AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #1 Del Skrevet 2. mars 2016 Jeg har endelig flyttet for meg selv og har en treroms. Nå skal foreldrene mine ha besøk av både et vennepar som bor i en annen by og onkelen og tanten til min mor. Foreldrene mine har kun et soverom ekstra, så venneparet skal bo der. Og nå mener min mor at onkelen og tanten bør få bo hos meg slik at de slipper å ta inn på hotell. Jeg har sagt nei til dette. For det første så kjenner jeg de ikke så godt, for det andre så er jeg nyinnflyttet og glad for å ha noe eget hvor jeg slipper å ta hensyn til alle andre. Jeg synes også det er ubehagelig å ha noen som er nesten som fremmed for meg på overnatting i 4 dager. Jeg må jo i såfall "lage i stand" litt. Jeg har også planer med venner som skal på besøk til meg den ene dagen. Hva tenker dere? Min mor er veldig grinete på grunn av dette, men det er jo hun som skal ha besøk, og ikke jeg... Anonymkode: 8c497...b44 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 2. mars 2016 #2 Del Skrevet 2. mars 2016 Bare slutt å prate med henne, hun kommer over det etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkles Skrevet 2. mars 2016 #3 Del Skrevet 2. mars 2016 Siden du ikke kjenner de så godt, så synes jeg ikke det er urimelig av deg å si nei til dette. Bedre om enten venneparet eller tanten og onkelen tar inn på hotell, når foreldrene dine først skal ha flere enn de har plass til selv på besøk. Sånn hadde det jo vært uansett hvis du ikke hadde flyttet ut, eller om du hadde bodd lengre unna, eller hva det måtte være. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SleepingBitchy Skrevet 2. mars 2016 #4 Del Skrevet 2. mars 2016 (endret) Det er som du selv sier. Hun skal ha besøk og ikke du. Syns at de får ordne soveplass selv. Forklar din mor det du skriver her om at du ikke kjenner godt, vil ha stedet for deg selv, at du selv skal ha besøk (hvis du ikke har gjort det alt). Mulig hun forstår deg bedre da. Hun kan være så grinete hun vil. Du er voksen og har flyttet for deg selv. Det er din leilighet og du bestemmer 😊 Endret 2. mars 2016 av SleepingBitchy 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 2. mars 2016 #5 Del Skrevet 2. mars 2016 Det er litt kleint. Jeg ville ikke gått med på dette, med mindre jeg hadde et stort hus (noe jeg tviler på du har siden du nettopp har flyttet hjemmefra). Skjønner at moren din ikke vil "velge" hvem som skal få bo gratis hos henne og hvem som må betale for hotell, men det bør jo ikke være ditt problem. Har hun "leid" ut sofaen sin? Kanskje de kan sove der, om de har trang økonomi? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #6 Del Skrevet 2. mars 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere? Min mor er veldig grinete på grunn av dette, men det er jo hun som skal ha besøk, og ikke jeg... Anonymkode: 8c497...b44 Hadde du selv satt pris på å få sove gratis hjemme hos en nær slektning av den du kommer på besøk til, slik at du slipper å betale dyrt hotellopphold? Anonymkode: 4dab9...45c 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest summesumbi Skrevet 2. mars 2016 #7 Del Skrevet 2. mars 2016 Huff dette hadde jeg ikke gått med på... Synes ikke du er urimelig om du sier nei. Hun skulle tenkt på soveplasser før hun inviterte flokken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #8 Del Skrevet 3. mars 2016 Ps Jeg har selvfølgelig forståelse dersom det er vanskelig for deg å ha dem overnattende hos deg. I så fall synes jeg at du bør fortelle din mor om det. Merkelig at hun ikke spurte deg om det tidligere. Anonymkode: 4dab9...45c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 3. mars 2016 #9 Del Skrevet 3. mars 2016 Tipper foreldrene dine "holdt ut"venner,også overnattingsgjester mens du bodde hjemme? Du er ikke forpliktet til dette,men som en vennlig gest i bare 4 dager? Og du kan da fremdeles ha de vennene hos deg? Tror vel ikke tanten og onkelen vil bli sittende i stuen med deg hver kveld,for de skal vel farte litt rundt og være med dine foreldre? Det er bare fire dager jo. Syns du er litt kjip altså. Det koster noen tusen på hotell de døgnene. Men men. Du gjør nå som du vil,men jeg forstår at moren din blir skuffet,om ikke akkurat grinete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #10 Del Skrevet 3. mars 2016 4 minutter siden, Blomsterert skrev: Tipper foreldrene dine "holdt ut"venner,også overnattingsgjester mens du bodde hjemme? Du er ikke forpliktet til dette,men som en vennlig gest i bare 4 dager? Og du kan da fremdeles ha de vennene hos deg? Tror vel ikke tanten og onkelen vil bli sittende i stuen med deg hver kveld,for de skal vel farte litt rundt og være med dine foreldre? Det er bare fire dager jo. Syns du er litt kjip altså. Det koster noen tusen på hotell de døgnene. Men men. Du gjør nå som du vil,men jeg forstår at moren din blir skuffet,om ikke akkurat grinete. Enig. Tipper også at foreldrene har tenkt å være sammen med disse vennene de 4 dagene de er på besøk sånn at ts slipper å tenke på servering og underholdning. Ellers så hadde det jo vært bedre om tanten og onkelen din sov hos deg. or de kjenner du vel? Anonymkode: a28a5...39b 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #11 Del Skrevet 3. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Tipper også at foreldrene har tenkt å være sammen med disse vennene de 4 dagene de er på besøk sånn at ts slipper å tenke på servering og underholdning. Ellers så hadde det jo vært bedre om tanten og onkelen din sov hos deg. or de kjenner du vel? Anonymkode: a28a5...39b Ja, det er jo nettopp onkelen og tanten til TS sin mor det er snakk om at skulle bo hos TS Anonymkode: 4dab9...45c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #12 Del Skrevet 3. mars 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har endelig flyttet for meg selv og har en treroms. Nå skal foreldrene mine ha besøk av både et vennepar som bor i en annen by og onkelen og tanten til min mor. Foreldrene mine har kun et soverom ekstra, så venneparet skal bo der. Og nå mener min mor at onkelen og tanten bør få bo hos meg slik at de slipper å ta inn på hotell. Jeg har sagt nei til dette. For det første så kjenner jeg de ikke så godt, for det andre så er jeg nyinnflyttet og glad for å ha noe eget hvor jeg slipper å ta hensyn til alle andre. Jeg synes også det er ubehagelig å ha noen som er nesten som fremmed for meg på overnatting i 4 dager. Jeg må jo i såfall "lage i stand" litt. Jeg har også planer med venner som skal på besøk til meg den ene dagen. Hva tenker dere? Min mor er veldig grinete på grunn av dette, men det er jo hun som skal ha besøk, og ikke jeg... Anonymkode: 8c497...b44 Hvor smålig kan du være med din egen familie? Er det største problemet ditt t de er fremmed, så flytter du hjem til mamma og lar alle fire gjestene låne leiligheten din. Venner finne du igjen senere, se på muligheten for å bli kjent med familie du ikke kjenner, og gi beskjed om at de får holde seg med mat selv. Bnb er forøvrig og oppfunnet. Anonymkode: 87359...715 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 3. mars 2016 #13 Del Skrevet 3. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Tipper også at foreldrene har tenkt å være sammen med disse vennene de 4 dagene de er på besøk sånn at ts slipper å tenke på servering og underholdning. Ellers så hadde det jo vært bedre om tanten og onkelen din sov hos deg. or de kjenner du vel? Anonymkode: a28a5...39b Les hovedinnlegget omigjen. Det er ikke TS' tante og onkel, men hennes mors. Det er disse moren vil at TS skal huse i fire netter. Foreldres tanter og onkler kan vel være like ukjente som deres øvrige venner. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #14 Del Skrevet 3. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor smålig kan du være med din egen familie? Er det største problemet ditt t de er fremmed, så flytter du hjem til mamma og lar alle fire gjestene låne leiligheten din. Venner finne du igjen senere, se på muligheten for å bli kjent med familie du ikke kjenner, og gi beskjed om at de får holde seg med mat selv. Bnb er forøvrig og oppfunnet. Anonymkode: 87359...715 Hva er Bnb? Anonymkode: 4dab9...45c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #15 Del Skrevet 3. mars 2016 Jeg hadde opplevd det som ubehagelig å måtte overnatte hos en grandniese jeg egentlig ikke kjenner og som er tydelig opptatt og ikke ønsker besøk. Da hadde jeg foretrukket hotell. Anonymkode: df10e...696 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #16 Del Skrevet 3. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jo nettopp onkelen og tanten til TS sin mor det er snakk om at skulle bo hos TS Anonymkode: 4dab9...45c Aaahh, gikk litt fort i svingene her... Synes ts burde la tanten og onkelen sove hos seg i 4 dager/ netter. Ts, hva forventer du selv da, når du har familie i nærheten? Overnatter du på hotell eller forventer du å få være hos familien? Anonymkode: a28a5...39b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #17 Del Skrevet 3. mars 2016 TS- dette uendelige store offeret, en gest å være litt romslig I kun usle 4 dager overlever du nok! Bedritent hvor egoistiske og lite generøse enkelte er! Anonymkode: b7f60...5b2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persephone Skrevet 3. mars 2016 #18 Del Skrevet 3. mars 2016 Det var da ikke spesielt langt tenkt av henne å invitere alle over samme helg uten å ha sengeplass til alle og ikke spørre deg om det er greit. Det er jo ikke nær familie for deg, og vil mest sannsynlig føles veldig unaturlig. Ja, du har plass, men det betyr ikke nødvendigvis at du har lyst på besøk av familie når du tross alt har flytta ut. Siden dette er godt voksne slektninger har de mest sannsynlig råd til å ta inn på hotell eller bnb i et par dager, og hvis det betyr så mye for moren din at alle skal være der samtidig burde hun kanskje vurdere å betale deler av hotellregninga ... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #19 Del Skrevet 3. mars 2016 Til TS Kan du bo hos en venninne eller hos din mor de dagene? Hadde du latt din mors tante og onkel bo i din leillighet (med deg til stede eller med deg boende hos en venninne eller hos din mor), dersom du hadde fått betaling for det? Anonymkode: 4dab9...45c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #20 Del Skrevet 3. mars 2016 Til TS Hvis du ikke hadde hatt egen leillighet men fremdeles hadde bodd hjemme i din mors hus, og der var plass til alle for overnatting, hva hadde du gjort da? Hadde det også vært problematisk for deg? Anonymkode: 4dab9...45c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå