Gjest gloria Skrevet 18. oktober 2004 #1 Skrevet 18. oktober 2004 Er det uhøflig å si "ja, jeg vet det" eller "ja,jeg synes også det" dersom noen kommenterer noe nytt eller fint ved deg? Det de fleste sier er vel "takk", men er man fornøyd selv, ser jeg ikke problemet i å føye til et "ja, ikke sant" eller noe i den duren. Prata med noen venner av meg om dette, og mange av de mente at det var uhøflig å si noe annet enn takk, så jeg bare lurer på hva dere synes om det..
diddi Skrevet 18. oktober 2004 #2 Skrevet 18. oktober 2004 Kanskje bedre å si: "Takk, jeg er veldig fornøyd selv også. Ekstra hyggelig at du også likte den." eller noe slikt. Synes at "Ja, jeg vet det" er avvisende i forhold til den som kommer med et kompliment.
Gjest Anonymous Skrevet 18. oktober 2004 #3 Skrevet 18. oktober 2004 uhøflig vet jeg ikke, men du kan jo bli oppfattet som litt høy på pæra da kanskje, spørs helt på hvordan du sier det! Med litt glimt i øyet så går alt bra Og dessuten er det jo lov å være litt stolt av seg selv også, eller hva sier dere!?!?! Så til de som blir sure hvis du svarer sånn:
Suzy Skrevet 18. oktober 2004 #4 Skrevet 18. oktober 2004 Enig med Diddi - det virker litt "jadda - det trengte du ikke å si" å svare "Ja, jeg vet det" på et kompliment, men "ja, tusen takk jeg syns også det" eller takk, jeg er fornøyd selv", "takk jeg føler meg veldig bra" e.l. er jo bare bra
Gjest Anonymous Skrevet 18. oktober 2004 #5 Skrevet 18. oktober 2004 Jeg hadde blitt rett og slett fornærma hadde noen sagt det til meg når jeg gav dem et kompliment... =)
Gjest Gjesta Skrevet 18. oktober 2004 #6 Skrevet 18. oktober 2004 Syns ikke det er uhøflig, men kanskje litt "kort" og avvisende. Koselig om man takker og viser litt glede når man får komplimenter syns jeg! K
Gjest lilletroll Skrevet 18. oktober 2004 #7 Skrevet 18. oktober 2004 Kanskje bedre å si: "Takk, jeg er veldig fornøyd selv også. Ekstra hyggelig at du også likte den." eller noe slikt. Synes at "Ja, jeg vet det" er avvisende i forhold til den som kommer med et kompliment. skriver under her jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå