AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #1 Skrevet 3. mars 2016 Er det normalt? Bare vanlig, statisk elektrisitet? Er relativt kraftig. Det har vært funnet jordingsfeil, men hele leil.er ikke utredet for å si det sånn... kan det være årsaken?? Anonymkode: 451af...d93
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #3 Skrevet 3. mars 2016 Jeg har dårlige nyheter; pcen din har blitt selvbevist og prøver å drepe deg. Anbefaler at du blir kvitt den så raskt som mulig før den lykkes! Anonymkode: 6aab6...774 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #4 Skrevet 10. mars 2016 Den 3.3.2016 at 18.08, stan skrev: Er PCen koblet til en stikkontakt som er jordet? Den er koblet til en stikkontakt. Om den er jordet vet jeg ikke... Hvordan finner jeg ut det? Anonymkode: 451af...d93
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #5 Skrevet 10. mars 2016 Den 3.3.2016 at 18.09, AnonymBruker skrev: Jeg har dårlige nyheter; pcen din har blitt selvbevist og prøver å drepe deg. Anbefaler at du blir kvitt den så raskt som mulig før den lykkes! Anonymkode: 6aab6...774 Jeg så en film om det en gang Anonymkode: 451af...d93
stan Skrevet 10. mars 2016 #6 Skrevet 10. mars 2016 Hvis stikkontakten har "metall bøyler" så er den jordet. Det forutsetter at pluggen ikke er flat, men jordet den og.
tdm900 Skrevet 10. mars 2016 #7 Skrevet 10. mars 2016 Spiller vel ingen stor rolle om det er jording eller ei, jord går ikke helt fram til selve pc´n likevel.....
stan Skrevet 10. mars 2016 #8 Skrevet 10. mars 2016 Jeg lurer på om det er problemer med jordfeil i bygget, at det er spenning på jordfasen. Men det kan jo også være noe feil med pc'en.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #9 Skrevet 12. mars 2016 Det må sies at min forrige pc også oppførte seg rart. Min bedre halvdel mente at det kjentes ut som man fikk strøm av den. Også. Men det er vare noe vi tror. Og så kan jeg i farten nevne at det er en feil på strømmen i denne stikkontakten; hvis jeg lader tlf der tar det mange flere timer enn hvis jeg lader på soverommet. Der det ikke er feil. Jeg kan plugge i en lampe og den vil lyse, men det er mindre strøm i den stikkontakten enn i andre. Og det kan tyde på? Anonymkode: 451af...d93
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #10 Skrevet 12. mars 2016 Den 3/10/2016 at 15.25, tdm900 skrev: Spiller vel ingen stor rolle om det er jording eller ei, jord går ikke helt fram til selve pc´n likevel..... Hva mener du kan være årsaken til støt? Selve PCen er det ikke noe galt med. Bare hvis jeg plugger den i akkurat den stikkontakten. Anonymkode: 451af...d93
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #11 Skrevet 12. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du kan være årsaken til støt? Selve PCen er det ikke noe galt med. Bare hvis jeg plugger den i akkurat den stikkontakten. Anonymkode: 451af...d93 Dvs jeg får ikke støt hvis jeg bruker den når den går på batteriet, kun hvis jeg lader den samtidig. Og har ledningen koblet til i stikkontakten. Anonymkode: 451af...d93
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #12 Skrevet 12. mars 2016 Den 3/10/2016 at 21.39, stan skrev: Jeg lurer på om det er problemer med jordfeil i bygget, at det er spenning på jordfasen. Men det kan jo også være noe feil med pc'en. Det er problemer med jordingsfeil i bygget. På badet måtte vi få en til å stenge av muligheten for varmekabler for hvis varmekablene står på, og du tar på dusjen, får du støt. Jeg gjorde det en gang, og fikk en skikkelig karamell gjennom hele kroppen. Det var vondt, klarte å kaste fra meg dusjhodet såvidt heldigvis, men ja. Det er ekstremt mye rart med leiligheten. Vi har også hatt problemer med strømmen på kjøkkenet (hvis vi skrur av alt lyset, får vi det ikke på igjen med mindre vi setter kjøkkenvifta på på fullt). Anonymkode: 451af...d93
stan Skrevet 12. mars 2016 #13 Skrevet 12. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er problemer med jordingsfeil i bygget. På badet måtte vi få en til å stenge av muligheten for varmekabler for hvis varmekablene står på, og du tar på dusjen, får du støt. Jeg gjorde det en gang, og fikk en skikkelig karamell gjennom hele kroppen. Det var vondt, klarte å kaste fra meg dusjhodet såvidt heldigvis, men ja. Det er ekstremt mye rart med leiligheten. Vi har også hatt problemer med strømmen på kjøkkenet (hvis vi skrur av alt lyset, får vi det ikke på igjen med mindre vi setter kjøkkenvifta på på fullt). Anonymkode: 451af...d93 Det høres ut som en alvorlig feil. Det bør fagfolk inn å sjekke. Jordfeil er jo strøm på avveie. Kan i verste fall det føre til brann, i beste fall bare høy strømregning. Eier eller leier dere? 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #14 Skrevet 13. mars 2016 23 timer siden, stan skrev: Det høres ut som en alvorlig feil. Det bør fagfolk inn å sjekke. Jordfeil er jo strøm på avveie. Kan i verste fall det føre til brann, i beste fall bare høy strømregning. Eier eller leier dere? Leier. Anonymkode: 451af...d93
stan Skrevet 13. mars 2016 #15 Skrevet 13. mars 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leier. Anonymkode: 451af...d93 Still krav i forhold til utleier. Dette er vesentlige mangler ved boligen. Har det vært slik lenge? Oppsto problemet plutselig? Det er mulig å drive litt enkel feilsøking selv, ved å koble ut apparater og skru ut sikringer. Sjekk også med andre beboere i bygget, jordfeil kan forgrene inn i feilfrie anlegg.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #16 Skrevet 14. mars 2016 Den 13.3.2016 at 8.52, stan skrev: Still krav i forhold til utleier. Dette er vesentlige mangler ved boligen. Har det vært slik lenge? Oppsto problemet plutselig? Det er mulig å drive litt enkel feilsøking selv, ved å koble ut apparater og skru ut sikringer. Sjekk også med andre beboere i bygget, jordfeil kan forgrene inn i feilfrie anlegg. Stiller vi krav får vi beskjed om å finne oss et annet sted. Noe vi åpenbart driver med, da. Nei, det har vært der hele veien, men vist seg underveis. Dvs utleier opplyste ikke om det. Det er bare en møkkaleilighet, hater den. Fikk støt av pcen igjen nå. Anonymkode: 451af...d93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå