Gjest Badebuksa Skrevet 3. mars 2016 #1 Skrevet 3. mars 2016 Jeg ser en større og større tendens, særlig hos "dyrerettighetsforkjempere". Jeg har noen av dem i vennelista på FB, bla.a. Buhu, de slemme og onde menneskene som bare gjør dritt og dreper og er fæle hele tiden. Men ingen snakker om alt det gode mennesker gjør, både for jorda og for dyrene. Senest idag så jeg en video der mennesker reddet en hund som hadde blitt hardt skadet av andre dyr. Uten oss hadde den bare lidd seg ihjel. "Mannen i gata" er ikke fæl, heldigvis. Hvorfor ikke henge seg opp i det, istedet for å henge seg opp i all dritten? Er det ikke mer givende å aktivt jobbe for å spre moral og godskap, enn å sitte for seg selv i et hjørne og spy opp eder og galle på Facebook (eller andre steder, KG f.eks)? Jeg forstår meg ikke på det. Ja, jeg liker hamstere jeg og, jeg liker kaniner, katter, hunder, undulater og andre papegøyer, fisk, bøfler og edderkopper. Men det betyr ikke at jeg må hate mennesker. Det ene utelukker ikke det andre, og jeg forstår ikke misantropi.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #2 Skrevet 3. mars 2016 Det blir ikke bedre hvis du fokuserer på de fantastiske menneskene. Da vil de fæle menneskene ikke bli sett og fortsette som de gjør. Ganske logisk. Anonymkode: 2f103...532
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #3 Skrevet 3. mars 2016 Jeg tror generelt har dyrerettighetsforkjempere mer empati og er mer følsomme for slemme handlinger mennesker bedriver ute i verden. Det er litt vanskeligere for dem å lese om krig og elendighet i nyhetene og glemme det etterpå. Det er litt sårere for dem når de ser dyr blir plaget eller barn mobbet. Så er der selvsagt noen mennesker i diverse organisasjoner som er enten mer selvrettferdige eller bare merkelige og ikke helt riktig skrudd sammen. Men jeg kan på en måte skjønne de som "tar inn" alt og syns det er vondt å se hvor fæle mennesker kan være. Man må bare ikke la de følelsene styre en for hardt, for de gjør ikke ting bedre. Det eneste man kan gjøre er å selv prøve å gjøre ting bedre. Å bli sint og bitter hjelper ingen. Jeg tror heller ikke et sint innlegg eller to på FB betyr at vedkommende er sint og sur hele tiden. Tipper det er en del på KG som har blitt sinte og irriterte i en tråd, men som ikke er sint og irritert i hverdagslivet. Noen ting engasjerer en og kan gjøre en litt forbanna iblant. Anonymkode: 35401...c5f
Gjest Blomsterert Skrevet 3. mars 2016 #4 Skrevet 3. mars 2016 8 minutter siden, Badebuksa skrev: Jeg ser en større og større tendens, særlig hos "dyrerettighetsforkjempere". Jeg har noen av dem i vennelista på FB, bla.a. Buhu, de slemme og onde menneskene som bare gjør dritt og dreper og er fæle hele tiden. Men ingen snakker om alt det gode mennesker gjør, både for jorda og for dyrene. Senest idag så jeg en video der mennesker reddet en hund som hadde blitt hardt skadet av andre dyr. Uten oss hadde den bare lidd seg ihjel. "Mannen i gata" er ikke fæl, heldigvis. Hvorfor ikke henge seg opp i det, istedet for å henge seg opp i all dritten? Er det ikke mer givende å aktivt jobbe for å spre moral og godskap, enn å sitte for seg selv i et hjørne og spy opp eder og galle på Facebook (eller andre steder, KG f.eks)? Jeg forstår meg ikke på det. Ja, jeg liker hamstere jeg og, jeg liker kaniner, katter, hunder, undulater og andre papegøyer, fisk, bøfler og edderkopper. Men det betyr ikke at jeg må hate mennesker. Det ene utelukker ikke det andre, og jeg forstår ikke misantropi. De er jo ikke mot det gode mennesker gjør. Jeg tror ikke de er misantroper,men de er engasjert i sin sak,og da setter de søkelys på dette. De kan kanskje virke litt fanatiske iblant,men det er noe annet. De har jo rett i mye av det de mener og vil ha en slutt på det. Men jeg tror nok ikke de hater mennesker generellt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå