Gå til innhold

Min mor vil låne ut rommet mitt. Hva tenker dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Cartman skrev:

Hun var født i 1929 og jeg ble født i 1989.

Det var stor aldersforskjell, så jeg forstår at du syntes hun var en gammel dame :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cartman
1 minutt siden, Arabella skrev:

Det var stor aldersforskjell, så jeg forstår at du syntes hun var en gammel dame :).

Mormor var den yngste besteforelderen min. Familie er uansett utrolig viktig. Man kan tilpasse seg i korte perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er familien din, hadde ikke tenkt over saken engang. Selvfølgelig skal de kunne sove over! 

Anonymkode: f8c72...6f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cartman skrev:

Mormor var den yngste besteforelderen min. Familie er uansett utrolig viktig. Man kan tilpasse seg i korte perioder.

Det kan jeg være enig med deg i. Jeg tror hovedproblemet til TS er at moren hennes ikke respekterer henne såpass at hun snakker med henne om dette besøket og spør om hun kan huse denne tanten og onkelen, men bare tar for gitt at det blir som hun bestemmer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman
1 minutt siden, Arabella skrev:

Det kan jeg være enig med deg i. Jeg tror hovedproblemet til TS er at moren hennes ikke respekterer henne såpass at hun snakker med henne om dette besøket og spør om hun kan huse denne tanten og onkelen, men bare tar for gitt at det blir som hun bestemmer.

Det er sant. Mødre&fedre skal være den fornuftige, som forklarer viktigheten av ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cartman skrev:

Okok, men de er fremdeles familie. Herregud mormoren min lånte rommet mitt, da jeg var liten. Lukta gammal dame i rommet en uke etterpå, men det var familie. Man sender ikke familien på hotell, hvis man har plass til dem.

Men du kjente jo mormoren din, ts kjenner jo ikke disse menneskene som moren mener skal bo til henne i 4 dager, selv om de er i slekt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cartman
Et øyeblikk siden, skruf skrev:

Men du kjente jo mormoren din, ts kjenner jo ikke disse menneskene som moren mener skal bo til henne i 4 dager, selv om de er i slekt. 

Jeg ser den, men det er familie. Personlig hadde jeg vært mye mer positiv til å bli kjent med den mer ukjente delen av slekta. Har møtt mange av min fars tanter, kusiner og mine tremenninger, da folk ikke lever evig. Faren min tok meg med, da han tenkte det var viktig. Jeg var veldig begeistret for det selv, da ingenting er bedre enn familien. Det er alltid litt ubehagelig å treffe ukjente mennesker, som vet mye om foreldrene dine og kanskje deg selv. Det er det familie er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Cartman skrev:

Jeg ser den, men det er familie. Personlig hadde jeg vært mye mer positiv til å bli kjent med den mer ukjente delen av slekta. Har møtt mange av min fars tanter, kusiner og mine tremenninger, da folk ikke lever evig. Faren min tok meg med, da han tenkte det var viktig. Jeg var veldig begeistret for det selv, da ingenting er bedre enn familien. Det er alltid litt ubehagelig å treffe ukjente mennesker, som vet mye om foreldrene dine og kanskje deg selv. Det er det familie er.

Men likevel så er det stor forskjell på å stikke på besøk til ukjente familiemedlemmer til å skulle ha ukjente boende hjemme til deg i mange dager! En ting er å møte de i et middagselskap, noe helt annet at ukjente plutselig skal invadere ditt privatliv. Hadde ts kjent disse folka så hadde det mulig vært noe annet. Og da burde ts sin mor spurt datteren først om hun hadde anledning til å huse disse to istedet for å kreve det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrept og svar til dette. 

Mynona, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, Blomsterert skrev:

Tipper foreldrene dine "holdt ut"venner,også overnattingsgjester mens du bodde hjemme? 

Du er ikke forpliktet til dette,men som en vennlig gest i bare 4 dager? Og du kan da fremdeles ha de vennene hos deg? Tror vel ikke tanten og onkelen vil bli sittende i stuen med deg hver kveld,for de skal vel farte litt rundt og være med dine foreldre?

Det er bare fire dager jo. Syns du er litt kjip altså. Det koster noen tusen på hotell de døgnene.

Men men. Du gjør nå som du vil,men jeg forstår at moren din blir skuffet,om ikke akkurat grinete. 

For min del er fire dager med besøk ekstremt mye! Jeg hadde sagt nei, min mor ville heller aldri bedt meg om noe sånt. En natt med nær familie, en helg, er max. Mer enn det og jeg får noia av å ikke ha leiligheten min alene. 

Å bagatellisere det som BARE fire dager er dårlig gjort, det er ikke bare, det er over ei halv uke. En natt, helt greit. Det kan man si "bare" om. 

Anonymkode: 79561...f1c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del er fire dager med besøk ekstremt mye! Jeg hadde sagt nei, min mor ville heller aldri bedt meg om noe sånt. En natt med nær familie, en helg, er max. Mer enn det og jeg får noia av å ikke ha leiligheten min alene. 

Å bagatellisere det som BARE fire dager er dårlig gjort, det er ikke bare, det er over ei halv uke. En natt, helt greit. Det kan man si "bare" om. 

Anonymkode: 79561...f1c

Ja,du får vel bare mene hva du vil du? Vi har ulikt syn,og ingenting av det du skriver her forandrer jo hva jeg mener. Du bør vel svare TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Arabella skrev:

Stor aldersforskjell...? Er da vel neppe utgammelt å bli bestemor når man er seksti...????

Anonymkode: ae4c0...77a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har endelig flyttet for meg selv og har en treroms. 

Nå skal foreldrene mine ha besøk av både et vennepar som bor i en annen by og onkelen og tanten til min mor. 

Foreldrene mine har kun et soverom ekstra, så venneparet skal bo der. Og nå mener min mor at onkelen og tanten bør få bo hos meg slik at de slipper å ta inn på hotell. 

Jeg har sagt nei til dette. For det første så kjenner jeg de ikke så godt, for det andre så er jeg nyinnflyttet og glad for å ha noe eget hvor jeg slipper å ta hensyn til alle andre. Jeg synes også det er ubehagelig å ha noen som er nesten som fremmed for meg på overnatting i 4 dager. Jeg må jo i såfall "lage i stand" litt. Jeg har også planer med venner som skal på besøk til meg den ene dagen. 

Hva tenker dere? Min mor er veldig grinete på grunn av dette, men det er jo hun som skal ha besøk, og ikke jeg...

Anonymkode: 8c497...b44

Hvordan er det innredet, dette rommet ditt som din mor vil låne ut?

Anonymkode: 4dab9...45c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stor aldersforskjell...? Er da vel neppe utgammelt å bli bestemor når man er seksti...????

Anonymkode: ae4c0...77a

Ikke i og for seg, men å få sitt første barnebarn når man er 60, synes jeg nok man er oppe i årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har endelig flyttet for meg selv og har en treroms. 

Nå skal foreldrene mine ha besøk av både et vennepar som bor i en annen by og onkelen og tanten til min mor. 

Foreldrene mine har kun et soverom ekstra, så venneparet skal bo der. Og nå mener min mor at onkelen og tanten bør få bo hos meg slik at de slipper å ta inn på hotell. 

Jeg har sagt nei til dette. For det første så kjenner jeg de ikke så godt, for det andre så er jeg nyinnflyttet og glad for å ha noe eget hvor jeg slipper å ta hensyn til alle andre. Jeg synes også det er ubehagelig å ha noen som er nesten som fremmed for meg på overnatting i 4 dager. Jeg må jo i såfall "lage i stand" litt. Jeg har også planer med venner som skal på besøk til meg den ene dagen. 

Hva tenker dere? Min mor er veldig grinete på grunn av dette, men det er jo hun som skal ha besøk, og ikke jeg...

Anonymkode: 8c497...b44

Jeg synes det er barnslig av din mor å bli grinete og forvente at slektningene skal bo hos deg. Greit nok at hun mener at de skal slippe å bo på hotell, men da er det bare å skaffe en luftmadrass, i hvert fall ikke forvente at de skal bo hos deg uten å spørre deg først om det er greit for deg. Det kalles overtramp og det er frekt. 

Anonymkode: 77cb1...532

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville latt dem overnatte for fredens skyld. Om du skulle velge å ha dem på overnatting så kan du gi beskjed til din mor at du har en del planer de dagene, derfor må din mor sørge for gjestene sine. Si også ifra om når du skal ha venner på besøk og be din mor gi beskjed om at x dag under x tidsrom kan gjestene ikke være hos deg. Så får din mor ordne med hvordan det blir da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Herr Heftig

Hvis alle tre parene spøeiser på 4 hotellovernattinger så blir det jo ikke dyrt. Er forøvrig det rareste jeg har hørt. Å stappe overnatingsgjestene sine inn hos andre som ikke er medvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde latt de overnatte. Men det er ikke relevant. TS ønsker ikke å ha disse gjestene på overnatting. Hun har ikke invitert dem, og moren burde spurt TS først, og godtatt et nei uansett hvor frekt hun synes det er å la slektninger sove på hotell. 

Anonymkode: 13984...d18

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår deg kjempegodt TS, og jeg synes moren din er utrolig frekk. Jeg er en voksen dame selv og hadde aldri forventet eller spurt om min datter kunne huse mine gjester! 

Jeg hadde heller ikke satt pris på å ha "ukjente" mennesker på besøk i fire dager, familie eller ikke. Det er ditt hjem og du bestemmer. Heldigvis😃👍

Anonymkode: 2e516...3af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Familie og familie fru blom. De er ikke ts familie og ingenting familie for ts. De er tante og onkel til hennes mor. Mener du også at folk skal la tre og firmenninger som de aldri har sett før og har noe forhold til overnatte i flere dager? Herregud liksom. 

Anonymkode: 8b565...e87

Det hadde jeg glatt gjort, om det var av en grunn. Og besøk til mine foreldre er en grunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...