Gå til innhold

Oppussing - gipsplater på vegger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har akkurat kjøpt ny leilighet, den har panelvegger men vi har lyst på glatte vegger. Tenkte da på at gipsplater er et alternativ. Men ingen av oss er så handy av oss, så har mer lyst å leie inn folk til å gjøre det for oss. Problemet mitt er at jeg er helt grønn på det området. Hvor finner jeg priser og folk som gjør sånt? Har prøvd meg på finn.no men der må man legge inn hva man ønsker og jeg vil egentlig finne ut hvor mye slikt koster i første omgang. 

Noen som vet hva noe sånt vil koste? Det er snakk om 3 rom på ca 40-45 kvm tilsammen. Tak og vegger. 

Anonymkode: cc8f0...173

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere ikke er spesielt handy så hadde det strengt tatt være mye billigere å kjøpe en leilighet med glatte vegger :) 

Gipsplater er nesten gratis, men regn med å betale opp mot 500-800 kroner per time + mva for jobben. Blir fort noen hundre tusen kroner.

Skrevet

Vi har fått satt opp gips på veggene nå. De må skrues inn, sparkles, pusses,  tapetseres med glatt strie og males.  Det er mye jobb!   Glad vi har folk som gjør det for oss...

Skrevet

Enig i at panelvegger ikke er til å leve med! Har dere vurdert Walls4you? Det er ferdig malte veggplater man lett kan sette opp selv :) 

Skrevet
2 timer siden, Akademikeren skrev:

Enig i at panelvegger ikke er til å leve med! Har dere vurdert Walls4you? Det er ferdig malte veggplater man lett kan sette opp selv :) 

Du får en sort glipe imellom hver eneste plate...

• Liker 2
Skrevet
23 timer siden, DreamOn skrev:

Du får en sort glipe imellom hver eneste plate...

Var redd for det ja... Vi gipsen og sparkler, men hvis man absolutt ikke er handy, så kan det være et alternativ. 

AnonymBruker
Skrevet
Den 3.3.2016 at 22.26, prt90 skrev:

Hvis dere ikke er spesielt handy så hadde det strengt tatt være mye billigere å kjøpe en leilighet med glatte vegger :) 

Gipsplater er nesten gratis, men regn med å betale opp mot 500-800 kroner per time + mva for jobben. Blir fort noen hundre tusen kroner.

Hvor mange timer tror du en proff bruker på å montere 40 - 45 kvm gipsplater? Noen hundre?

Anonymkode: a2d92...0c2

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange timer tror du en proff bruker på å montere 40 - 45 kvm gipsplater? Noen hundre?

Gipsplatene går fort, så skal det sparkles og pusses, og så skal elektrikeren montere det elektriske anlegget igjen, så skal det males, så skal noen komme å legge nye lister, sette sammen kjøkkenet igjen, osv osv. Det blir grisedyrt.

Hvis man ikke er handy,  bør man ikke kjøpe oppussingsobjekter! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å ta panelen ned på en vegg eller løsne etmpanelboord og se om ikke det er enklere å ta ned hele elndigheten. Å sette gips utenpå panel er det ikke sikkert brl om det er et brl, aksepterer. Begynner det å brenne i en yttervegg så kan det bli problemer med å kle inne treverk. 

Det vil og bli betydelig enklere å sparkle veggene sette på "dik" og male enn å sette gips opp,på panel. Rommene blir og mindre da. Men dette burde du tenkt,på før du kjøpte...

Anonymkode: 463fb...cdb

• Liker 2
Skrevet
Den 5.3.2016 at 19.16, AnonymBruker skrev:

Hos oss gjorde de det på 1,5 dag. Men sparkel og pussing  x 2 og tapetsering tar litt tid...

Skrevet

Få noen til å gjøre jobben, men ta malingen selv, det er et godt kompromiss.

Skrevet

Jeg ville sett på YouTube hvordan man satte opp platene, og deretter betalt noen for å sparkle skjøter, for det er den vanskelige delen av jobben.

Priser får man f.eks. ved å legge ut jobben på mitt anbud.

• Liker 1
Skrevet
Den 3.3.2016 at 17.44, AnonymBruker skrev:

Har prøvd meg på finn.no men der må man legge inn hva man ønsker og jeg vil egentlig finne ut hvor mye slikt koster i første omgang. 

Noen som vet hva noe sånt vil koste? Det er snakk om 3 rom på ca 40-45 kvm tilsammen. Tak og vegger. 

Anonymkode: cc8f0...173

Prøv MittAnbud.no. Der legger du ut en beskrivelse av rommet (størrelse osv) og hva du ønsker gjort med det. Få med alt du vil håndtverkerne skal gjøre. Så er det bare å vente på at håndtverkere tar kontakt og kommer med et prisforslag til deg for jobben. Å få pris fra flere kan være sunt, samt at det også finnes et tilbakemeldingssystem, der folk som har hatt akkurat den og den håndtverkeren inne, forteller og gir tilbakemelding på jobben som ble gjort. Da minsker risikoen for at du anliter noen som er useriøse, eller at du kjøper "katta i sekken", som det heter.

Pristilbudene du får fra flere håndtverkere er på ingen måte bindende, det er opptil deg om du velger en av dem eller ikke.

Skrevet
Den 03/03/2016 at 4.29, DreamOn skrev:

Vi har fått satt opp gips på veggene nå. De må skrues inn, sparkles, pusses,  tapetseres med glatt strie og males.  Det er mye jobb!   Glad vi har folk som gjør det for oss...

hahahah, har da to venner som kommer ifra Poland og de har virkelig den erfaringer om sånt :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...