Gå til innhold

Canesten-kremen svir

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig vært hos legen som konstaterte at jeg hadde sopp i underlivet, noe jeg egentlig trodde var herpes. Men hun kunne berolige meg om at det "kun" var sopp og at jeg skulle bruke canesten krem + en pille 

Men det er direkte ubehagelig å bruke canesten kremen det svir så utrolig mye å smøre den på! Skal den være slik? Er en skikkelig brennende ekkel følelse når jeg smører den på, men det går over etter 10-15 sekunder. Klarer ikke finne noe om det i pakningsvedlegg. Har gått på kremen i et par dager nå, føler ikke at det hjelper noe spesielt ennå men tar nok litt lengre tid før jeg marker forandring

Anonymkode: c441f...643

AnonymBruker
Skrevet

Ja dette har jeg selv opplevd ved soppinfeksjon og bruk av Canesten.

Anonymkode: 9ed0c...2a5

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt! Personlig foretrekker jeg Pevoryl (?) da den ikke svir så mye. Eller aller helst Diflucan, mest effektivt og enklest for meg. 

Anonymkode: a071d...ff6

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nylig vært hos legen som konstaterte at jeg hadde sopp i underlivet, noe jeg egentlig trodde var herpes. Men hun kunne berolige meg om at det "kun" var sopp og at jeg skulle bruke canesten krem + en pille 

Men det er direkte ubehagelig å bruke canesten kremen det svir så utrolig mye å smøre den på! Skal den være slik? Er en skikkelig brennende ekkel følelse når jeg smører den på, men det går over etter 10-15 sekunder. Klarer ikke finne noe om det i pakningsvedlegg. Har gått på kremen i et par dager nå, føler ikke at det hjelper noe spesielt ennå men tar nok litt lengre tid før jeg marker forandring

Anonymkode: c441f...643

Er det en kur med kun 1 pille, eller er det den kuren med piller mange dager på rad?

Jeg har alltid blitt bra i løpet av første døgn, når jeg har tatt den kuren med 1 pille + innsmøring med salve

Anonymkode: 881b6...4ac

AnonymBruker
Skrevet

Ps

Ja, det svidde også hos meg, og det gikk fort over.

God bedring!

Anonymkode: 881b6...4ac

• Liker 2
Skrevet

svidde som f... til meg også, virker som det er vanlig:)

Skrevet

det har alltid svidd hos meg og, så vil tro det er normalt:)  

Skrevet

Jeg har opplevd brennende følelse når jeg tar den på. Svir ikke, men brenner! Ganske ubehagelig. Men går over fort hos meg :) 

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt at det både brenner og svir en kort stund etter kremen er smurt på. Slimhinnene er såre og ofte hovne så det er ikke så rart. 

Anonymkode: c9a67...fe7

AnonymBruker
Skrevet

Jepp er såre slimhinner! Selv brukker jeg eddikkuren med iskaldt vann for å lindre, da svir det ikke så mye :) Fikk sopp i helga så har nettopp være igjennom det selv

Anonymkode: 7bbcb...6a5

• 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 3.3.2016 den 13.30, AnonymBruker skrev:

Helt normalt at det både brenner og svir en kort stund etter kremen er smurt på. Slimhinnene er såre og ofte hovne så det er ikke så rart. 

Anonymkode: c9a67...fe7

Vil det si at man kan være ferdig med soppinfeksjonen selv om det svir når kremen påføres?

Anonymkode: 16bc3...bd5

• 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.3.2020 den 23.03):

Vil det si at man kan være ferdig med soppinfeksjonen selv om det svir når kremen påføres?

Anonymkode: 16bc3...bd5

Lurer jeg også på

Anonymkode: 8106a...a5a

AnonymBruker
Skrevet

Nei,krem svir helt jævlig. Bruker pevaryl pudder. Funker som fy!

Anonymkode: 6f2fa...57e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...