 2016 #17 Skrevet 3. mars 2016 (endret) 5 minutter siden, Alja skrev: Og for mitt vedkommende, og jeg tror det gjelder de fleste - så forelsker man seg jo til syvende og sist i noen nettopp pga personligheten deres. Men utsende fanger jo oppmerksomheten, slik at man har lyst til å kjenne personligheten til denne lekkerbisken man nettopp fikk øye på. Jo, men hvis du ikke er panofil så pleier du å feste deg ved om lekkerbiskenen er en kvinne eller en mann... Endret 3. mars 2016 av Tøytigern 1
Alja Skrevet 3. mars 2016 Forfatter #18 Skrevet 3. mars 2016 1 minutt siden, Tøytigern skrev: Jo, vi har det. Vi kaller det overfladisk... Hahahahaha, nå lo jeg godt!
Tøytigern Skrevet 3. mars 2016 #19 Skrevet 3. mars 2016 1 minutt siden, Alja skrev: Hahahahaha, nå lo jeg godt!
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #20 Skrevet 3. mars 2016 Det blir litt rart å si at de ikke har konsept om kjønn. De vet jo at eksen var en dame og nåværende er en mann. Selv om de ikke bryr seg om det. Det gjør vel ikke bifile heller?? Anonymkode: ef0dd...303 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå