AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #1 Skrevet 3. mars 2016 Seks måneder etter jeg havnet i fyllearresten etter en altfor fuktig kveld har jeg mottatt et forelegg fra politiet. Det står at jeg har unnlatt meg å rette meg etter pålegg gitt av politiet. Grunnlaget er at jeg ble i by sentrum til tross for gjentatte pålegg om å reise hjem umiddelbart. Jeg var veldig full. Jeg husker ikke så mye. Jeg husker ikke å ha snakket med dem mer enn en gang. Vi var på vei til bussen for å dra hjem på det tidspunktet men skulle vente på to andre venner som fortsatt befant seg inne på utestedet som skulle overnatte hos meg. I arresten fikk jeg ikke melde i fra til mine venner som skulle overnatte hos meg. Det var ingen der morgenen etterpå, det tok veldig lang tid før noen kom å slapp meg ut og når noen til slutt gjorde det spurte jeg hvorfor og fikk som svar "Vet ikke, jeg kom akkurat". Jeg tror ikke politiet har bedt meg reise gjentatte ganger og når de ba med om å reise var vi på vei til bussen. Er det noen har som ikke har vedtatt denne typen forelegg? Er det noen som kan fortelle meg om det finnes en frist på å sende ut denne typen? Og hvorfor ble jeg ikke fortalt noe om dette når de slapp meg ut av arresten dagen etterpå? Takk for svar Anonymkode: 041d9...162
mjauritz Skrevet 3. mars 2016 #2 Skrevet 3. mars 2016 Jeg tror det beste er å godta det, betale den, og gå videre. Du kan evt få en advokat til å se på hva det står og om du kan lage en sak av det, men jeg tror neppe du kommer noen vei. Tror det blir dyrere, og som regel så går det i politiets favør da du var beruset og "ikke husker så mye". Kjipt, men jaja. 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #3 Skrevet 3. mars 2016 Du husker ikke, derfor antar du at politiet bare kastet deg i arresten for morroskyld? Anonymkode: 7c7b6...3b3 8
ajarRun Skrevet 3. mars 2016 #4 Skrevet 3. mars 2016 Hvor mye er forelegget på? Hvorfor dro du ikke bare hjem og lot døren stå åpen? Du dro jo tydeligvis ikke hjem når du ble bedt om det.
Gjest kaninen Skrevet 3. mars 2016 #5 Skrevet 3. mars 2016 Nesten uten unntak vil må få en slik bot etter å ha havnet i fyllearresten. SÅ det er bare å komme seg videre og ta lærdom av det, selv om det er kjipe penger!
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #6 Skrevet 3. mars 2016 Hehe. Du havner i fyllearresten så burde du skjønner at du har gjort noe galt. Anonymkode: 1f875...564 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #7 Skrevet 3. mars 2016 Du skal være ganske kranglevoren og vanskelig for å havne i fyllearresten, at du "ikke husker" støtter i akkurat saken i din favør. Betal boten, drikk mindre neste gang. Anonymkode: 0e472...a75 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #8 Skrevet 3. mars 2016 TS her. Jeg var under inntrykk av at de satte meg i arresten fordi jeg var overstadig beruset. Politiet sa i fra en gang (som jeg husker) at jeg skulle dra hjem. Vi var på vei hjem men hadde ikke rukket å forlate sentrum når politiet kom tilbake igjen å arresterte meg med begrunnelsen om at jeg var midlertidig bortvist fra sentrum. At jeg ikke husker ikke er noe forsvar og at det er tåpelig å drikke så mye vet jeg. Det er ikke det jeg lurer på. Det jeg lurer på er om noen har erfaring fra noe liknende og om politiet har en tidsfrist på å sende ut forelegg? Anonymkode: 041d9...162
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #9 Skrevet 3. mars 2016 1 time siden, ambivalentReaction skrev: Hvor mye er forelegget på? Hvorfor dro du ikke bare hjem og lot døren stå åpen? Du dro jo tydeligvis ikke hjem når du ble bedt om det. Som jeg skrev jeg var på vei hjem. Det er ikke sånn at jeg ikke kunne dra hjem uten besøket men at jeg ikke fikk sagt i fra til de som skulle overnatte hos meg at jeg havnet i arresten. Jeg fikk ikke lov til å sjekke mobiltelefon for å finne nummer og politiet nektet å søke det opp. Jeg husket ikke telefonnummerene i hodet . Anonymkode: 041d9...162
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #10 Skrevet 4. mars 2016 Tviler på at politiet har arrestert deg uten god grunn. Dessuten har politiet nok å gjøre, og det at du setter spørsmålstegn med om politiet har gjort arbeidet sitt når du selv er raka full, sier vel litt om personligheten din og er vel kanskje grunnen til at du havnet i trøbbel i byen også. Anonymkode: ab4a7...9ee 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #11 Skrevet 4. mars 2016 Hvorfor vil du ikke svare på hvor mye forelegget er på? Anonymkode: c72ba...26c 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #12 Skrevet 4. mars 2016 Politiet har ingen frist for å sende ut forelegg, med inntak av foreldelsesfristen for forholdet, men den er mye lenger. Det er vanlig at det tar flere måneder før man får forelegget. Hvis du vil vite hva som skjedde fordi du ikke husker det selv, kan du kontakte en politistasjon eller et lensmannskontor i distriktet og be om å få lese gjennom anmeldelsen. Der har den aktuelle polititjenestemannen skrevet dette. Anonymkode: 3c424...45d
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #13 Skrevet 4. mars 2016 Med UNNTAK av foreldelsesfristen, skulle det stå. 😊 Anonymkode: 3c424...45d
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #14 Skrevet 4. mars 2016 Jeg er imponert over at du ikke har påstått at noen puttet noe i drinken din, slik jenter vanligvis gjør når de har drukket for mye. Anonymkode: 58e96...122 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå