Gjest Badebuksa Skrevet 3. mars 2016 #1 Skrevet 3. mars 2016 Noen som har en oppskrift på Tikka masala, en oppskrift som ikke smaker tomatete? Tomataktig.. som bærer preg av høy tomat-faktor..whatever.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #2 Skrevet 3. mars 2016 Det heter smaker tomat. Det er ingenting som heter tomatete Anonymkode: d5fb7...62e 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #4 Skrevet 3. mars 2016 Littt vanskelig å skjønne hva som er for "tomatete" for noen som liker tomat:P Men jeg blander alltid kokosmelk sammen med tomaten, og har i garam masala-krydder og litt chilli, og da synes nå jeg den er god i alle fall:) Kanskje lettere å hjelpe om du forteller hvordan du normalt lager den? Anonymkode: 214ec...eb6 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #5 Skrevet 3. mars 2016 Jeg har aldri opplevd at tikka masala smaker mye tomat. Nå lar jeg alltid gryta stå og putre leeenge, så da forsvinner vel den mest distinkte tomatsmaken. Hvis du fortsatt synes det smaker for mye tomat er det bare å ta i mindre, eventuelt droppe det helt. Anonymkode: e29a5...587 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #6 Skrevet 3. mars 2016 Hva med å prøve en oppskrift på kylling korma i stedet? Typisk indiske smaker og relativt mild, kremet saus, men altså uten tomater. Anonymkode: c99eb...789
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #7 Skrevet 3. mars 2016 Nå er jo Tikka Masala en tomatbasert curry. Om du ønsker mindre tomatsmak så må du nok finne deg en annen rett. Rogan Josh kanskje? Anonymkode: fa8e3...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #8 Skrevet 3. mars 2016 Nesten litt flaut, men jeg har kun spist toro sin tikka masala kit, og jeg visste ikke før nå at det er tomat i tikka samala... Så kjøp toro sin tikka masala kit Anonymkode: e8d90...38b 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #9 Skrevet 3. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nesten litt flaut, men jeg har kun spist toro sin tikka masala kit, og jeg visste ikke før nå at det er tomat i tikka samala... Så kjøp toro sin tikka masala kit Anonymkode: e8d90...38b Enig angående Toro. Generelt anbefaler jeg Toro til alle som ikke liker distinkte smaker. Tomatsuppen til Toro smaker ikke noe særlig av tomat heller, så Toro burde være perfekt! Anonymkode: 8efbd...c6d
melatonin Skrevet 3. mars 2016 #10 Skrevet 3. mars 2016 Tomatete er herved godkjent og blir nå ført inn ordboka, rett ved siden av godtesnop og sjokoladesnop . Takker for kreativt ordvalg @Badebuksa 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #11 Skrevet 3. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nesten litt flaut, men jeg har kun spist toro sin tikka masala kit, og jeg visste ikke før nå at det er tomat i tikka samala... Så kjøp toro sin tikka masala kit Anonymkode: e8d90...38b Forferdelig god er den også (den svarte boksen altså) Anonymkode: 1c0d0...215
Gjest Herr Heftig Skrevet 3. mars 2016 #12 Skrevet 3. mars 2016 Toro sin pulverpose smaker ikke tomatete. Tomatete er en av de aller værste smakene.
Salka Skrevet 3. mars 2016 #13 Skrevet 3. mars 2016 Hehe, tomatete. Det ordet skal inn i mitt vokabular sporenstreks! Henger meg på de som liker Toro sin, den er god! Uncle Ben's er også god.
Gjest Badebuksa Skrevet 4. mars 2016 #14 Skrevet 4. mars 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det heter smaker tomat. Det er ingenting som heter tomatete Anonymkode: d5fb7...62e Sier du det. Det visste jeg ikke assa! Si meg, hva jobber du med når du ikke evner å svare på et enkelt spørsmål engang?
Gjest Badebuksa Skrevet 4. mars 2016 #15 Skrevet 4. mars 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Littt vanskelig å skjønne hva som er for "tomatete" for noen som liker tomat:P Men jeg blander alltid kokosmelk sammen med tomaten, og har i garam masala-krydder og litt chilli, og da synes nå jeg den er god i alle fall:) Kanskje lettere å hjelpe om du forteller hvordan du normalt lager den? Anonymkode: 214ec...eb6 Takk jeg mener at jeg ikke ønsker at den skal være så sur.
Gjest Badebuksa Skrevet 4. mars 2016 #16 Skrevet 4. mars 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med å prøve en oppskrift på kylling korma i stedet? Typisk indiske smaker og relativt mild, kremet saus, men altså uten tomater. Anonymkode: c99eb...789 Ja, korma er jo en god matrett. Men det smaker jo noe helt annet da
Gjest Badebuksa Skrevet 4. mars 2016 #17 Skrevet 4. mars 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er jo Tikka Masala en tomatbasert curry. Om du ønsker mindre tomatsmak så må du nok finne deg en annen rett. Rogan Josh kanskje? Anonymkode: fa8e3...9aa Nei, det må jeg faktisk ikke. Jeg har smakt Tikka masala som ikke smaker særlig av tomat. Men jeg aner jo ikke hva som er oppi den litt tomat blir det selvsagt. Litt som lasagne, smaker også lett for mye av tomat.
Gjest Badebuksa Skrevet 4. mars 2016 #18 Skrevet 4. mars 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nesten litt flaut, men jeg har kun spist toro sin tikka masala kit, og jeg visste ikke før nå at det er tomat i tikka samala... Så kjøp toro sin tikka masala kit Anonymkode: e8d90...38b Spørs om ikke det må til ja.
Gjest Badebuksa Skrevet 4. mars 2016 #19 Skrevet 4. mars 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig angående Toro. Generelt anbefaler jeg Toro til alle som ikke liker distinkte smaker. Tomatsuppen til Toro smaker ikke noe særlig av tomat heller, så Toro burde være perfekt! Anonymkode: 8efbd...c6d Jeg må nok sende dem en mail og spørre hvordan de får de til.
Gjest Badebuksa Skrevet 4. mars 2016 #20 Skrevet 4. mars 2016 6 timer siden, Herr Heftig skrev: Toro sin pulverpose smaker ikke tomatete. Tomatete er en av de aller værste smakene. Vel sagt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå