AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #1 Skrevet 3. mars 2016 Er gravid i uke 36, mitt andre svangerskap, og har vært kjekk og fin i formen frem til nå. De siste fire dagene har jeg derimot vært i elendig form. Oppkast, kvalme, svimmel og ser stjerner. Tenkte det kanskje var omgangssyke eller noe, men det gir seg ikke. Kan være i fin form ved hvilepuls, men ved den minste anstrengelse så svimler det helt for meg. Jeg skal til jordmor senere i dag og tok i den forbindelse en urinprøve. Den var veldig uklar og grumsete ift hva den pleier å være. Noen idé på hva som kan være galt her? Anonymkode: 0d428...47e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #3 Skrevet 3. mars 2016 1 minutt siden, Pyntestøv skrev: Hvordan var blodtrykket ditt? Vet ikke, skal få det sjekket hos jordmor senere i dag. Ved anstrengelser så kjennes det ut som jeg får blodtrykksfall. Beina blir blytunge, hjertet slår hardt i brystet og rommet spinner. (Har generelt litt lavt blodtrykk så har lett for å få blodtrykksfall om jeg f.eks reiser meg for fort.) Har lagt stabilt på ca 99/60 gjennom hele svangerskapet, siste måling for to uker siden viste lett økning med 119/70 TS Anonymkode: 0d428...47e
Pyntestøv Skrevet 3. mars 2016 #4 Skrevet 3. mars 2016 Samme blodtrykk som meg. Stort sett på 90/60 så langt, har slitt med blodtrykksfall i perioder før jeg ble gravid så vet hvor ekkelt det er. Det eneste jeg tenkte på var om det kunne være svangerskapsforgiftning? Det vil kontrollen i dag vise, med tanke på blodtrykk og urin. Har du hodepine? Dette fant jeg på NHI.no: "De vanligste plagene er hodepine, øyesymptomer, kvalme eller magesmerter. Ødemer (hevelser) er ikke alltid til stede"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå