AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #1 Skrevet 3. mars 2016 Dette er kanskje litt søkt men jeg prøver allikevel. Jeg vet at det er folk her inne med synske evner eller som kan spå i kort. Kattepusen vår har forsvunnet og vært borte i en uke. Den forsvant like før et veldig snøvær kom. Vi tror den kan ha søkt ly og kanskje blitt innesperret. Vi er ganske bekymret. Det er uvanlig at han er borte så lenge i kulda. Temperaturen synker og snøen blir værende. Vi har veldig lyst å finne pusen vår igjen og gjør alt vi kan tenke på! Det knyter seg i magen å tenke på at han er der ute et sted og kanskje har det vondt. Noen med evner som kan hjelpe? <3 gi oss et clue eller noe? Anonymkode: 97f96...99c
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #2 Skrevet 3. mars 2016 Det burde vært gps på microchippene til hunder og katter, slik at eierene kunne søkt de opp. Eller er dette allerede standard på slike chips? Råd: Annonser på FB Heng opp lapp med info om katten, helst med bilde) på nærbutikkene o.l. og Heng opp lapper i nærområdet (på lyktestolper o.l. med samme info. Snakk med naboer Anonymkode: 49a33...0eb 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #3 Skrevet 3. mars 2016 Har dere sjekket alle kriker og kroker på eiendommen der dere bor? (Bl.a. i kjeller og på loft, i trappeganger, garasjer, under benker, bak pressenninger etc) Har dere vært mye ute og lokket på katten? Anonymkode: 49a33...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #4 Skrevet 3. mars 2016 Er noen av naboene deres bortreist? Kanskje den har blitt innesperret i deres garasje, uthus, drivhus e.l Anonymkode: 8d5f1...500 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #5 Skrevet 3. mars 2016 Lykke til med å finne katten din, det må være trist å miste den! Å spørre "synske" er ikke noen vits. Det går på flaksmetoden, og det er selvfølgelig bare tull at noen fremmede kan føle seg frem til hvor katten din er. Ikke gi sånne folk oppmerksomhet, de skaper falskt håp og kaster bort tida til bla.a politi fordi noen faktisk tror på dem. Anonymkode: 453c2...f78 7
PaperFlower Skrevet 3. mars 2016 #6 Skrevet 3. mars 2016 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men anbefaler at du henger opp lapper overalt, gjerne med en god finnerlønn. Er du heldig er det noen barn eller tenåringer som ønsker seg penger, og begynner å lete etter katten for deg. Vil også nevne at det er veldig viktig at du har med et godt fargebilde av katten, da dette er med på å fange oppmerksomheten til folk som går forbi lappen, og du har en mye større sjanse for at noen faktisk leser og bryr seg om det som står der. Lykke til, håper det ordner seg. 3
Blekkulf Skrevet 3. mars 2016 #7 Skrevet 3. mars 2016 Hvor i landet er det? Her jeg bor har vi mange grupper for hund savnet, og her er det noen som etterlyser katten sin også:) kanskje et lite tips:) 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #8 Skrevet 3. mars 2016 Ser den er ved et hus, hytte, uthus eller låve som er rødt, grønt, blått eller gult (Eller har vært det) Har, har hatt, eller kan få gjerde. Bygningen er mellom 1 og 2000 meter unna katten, eller den er inni det. Lever eller ikke. Sånn- lykke til med letingen. Anonymkode: ab2d7...51d 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #9 Skrevet 3. mars 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser den er ved et hus, hytte, uthus eller låve som er rødt, grønt, blått eller gult (Eller har vært det) Har, har hatt, eller kan få gjerde. Bygningen er mellom 1 og 2000 meter unna katten, eller den er inni det. Lever eller ikke. Sånn- lykke til med letingen. Anonymkode: ab2d7...51d kutt ut... Anonymkode: b24de...501 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #10 Skrevet 3. mars 2016 Takk for alle gode råd. Har vandret rundt og kisset de siste 3 kveldene. Annonsert på Facebook, hengt opp plakater og begynt å legge lapper i postkassen til folk. Har ringt politiet og i morgen skal vi ringe veterinæren. Så gjør alt jeg kan... Ts. Anonymkode: 97f96...99c 1
Gjest MadameDeRosa Skrevet 3. mars 2016 #11 Skrevet 3. mars 2016 Den har søkt ly i et hulelignende sted, og venter på at det skal bli trygt for den å kunne vandr hjem igjen. Det er mørkt, muligens i nærliggende skog, eller i et vedskjul.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #12 Skrevet 3. mars 2016 Har du bilde av pusen? Kanskje noen her har sett han? Anonymkode: 71ccf...832 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #13 Skrevet 3. mars 2016 Her er bilde av pusen vår. Ts. Anonymkode: 97f96...99c 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #14 Skrevet 3. mars 2016 Nå vet jeg ikke helt hvordan reglene for linker er, men i mitt distrikt (sørvestlandet) er hun her ganske anerkjent:https://www.facebook.com/ingermarimelkeraaen/ Anonymkode: a797d...12e
Lutetium 71 Skrevet 3. mars 2016 #15 Skrevet 3. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser den er ved et hus, hytte, uthus eller låve som er rødt, grønt, blått eller gult (Eller har vært det) Har, har hatt, eller kan få gjerde. Bygningen er mellom 1 og 2000 meter unna katten, eller den er inni det. Lever eller ikke. Sånn- lykke til med letingen. Anonymkode: ab2d7...51d 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #16 Skrevet 4. mars 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle gode råd. Har vandret rundt og kisset de siste 3 kveldene. Annonsert på Facebook, hengt opp plakater og begynt å legge lapper i postkassen til folk. Har ringt politiet og i morgen skal vi ringe veterinæren. Så gjør alt jeg kan... Ts. Anonymkode: 97f96...99c DERFOR bør katter ikke sendes ut om man ikke bor på gård langt pokker I vold!. Katter pines til døde og eiere er ansvarlige. Ingen sympati med TS men gråter på kattens vegne. Anonymkode: 9ab1c...5ba
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #17 Skrevet 4. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: DERFOR bør katter ikke sendes ut om man ikke bor på gård langt pokker I vold!. Katter pines til døde og eiere er ansvarlige. Ingen sympati med TS men gråter på kattens vegne. Anonymkode: 9ab1c...5ba Mer- jeg har litt sympati. Men er sååå trist på alle katter som dør en tidlig død på grunn av uansvarlige eiere. Hold katter inne! Og ha de ute med bånd! 99%bor ikke på gård. Anonymkode: 9ab1c...5ba
EvaLena Skrevet 4. mars 2016 #18 Skrevet 4. mars 2016 (endret) For noen år siden så jeg ett program på TV om hvordan katter lever i hverdagen. Dette ble tatt opp i et lite sted i England hvor det var mye katter. Kattene fikk GPS på seg og eierne skulle ikke gjøre noe spesiellt, bare la kattene leve som normalt. Jeg trur dette pågikk i 1 uke for å kartlegge hvor kattene gikk og hva de gjorde døgnet rundt. Det ble bevist at katter svært sjelden går lenger unna hjemmet sitt enn 2-300 meter. De kan ligge stille i timesvis bare for å slappe av og observere hva som skjer rundt seg. Jeg er ikke synsk, men jeg trur ikke katten er så langt unna der dere bor. De gjemmer seg der de får plass og føler seg trygge. Sett opp lapper rundt der dere bor og be andre være på utkikk etter den. Katta mi er ofte borte i 4-5 døgn i slengen på sommeren, på vinteren vil den helst være inne hele tiden. Det kan jo være at sen ligger skadet ett eller annet sted, for katter vil jo ikke vise svakhet. De gjemmer seg gjerne når de er syke/skadd også. Håper dere finner den snart og at den er i god behold 😊 Endret 4. mars 2016 av EvaLena 1
Tvist Skrevet 4. mars 2016 #19 Skrevet 4. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: DERFOR bør katter ikke sendes ut om man ikke bor på gård langt pokker I vold!. Katter pines til døde og eiere er ansvarlige. Ingen sympati med TS men gråter på kattens vegne. Anonymkode: 9ab1c...5ba Å bo på gård er ingen garanti for et godt katteliv. Mange steder finnes det rovdyr som kan ta katten, her ble det lagt ut om en katt som hadde druknet.... Det finnes ingen garanti, men det er bedre at de får et litt kortere, men bedre liv. Om katten er kastrert og chippet har man gjort det man må som katteeier og så må man håpe det går bra. Samme gjelder for barn, man kan jo ikke kjøre dem overalt og holde dem inne om kveldene fordi de kan skade seg/få problemer, selv om man helst vil beskytte dem mot alt. TS, anbefaler også at du legger ut en annonse i lokalavisen, det kan hjelpe. Gjerne med bilde. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #20 Skrevet 4. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: DERFOR bør katter ikke sendes ut om man ikke bor på gård langt pokker I vold!. Katter pines til døde og eiere er ansvarlige. Ingen sympati med TS men gråter på kattens vegne. Anonymkode: 9ab1c...5ba Helt enig! Man bør ikke slippe noen man er glad i ut døra med tanke på risikoen for at noe kan skje. Jeg kjører ungene mine til skolen hver dag, og de får ikke være ute i friminuttene - de kan jo skade seg! Men det hender jeg lufter dem ute i hagen i ny og ned når jeg har tid, og så kaster jeg litt ball med dem. Tror de lever et rikt liv. Anonymkode: 7ef03...f44 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå