Gå til innhold

Min mor vil låne ut rommet mitt. Hva tenker dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Rose11

Jeg støtter ts fult ut her! Det er DIN leilighet og du bestemmer. Jeg ville heller ikke hatt fremmede folk på overnatting i 4 dager! Familie eller ei, de er fremmede for ts. Det er din mors gjester og ikke dine. Hun kan være så sur hun bare vil. Hun bør respektere du ikke er komfortabel med det. Hvis hun ikke vil de skal sove på hotell,  så får hun invistere i en oppblåsbar madrass de kan sove på i stua da. Problem løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rose11
3 timer siden, Sisti skrev:

Hadde ikke likt det jeg heller. 

Hva med å foreslå at foreldrene dine bor hos deg, så kan gjestene bo hos foreldrene dine? Hvis moren din synes det er tungvint må hun jo skjønne at det er like tungvint om gjester du knapt kjenner skal bo hos deg... 

Så skal ts bo hos venner i 4 dager?

Ops. Litt treg her. Gikk opp for meg nå at ts har 3 soverom :fnise:

Endret av Rose11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville latt dem sove over. Synes det er dumt at vi i dagens samfunn har blitt så opptatt av vår egen komfort at vi ikke kan stille opp for familie en gang. Jeg husker jeg og ei venninne skulle på ferie, og vi skulle reise tidlig om morgenen fra en flyplass et godt stykke unna vår hjemby. Moren til venninna mi hadde en onkel i nærheten av flyplassen vi skulle reise fra, så han åpnet hjemmet sitt for oss, i tillegg til å få sin sønn (morens fetter) til å kjøre oss til flyplassen morgenen etter. Denne onkelen kjente knapt venninna mi, og hvertfall ikke meg! Satte utrolig stor pris på at han lot oss sove over selv om. 

Anonymkode: b3346...d6d

Sikkert fint om det er sosiale mennesker som er vant til å snakke med ukjente. Men tenk deg da, du skal sove over hos en fjern slektning du ikke kjenner, som attpåtil er merkelig og ikke har gode sosiale antenner. Kanskje er det heller ikke særlig ryddig.

Jeg hadde ikke villet sove hos noen jeg ikke kjente. Mest fordi jeg ikke liker å trenge meg på. De fleste har god nok økonomi til å sove på hotell i fire dager nå til dags.

Anonymkode: 89e54...8eb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker du er veldig vanskelig og sær. Fire netter er ikke all verdens, du sier i fra til dine foreldre at du ikke kommer til å være vertskap i det hele tatt med mat og underholdning, men at de selvfølgelig kan få sove over. Skaff dem nøkler, vask badet og det er det. Moren din kan godt komme og legge på senger/ordne med ekstrasenger/dyner/sengetøy osv hvis det er det som er problemet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat

Kunne både sagt ja og nei helt avhengig av hva som passet akkurat da i livet mitt. Poenget er at begge svar er like gode, det er ditt hjem og du som bestemmer, det ene svaret er ikke bedre eller dårligere enn det andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at en mor kan forvente det, og ikke bli sur for å få nei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Rose11 skrev:

Det har hun da ikke. Hun har en treroms leilighet, forteller hun.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, Rose11 skrev:

Har hun det, trodde hun hadde en 3-roms jeg?

Anonymkode: 8fbff...1f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hun det, trodde hun hadde en 3-roms jeg?

Anonymkode: 8fbff...1f5

Treroms er det samme som leilighet med to soverom :)

Edit:

Beklager, jeg siterte feil!

Endret av skruf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne tråden viser hvor forskjellige folk er. Jeg hadde ALDRI latt noen som ikke var et nært familiemedlem eller venn sove hos meg. Hjemmet er min sone hvor jeg slapper av og trekker meg tilbake. Jeg hadde blitt helt stressa og utslitt av å ha folk jeg ikke kjenner godt boende hos meg i fire dager!

Anonymkode: c5b0b...8e7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som mener ts bare er vanskelig, forstår dere ikke folk er forskjellige? For noen er 4 netter mye og ikke alle er komfortabel med å ha fremmende folk på overnatting I 4 dager!  Alle har sin komforsone. Noen her sier "tenk neste gang du trenger en plass og sove, men så får du ikke lov av de fremmende" vel,  ikke alle som vil trenge seg på og sove hos folk de ikke kjenner. Jeg vil ikke det og sover heller på hotell. Det er ikke slik man MÅ åpne hjemme sitt for alle og enhver. 

Anonymkode: 8b565...e87

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde nektet blankt. Jeg er en veldig introvert og privat person, og ville aldri i livet hatt folk jeg ikke hadde et veldig nært forhold boende hos meg. Utrolig merkelig av din mor å i det hele tatt spørre. 

Anonymkode: e998a...3a9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Herregud. Det er onkelen og tanta di. Hvorfor kan ikke de sove hos deg en kort periode. Det er trossalt familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Cartman skrev:

Herregud. Det er onkelen og tanta di. Hvorfor kan ikke de sove hos deg en kort periode. Det er trossalt familie.

Du må lese nøyere. Disse menneskene er tante og onkel til TS' mor. TS kjenner dem knapt, har hun skrevet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman
1 minutt siden, Arabella skrev:

Du må lese nøyere. Disse menneskene er tante og onkel til TS' mor. TS kjenner dem knapt, har hun skrevet.

Okok, men de er fremdeles familie. Herregud mormoren min lånte rommet mitt, da jeg var liten. Lukta gammal dame i rommet en uke etterpå, men det var familie. Man sender ikke familien på hotell, hvis man har plass til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde sagt ja i din situasjon, selv om jeg knapt hadde kjent dem. De har sikkert penger til hotell, men det skader jo ikke å være litt gjestfri. Det verste som skjer er at du blir bedre kjent med dem, og får et slags besteforeldre-forhold til dem. Tror ikke det blir utrivelig å ha dem sovende hos deg. De er sikkert travle med moren din dagen lang, men du får sikkert en time her og en time der med dem. Kan jo hende grandtanten ordner frokoster til deg og rydder litt. Eller at de tilbyr deg et glass vin om kvelden før de legger seg. ;) 

Anonymkode: 7621b...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Cartman skrev:

Okok, men de er fremdeles familie. Herregud mormoren min lånte rommet mitt, da jeg var liten. Lukta gammal dame i rommet en uke etterpå, men det var familie. Man sender ikke familien på hotell, hvis man har plass til dem.

Da du var liten, var vel neppe din mormor en gammel dame :ler:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman
Et øyeblikk siden, Arabella skrev:

Da du var liten, var vel neppe din mormor en gammel dame :ler:

Hun var født i 1929 og jeg ble født i 1989.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, Cartman skrev:

Familie og familie fru blom. De er ikke ts familie og ingenting familie for ts. De er tante og onkel til hennes mor. Mener du også at folk skal la tre og firmenninger som de aldri har sett før og har noe forhold til overnatte i flere dager? Herregud liksom. 

Anonymkode: 8b565...e87

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke slik man MÅ åpne hjemme sitt for alle og enhver. 

Men dette er ikke alle og enhver, det er hennes egen grandtante/grandonkel!
Men du har rett i at dette ikke er noe man MÅ. Noen foretrekker å være vrange og lite imøtekommende overfor slektninger og sette sitt eget velbefinnende i sentrum, og det har de full anledning til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...