Gå til innhold

Min mor vil låne ut rommet mitt. Hva tenker dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis dette hadde vært meg hadde vel den største irritasjonsfaktoren vært om moren min tok seg til rette på denne måten ved å bare forvente at familie skal bo i leiligheten uten å ta dette opp på forhånd. Selv om TS har egen leilighet nå og faktisk plass til gjestene til mora betyr det jo ikke at hun har lyst til at moren skal se på dette som en grunn til å invitere ekstra gjester. Og når man er nyinnflytta er det jo alltid mange ting som ikke er helt på stell og man holder fortsatt på med å komme inn i leiligheten selv.

Jeg syns du burde ta opp dette med moren din og fortelle henne at du ikke er komfortabel med at de bor hos deg, og ta opp de grunnene du tok frem her.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
15 timer siden, Persephone skrev:

Hvis dette hadde vært meg hadde vel den største irritasjonsfaktoren vært om moren min tok seg til rette på denne måten ved å bare forvente at familie skal bo i leiligheten uten å ta dette opp på forhånd. Selv om TS har egen leilighet nå og faktisk plass til gjestene til mora betyr det jo ikke at hun har lyst til at moren skal se på dette som en grunn til å invitere ekstra gjester. Og når man er nyinnflytta er det jo alltid mange ting som ikke er helt på stell og man holder fortsatt på med å komme inn i leiligheten selv.

Jeg syns du burde ta opp dette med moren din og fortelle henne at du ikke er komfortabel med at de bor hos deg, og ta opp de grunnene du tok frem her.

Moren burde selvsagt spurt ts på forhånd og planlagt en helg som passet ts. Da burde også ts være såpass gjestfri mot familien at hun lar de overnatte noen dager.

Anonymkode: a28a5...39b

Sitert innhold som er slettet er fjernet fra innlegget. Mynona, mod.

Endret av Mynona
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt noe problem med det. Ville sagt til mor at de kan sove der, men du kommer ikke til å underholde de og du har allerede lagt planer som du kommer til å følge opp.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville sagt ja. Tror i utgangspunktet at man kommer lengre med å være litt raus. Ville så klart reagert hvis dette var noe hun forventet mange ganger i året eller omtrent hver måned. 

Dette kommer jo så klart an på hva slags forhold du har og vil ha til din mor.

Anonymkode: 0881e...a8c

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Sånn i første runde tenker jeg at jeg også hadde sagt tvert nei, både fordi jeg ikke hadde kjent grandtante og grandonkel så godt og fordi jeg ikke hadde kommet helt i orden...

Så tenker jeg i alle fall litt om min egen oppvekst; himmel så mange av mine og min søskens kjærester/venner mine foreldre har hatt på overnatting gjennom årenene! Vet forøvrig at mine foreldre aldri hadde spurt om noe sånt....

Du får heller forklare din mor hvorfor du ikke ønsker at de skal bo der, og om ikke din grandtante og grandonkel synes det er rart å sove hos nesten fremmede. De fleste godt voksne foretrekker hotell....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Hadde ikke likt det jeg heller. 

Hva med å foreslå at foreldrene dine bor hos deg, så kan gjestene bo hos foreldrene dine? Hvis moren din synes det er tungvint må hun jo skjønne at det er like tungvint om gjester du knapt kjenner skal bo hos deg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville lett latt de sove over, men skjønner at ikke alle tenker som meg =)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ut i fra overskriften så trodde jeg det var snakk om pikerommet ditt hjemme hos foreldrene dine. 

Syns det er dumt å være sær og vanskelig ovenfor familie. 

Anonymkode: b8ff5...783

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de sikkert bare skal sove der og være med foreldrene dine hele dagen, det tror jeg ikke blir et stort problem :) bruk tiden på jobb/studier og sammen med venner disse 4 dagene. Du overlever det!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

noen som er nesten som fremmed for meg på overnatting

Herregud, det er jo tjukke slekta, din egen grandonkel eller -tante. En fin anledning til å bli bedre kjent med den delen av familien. Samtidig kan de spare 5000 eller noe sånt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo greit å være gjestfri mot familie og venner? Da min manns kusine giftet seg, så overnatta vi hos hennes stebestemor. Hadde aldri møtt henne før. Men vi var mye tilreisende familie, og alle ble tilbudt et sted å sove.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Susa skrev:

Det er jo greit å være gjestfri mot familie og venner? Da min manns kusine giftet seg, så overnatta vi hos hennes stebestemor. Hadde aldri møtt henne før. Men vi var mye tilreisende familie, og alle ble tilbudt et sted å sove.

Jeg ville nå sagt at det var litt annerledes når det er snakk om et bryllup og mange er nødt til å reise langveis fra enn når moren har invitert flere overnattingsgjester  enn hun selv har plass til. Det kan være koselig å bo hos familie, men ikke hvis de ikke ønsker besøket.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tillat det. Spesielt ikke når det forventes og ikke er et spørsmål. Fremmede mennesker, er fremmede mennesker - uavhengig om vi er i slekt eller ei. Heldigvis har mine foreldre stort nok hus til at dette ikke er aktuelt, i tillegg bor jeg såpass unna at det bare hadde blitt styr :P

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville latt dem sove over. Synes det er dumt at vi i dagens samfunn har blitt så opptatt av vår egen komfort at vi ikke kan stille opp for familie en gang. Jeg husker jeg og ei venninne skulle på ferie, og vi skulle reise tidlig om morgenen fra en flyplass et godt stykke unna vår hjemby. Moren til venninna mi hadde en onkel i nærheten av flyplassen vi skulle reise fra, så han åpnet hjemmet sitt for oss, i tillegg til å få sin sønn (morens fetter) til å kjøre oss til flyplassen morgenen etter. Denne onkelen kjente knapt venninna mi, og hvertfall ikke meg! Satte utrolig stor pris på at han lot oss sove over selv om. 

Anonymkode: b3346...d6d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker det kan komme en dag der du trenger å låne et rom fra moren din. Hvilket svar ønsker du da?

Anonymkode: 892a0...c39

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har endelig flyttet for meg selv og har en treroms. 

Nå skal foreldrene mine ha besøk av både et vennepar som bor i en annen by og onkelen og tanten til min mor. 

Foreldrene mine har kun et soverom ekstra, så venneparet skal bo der. Og nå mener min mor at onkelen og tanten bør få bo hos meg slik at de slipper å ta inn på hotell. 

Jeg har sagt nei til dette. For det første så kjenner jeg de ikke så godt, for det andre så er jeg nyinnflyttet og glad for å ha noe eget hvor jeg slipper å ta hensyn til alle andre. Jeg synes også det er ubehagelig å ha noen som er nesten som fremmed for meg på overnatting i 4 dager. Jeg må jo i såfall "lage i stand" litt. Jeg har også planer med venner som skal på besøk til meg den ene dagen. 

Hva tenker dere? Min mor er veldig grinete på grunn av dette, men det er jo hun som skal ha besøk, og ikke jeg...

Anonymkode: 8c497...b44

Du er vanskelig, men forstår deg hvis du har sosial angst så er det ikke så lett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du selv satt pris på å få sove gratis hjemme hos en nær slektning av den du kommer på besøk til, slik at du slipper å betale dyrt hotellopphold?

Anonymkode: 4dab9...45c

Jeg hadde valgt hotell fremfor å trenge meg på hos noen jeg knapt kjente. Slekt eller ikke. Blod er ikke alltid tykkere enn vann. 

Anonymkode: 56d25...236

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde valgt hotell fremfor å trenge meg på hos noen jeg knapt kjente. Slekt eller ikke. Blod er ikke alltid tykkere enn vann. 

Anonymkode: 56d25...236

Enig. Hadde ikke likt å sove over hos folk jeg ikke kjenner. Da hadde jeg heller valgt hotell og ferie-følelsen et hotellrom gir ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Jolene skrev:

Enig. Hadde ikke likt å sove over hos folk jeg ikke kjenner. Da hadde jeg heller valgt hotell og ferie-følelsen et hotellrom gir ;)

Jeg liker ikke å sove hos andre i det store og hele, så vi overnatter alltid på hotell eller hytte når vi reiser bort, men vet at mange ikke synes det er noe stress. 

Anonymkode: a28a5...39b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er passe frekt av moren til ts å bare låne ut et rom i ts sin leilighet, det er jo ikke moren sin leilighet. 

Forstår ts veldig godt jeg, det er jo hennes hjem, og det må hun få bestemme over selv. Jeg hadde heller ikke likt om moren eller faren min plutselig kom på at noen jeg ikke kjenner skulle bo med meg i fire dager. Fire dager er ganske lang tid å ha "fremmede" i hus, selv om det er slekt. 

Moren burde ikke invitere 4 stk hjem til seg over flere dager hvis hun ikke har plass til å huse de. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...