Gå til innhold

arbeidsavklaringspengerminstesats

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er det noen som vet hva minste satsen på AAP er? finner det så si ingen steder, og NAV selv virker som de ikke vet.. Er utrolig forvirret ettersom jeg akkurat fått overført penger fra NAV som er på 5810 for 17 dager. Jeg søkte 19.januar, å ble lovet at jeg fikk betalt fra den dagen jeg søkte, som betyr at jeg skal ha betalt for 24 dager å ikke 17?

Anonymkode: 29745...a1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg forstår blir AAP betalt ut for fjorten dager om gangen. Du har fått utbetalt for 14 dager, ikke 17. Hvorfor tror du det er for 17 dager?

Her kan du lese hvordan sats du skal ha:

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Relatert+informasjon/beregning-av-arbeidsavklaringspenger-aap

Dersom du ikke kan lese er minstesatsen 2 eller 2.44 G avhengig av om du er ung ufør eller ikke. Husk at det blir trukket skatt fra beløpet, så du vil få utbetalt mindre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Minstesatsen er 6930 hver 14 dag før skatt. 

Høres ikke ut som du har fått etterbetalt. Jeg får utbetalt 5611 kr hver 14 dag, og det er for 10 dager. Dagsatsen er 693 kr. Så enten så har du et ekstremt høyt skattetrekk, eller så har du rett og slett ikke fått etterbetalt. 

Du har ikke tilfeldigvis mottatt sosialstønad mens du ventet på å få aap innvilget? Det blir trekt fra det man skal få utbetalt nemlig. 

Anonymkode: 2128f...350

AnonymBruker
Skrevet

Er det lenge siden du fikk utbetalingen? Jeg hadde ventet noen dager og sett om det kom inn på konto.

Anonymkode: 0625a...0cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...