AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #81 Del Skrevet 4. mars 2016 VinterSnø skrev (På 4.3.2016 den 7.37): Det hadde jeg glatt gjort, om det var av en grunn. Og besøk til mine foreldre er en grunn. Ekspander Tror det er svært få som lar fremmede mennesker sove hos seg i 4 dager, men fint du er så gjestfri da. Anonymkode: 8b565...e87 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 4. mars 2016 #82 Del Skrevet 4. mars 2016 AnonymBruker skrev (På 2.3.2016 den 23.55): Hadde du selv satt pris på å få sove gratis hjemme hos en nær slektning av den du kommer på besøk til, slik at du slipper å betale dyrt hotellopphold? Anonymkode: 4dab9...45c Ekspander Jeg hadde ikke det. Ville mye heller bodd på hotell og kunnet styre dagen min selv enn å bo hos slektninger av de jeg skulle besøke som jeg ikke kjente. Blir helt stresa av tanken! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #83 Del Skrevet 4. mars 2016 Kan ikke foreldrene dine overnatte hos deg da og låne ut sin egen bolig til gjestene? Anonymkode: 10788...b1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 4. mars 2016 #84 Del Skrevet 4. mars 2016 AnonymBruker skrev (På 4.3.2016 den 10.10): Tror det er svært få som lar fremmede mennesker sove hos seg i 4 dager, men fint du er så gjestfri da. Anonymkode: 8b565...e87 Ekspander Har inntrykk av at de fleste vill sagt ja, hadde man bare blitt spurt på en skikkelig måte. Men koselig du syntes jeg er gjestfri da, det er noe jeg har lyst til å være =) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #85 Del Skrevet 4. mars 2016 Jeg synes det er direkte frekt av din mor og ta det som en selvfølge du skal huse hennes gjester! Det hadde ikke jeg likt. Man spør på en ordentlig måte og tar det ikke som en selvfølge. Sånt liker jeg ikke. Så blir hun på toppen av det hele sur? Jeg tror jeg hadde sagt nei på trass. Ja, det er barnslig, men oppførselen til mor er ikke grei. Det er hennes gjester. Ikke ts sine. Anonymkode: f2a8a...044 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mis(s)Understood Skrevet 4. mars 2016 #86 Del Skrevet 4. mars 2016 (endret) Nå har jeg ikke lest hele tråden, men dersom TS ikke har 2 ekstra senger eller en dobbel sovesofa (og hvem har det første gangen de flytter hjemmefra ? Det hadde iallefall ikke jeg, og heller ikke 2 ekstra dyner og puter) så er urimelig å nærmest kreve at TS skal ut og kjøpe senger/sovesofaer, dyner og puter for å huse morens onkel og tante i 4 døgn. Jeg ser godt at det ikke en optimal situasjon å måtte dele hus med ganske ukjente slektninger i såpass mange døgn, og også fylle kjøleskapet med frokostvarer for dem og dele bad med dem. Endret 4. mars 2016 av Mis(s)Understood 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 4. mars 2016 #87 Del Skrevet 4. mars 2016 Tja, jeg hadde gjort det. Litt kleint, men 4 dager? Og så hadde jeg lagt frem rene håndklær, vist dem litt hvor ting er. Evt gitt en nøkkel hvis de skal ut med foreldrene dine og du er opptatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 4. mars 2016 #88 Del Skrevet 4. mars 2016 estrella skrev (På 4.3.2016 den 13.59): Tja, jeg hadde gjort det. Litt kleint, men 4 dager? Og så hadde jeg lagt frem rene håndklær, vist dem litt hvor ting er. Evt gitt en nøkkel hvis de skal ut med foreldrene dine og du er opptatt. Ekspander Har du lest innlegget over ditt? Er det rimelig å forvente at TS skal måtte gå til innkjøp av alt dette? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vattenflaska Skrevet 4. mars 2016 #89 Del Skrevet 4. mars 2016 AnonymBruker skrev (På 3.3.2016 den 0.28): TS- dette uendelige store offeret, en gest å være litt romslig I kun usle 4 dager overlever du nok! Bedritent hvor egoistiske og lite generøse enkelte er! Anonymkode: b7f60...5b2 Ekspander Aldri om jeg hadde lott slekt jeg ikke kjent sove i min leilighet. Det er vel enda moren som er egoistiske som har invitert alt for mange gjester med den forventningen om at de skal kunne bosettes hos TS uten å spørre? Det er TS sin leilighet og er ikke hun komfortabel med å ha gjester i hus som hun ikke kjenner så bør ikke det være vanskelig å forstå. Slekt eller ei, de kjenner ikke hver andre. Jeg inviterer ikke fremmede personer til å sove i mitt hus uavhengig av blodsbånd. Hadde vært flott hvis de lærte kjenne hver andre, men da hadde jeg forventa at de bodde på hotell første visitten og vurdert å lott de sove hos meg neste gang de kom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rose11 Skrevet 4. mars 2016 #90 Del Skrevet 4. mars 2016 Arabella skrev (På 4.3.2016 den 14.05): Har du lest innlegget over ditt? Er det rimelig å forvente at TS skal måtte gå til innkjøp av alt dette? Ekspander Nei, det er det ikke. Synes i alle fall moren kan invistere i puter og dyner (hvis ikke ts har noen ekstra da) og mat for gjestene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #91 Del Skrevet 4. mars 2016 Som lav og spinkel kvinne, så hadde jeg ikke latt fremmende sove hos meg. Vet aldri hvem som kan finne på å voldta deg Anonymkode: 89e54...8eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vattenflaska Skrevet 4. mars 2016 #92 Del Skrevet 4. mars 2016 AnonymBruker skrev (På 4.3.2016 den 14.24): Som lav og spinkel kvinne, så hadde jeg ikke latt fremmende sove hos meg. Vet aldri hvem som kan finne på å voldta deg Anonymkode: 89e54...8eb Ekspander Godt argument faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #93 Del Skrevet 4. mars 2016 Jeg støtter ts 100%. Selv om det er fjerne slektninger, kan de likevel være "gjestene fra helvete". ts kjenner knapt disse personene. Jeg er nok farget av egen opplevelse høsten 2014. Jeg var hyggelig og gjestfri, og sa ja til å ha min fars kusine boende hos meg i 6 netter. Hun skulle på kurs i Oslo, og ville ikke bruke penger på hotell siden hun hadde slektninger der (altså meg...). Det var gjesten fra helvete. Noen eksempler: - Hun spiste ute hver kveld med de hun var på kurs med, men ble lettere hysterisk fordi jeg hadde laget meg middag med olivenolje. Hun bare hatet den lukten, og påsto at hun ble kvalm. Det hjalp ikke å lufte heller, fordi "lukten hang igjen i absolutt alt". - Hun nektet meg å ha stearinlys, fordi hun hadde en slags astma og fikk ikke puste. - Hun forlangte rene håndklær (3 stk) hver dag, - Hun kunne ikke sove hvis ikke jeg gikk for å legge meg samtidig med henne. Påsto at hun ble plaget av at "andre var våken og romsterte rundt" når hun skulle sove. Selv når jeg satt musestille foran pcen om kvelden, kom hun hvert 5. minutt for å spørre om jeg ikke kunne legge meg snart - slik at hun fikk sove. - Hun ommøblerte halve stua, fordi det var "helt feil" med hvordan lampene og småbord var plassert. Det holdt på å klikke for meg. Jeg spiser heller piggtråd enn å åpne mitt hjem for folk jeg ikke kjenner flere ganger. Slekt eller ikke. (Tar denne anomyn, kjenner jeg...) Anonymkode: 20d99...cfc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mis(s)Understood Skrevet 4. mars 2016 #94 Del Skrevet 4. mars 2016 (endret) AnonymBruker skrev (På 4.3.2016 den 14.24): Som lav og spinkel kvinne, så hadde jeg ikke latt fremmende sove hos meg. Vet aldri hvem som kan finne på å voldta deg Anonymkode: 89e54...8eb Ekspander Den faren er sannsynligvis ikke overhengende siden vi snakker om morens onkel og tante, altså mennesker på alder med TS sine besteforeldre TS har akkurat flytte hjemmefra og inn i egen leilighet. Av det tolker jeg at TS er et sted rundt... ca 25. Om vi da sier at 25 er snittalder for å ha fått barn så er nok morens onkel og tante pensjonister sånn i 65-75 års alderen et sted. Endret 4. mars 2016 av Mis(s)Understood Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vattenflaska Skrevet 4. mars 2016 #95 Del Skrevet 4. mars 2016 Mis(s)Understood skrev (På 4.3.2016 den 14.40): Den faren er sannsynligvis ikke overhengende siden vi snakker om morens onkel og tante, altså mennesker på alder med TS sine besteforeldre TS har akkurat flytte hjemmefra og inn i egen leilighet. Av det tolker jeg at TS er et sted rundt... ca 25. Om vi da sier at 25 er snittalder for å ha fått barn så er nok morens onkel og tante pensjonister sånn i 65-75 års alderen et sted. Ekspander Finnes psykopater i alle aldrer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 4. mars 2016 #96 Del Skrevet 4. mars 2016 karlakarl skrev (På 4.3.2016 den 14.58): Finnes psykopater i alle aldrer. Ekspander Nå må vi ikke se spøkelser på høylys dag, da . 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 4. mars 2016 #97 Del Skrevet 4. mars 2016 AnonymBruker skrev (På 4.3.2016 den 14.40): Jeg støtter ts 100%. Selv om det er fjerne slektninger, kan de likevel være "gjestene fra helvete". ts kjenner knapt disse personene. Jeg er nok farget av egen opplevelse høsten 2014. Jeg var hyggelig og gjestfri, og sa ja til å ha min fars kusine boende hos meg i 6 netter. Hun skulle på kurs i Oslo, og ville ikke bruke penger på hotell siden hun hadde slektninger der (altså meg...). Det var gjesten fra helvete. Noen eksempler: - Hun spiste ute hver kveld med de hun var på kurs med, men ble lettere hysterisk fordi jeg hadde laget meg middag med olivenolje. Hun bare hatet den lukten, og påsto at hun ble kvalm. Det hjalp ikke å lufte heller, fordi "lukten hang igjen i absolutt alt". - Hun nektet meg å ha stearinlys, fordi hun hadde en slags astma og fikk ikke puste. - Hun forlangte rene håndklær (3 stk) hver dag, - Hun kunne ikke sove hvis ikke jeg gikk for å legge meg samtidig med henne. Påsto at hun ble plaget av at "andre var våken og romsterte rundt" når hun skulle sove. Selv når jeg satt musestille foran pcen om kvelden, kom hun hvert 5. minutt for å spørre om jeg ikke kunne legge meg snart - slik at hun fikk sove. - Hun ommøblerte halve stua, fordi det var "helt feil" med hvordan lampene og småbord var plassert. Det holdt på å klikke for meg. Jeg spiser heller piggtråd enn å åpne mitt hjem for folk jeg ikke kjenner flere ganger. Slekt eller ikke. (Tar denne anomyn, kjenner jeg...) Anonymkode: 20d99...cfc Ekspander Denne hadde jeg sparket ut etter dag to! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mis(s)Understood Skrevet 4. mars 2016 #98 Del Skrevet 4. mars 2016 karlakarl skrev (På 4.3.2016 den 14.58): Finnes psykopater i alle aldrer. Ekspander Det er ikke så mange av dem at vi trenger å dø om noen hvisker 'Bø'. Folk flest, den store majoritet, er faktisk ganske ok, - selv om man ikke ønsker å dele hus med dem alle da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mis(s)Understood Skrevet 4. mars 2016 #99 Del Skrevet 4. mars 2016 Arabella skrev (På 4.3.2016 den 15.16): Denne hadde jeg sparket ut etter dag to! Ekspander Signerer ! - første dag kravet om 3 rene håndkler kom. I mitt hjem bør ikke en kjeft forsøke seg med ordet 'kreve' eller 'skal ha' eller 'forventer', for da er det på hue og ræva ut. På akkurat det feltet eier jeg ikke tålmodighet eller overbærenhet , men så driver jeg da heller ikke på slik selv når jeg er borte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vattenflaska Skrevet 4. mars 2016 #100 Del Skrevet 4. mars 2016 Mis(s)Understood skrev (På 4.3.2016 den 15.56): Det er ikke så mange av dem at vi trenger å dø om noen hvisker 'Bø'. Folk flest, den store majoritet, er faktisk ganske ok, - selv om man ikke ønsker å dele hus med dem alle da Ekspander Hehe sant Uansett syns jeg ikke TS skal finne seg i å huse mors sine gjester. Høres faktisk ut som hun utnytter at TS nettopp har flyttet for seg selv og dermed invitert masse gjester med den forventningen om at de skal bo hos TS. Her har mora ikke tatt hensyn i det hele tatt. Jeg syns det er best at de tar inn på hotell, lærer kjenne TS og så får TS ta en ny vurdering neste gang de kommer. Men jeg hadde aldri huset folk jeg ikke kjente, uansett om det er slekt eller ei. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå