Gå til innhold

AdBlock blokkere bilder i artikkel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noen slags funksjon hos for eksempel AdBlock (eller i lignende tjenester) som gjør det mulig å blokkere bilder i artikler hos forskjellige nettaviser?

For eksempel: så er jeg temmelig lei av alt unødvendig pjatt og piss som handler om forskjellige  rosa-bloggere og slikt tullball. Er det mulig å liksom "krysse ut" enkelte bilder - slik at hvis jeg klikker meg inn på en eller annen nettavis, så slipper jeg å se fotografier av all verdens tullinger som jeg ikke er interessert i å se på?

Anonymkode: 62f7c...491

Videoannonse
Annonse
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Adblock blokker reklame, ikke artikler om kjendiser etc. som er over alt på vg. Jeg vet i alle fall ikke om noe sånt

Skrevet

Litt usikker på om jeg skjønner hva du mener. Men høyreklikker du på et bilde du ikke vil se, og klikker "Adblock plus: Blokker bilde..." (om du ikke har adblock plus må du laste ned til nettleseren) slipper du å se akkurat det bildet igjen. Men neste gang noen bruker bildet, eller avisen bruker et annet bilde av samme person, vil det dukke opp.

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Duckie skrev:

Litt usikker på om jeg skjønner hva du mener. Men høyreklikker du på et bilde du ikke vil se, og klikker "Adblock plus: Blokker bilde..." (om du ikke har adblock plus må du laste ned til nettleseren) slipper du å se akkurat det bildet igjen. Men neste gang noen bruker bildet, eller avisen bruker et annet bilde av samme person, vil det dukke opp.

Men hvordan gjør man egentlig dette da?

Hvis jeg klikker på ett bilde, så får jeg bare opp en liste med alternativer som "åpne side i ny fane" og slike ting....  :P

Skrevet

Har du installert og aktivert Adblock da? Da skal symbolet normalt vises i nærheten av adresselinja, og valget komme opp når du høyreklikker.

Skrevet

Hvis det holder at bilder forsvinner midlertidig, kan man bruke "Nuke Anything Enhanced", da er det så enkelt som å høyreklikke et bestemt bilde og velge "Remove this Object". Dog, refresher man siden, dukker det opp igjen.

Det er egentlig en extension som skal gjøre en nettside mer egnet for utskrift, noe den er glimrende til. Man markerer alt man skal ha med på utskriften, og velger "Remove everything else". Simple.

AnonymBruker
Skrevet
Den ‎03‎.‎03‎.‎2016 at 16.33, Pringle skrev:

Har du installert og aktivert Adblock da? Da skal symbolet normalt vises i nærheten av adresselinja, og valget komme opp når du høyreklikker.

Det står iallefall at "Jeg har den aller nyeste versjonen av AdBlock Plus"

Hvis jeg høyre-klikker på irriterende bilder, så får jeg opp en liste med alternativer som f.eks.:
 Åpne kobling i nytt vindu
 Åpne kobling i ny fane
 Skriv ut dette bildet
 Kopier dette bildet.
 Lagre dette bildet

Skrevet

Hvorfor bruker du adblock plus? µblock origin bruker mye mindre ressurser...

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Hvorfor bruker du adblock plus? µblock origin bruker mye mindre ressurser...

Den versjonen av Ad Block som jeg bruker, tar i alle fall ikke så veldig mye ressurser...   :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...