Gå til innhold

Hvordan fjerne milia?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har de siste årene fått 2-3 milia under øynene, men har ikke tenkt vidre over det og har ikke orket å karre meg til lege for å fjerne de. Nå ser jeg at jeg har fått en i øyenkroken og en på våtlinjen på overlokket også. Regner med at jeg ikke kan begynne å styre selv med nål og klemming. Må jeg til hudlege eller kan fastlegen ta de vekk? Og hva kan jeg gjøre for å unngå at det kommer flere?

Anonymkode: aadd8...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke noe problem å gjøre det selv med nål, gjort det mange ganger. Kan såklart gjøre vondt da huden under øynene er veldig følsom, men det kommer det jo til å gjøre uansett, så bedre å fjerne selv synes nå jeg.

Anonymkode: b6306...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trodde det var kgs gamle bruker, Mille, du ville ha fjernet. :ler: 

Hva er dette?

Anonymkode: 993cd...de9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde det var kgs gamle bruker, Mille, du ville ha fjernet. :ler: 

Hva er dette?

Anonymkode: 993cd...de9

Milier heter det. Er vel rett og slett talg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe problem å gjøre det selv med nål, gjort det mange ganger. Kan såklart gjøre vondt da huden under øynene er veldig følsom, men det kommer det jo til å gjøre uansett, så bedre å fjerne selv synes nå jeg.

Bruker du vanlig synål da?

Jeg kan nok gjøre det selv med de under øynene men jeg tør ikke pirke med nål på øyenlokket..

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du vanlig synål da?

Jeg kan nok gjøre det selv med de under øynene men jeg tør ikke pirke med nål på øyenlokket..

-TS

Ja, er nok mye lettere med de under øynene. Bruker vanlig synål som jeg vasker godt, ja. Noen ganger er det ikke nødvendig med nål heller, men da kan man liksom kjenne det godt på overflaten at den lett klemmes ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke talg, det er døde hudcellersom har kapslet seg inn. Bruk en ren, skarp nål (synål går fint) og rotér den rundt i poren. Klem forsiktig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar! Har klart å ta vekk 3 stykker nå, men venter med de som er på øyelokket.

Hva kan jeg gjøre for å hindre at de kommer tilbake eller at nye oppstår? Har det noe å si hvilken ansiktskrem eller sminkefjerne jeg bruker, og kan jeg bruke skrubb rundt øynene?

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet har det lite å si hva slags krem og sminkefjerner du bruker. Det virker rimelig at det å  fjerne døde hudceller vil kunne forebygge, men man skal være forsiktig rundt øynene. Du kan kanskje bruke en mild skrubb, men ikke overdriv. Jeg ville kanskje vurdert å bruke vaskeklut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine forsvant når jeg sluttet å drikke melk. 

Anonymkode: 437da...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...