Gå til innhold

Guttetur til "billig penge"

Johnny the Mud

Anbefalte innlegg

Tips om utenlandsturer til en studentvennlig pris? 

Vi er 3 gutter og tenker 1 eller 2 uker i utlandet til sommern. Vi har tenkt Praha. Billig og bra uteliv, men de mangler strender. . . Amsterdam tørr vi ikke :tongue: London har vi prøvd ut, Polen og Berlin er vi usikre på. 

Tenker hovedsakelig Europa da, er vel greie flybilletter til europeiske byer, men utelukker ikke andre verdensdeler, hvis vi finner flybilletter og hotell/hostel til greie priser. 

Noen som kan anbefale slike  "gutteturer/jenteturer" til en ålreit pris, med bra uteliv, shoppingmuligheter + strender (ikke must, men)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Polen er fint og billig, ellers har jeg hørt mye bra om praha. :)

Anonymkode: 9cb2a...781

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palanga i Litauen.  Har bare vært der om våren, men ble fortalt at det er et yrende folkeliv der om sommeren, med mye ungdom, konserter osv.  Nydelige sandstrender. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sheelagh

Ville til vanlig ha anbefalt Albania, Kroatia, Makedonia og Hellas (varmt og billig), men usikker hvordan situasjonen er i disse landene til sommeren.. Men Polen er jo en vinner, billig, varmt og mye kultur :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor tør dere ikke å dra til Amsterdam? Jeg syns det er en helt fantastisk by! Utelivet er upåklagelig og det er mye å finne på. Coffeshops er jo også som kjent en stor greie i Amsterdam, de er over alt! Tror dere ville ha fått en fantastisk tur dit. Om jeg var dere, ville jeg i allefall ha vurdert det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest marizz

Kanskje Sopot? Skal være billig, hørt det er bra uteliv med mange nordiske folk i tillegg til en fin lang strand :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Den 1.3.2016 at 20.11, Blondie65 skrev:

Gdansk i Polen. Flotte strender i nabobyer. Flotte shopping muligheter. 

Takk for tipset! 

Tar med Gdansk i vurderingen. 

Behersker polakkene litt engelsk i Gdansk? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.3.2016 at 22.20, marizz skrev:

Kanskje Sopot? Skal være billig, hørt det er bra uteliv med mange nordiske folk i tillegg til en fin lang strand :) 

Stranda på Sopot ser nydelig ut 😁 Takk for tipset! 

Tar med Sopot og Gdansk i vurderinga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 1. mars 2016 at 20.11, Blondie65 skrev:

Gdansk i Polen. Flotte strender i nabobyer. Flotte shopping muligheter. 

Signerer denne, det er billig og greit, strendene er kjempeflotte (Sopot, byen henger sammen med Gdansk)

Ikke noe problem med engelsk i Gdansk, de fleste snakker greit engelsk. 

Anonymkode: 0691a...6b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.3.2016 at 20.24, Viand skrev:

Hvorfor tør dere ikke å dra til Amsterdam? Jeg syns det er en helt fantastisk by! Utelivet er upåklagelig og det er mye å finne på. Coffeshops er jo også som kjent en stor greie i Amsterdam, de er over alt! Tror dere ville ha fått en fantastisk tur dit. Om jeg var dere, ville jeg i allefall ha vurdert det :)

Alltid vurdert Amsterdam. Var bare litt redd for harsjmiljøet der 😊

Amsterdam ser nydelig ut og er relativ billig der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Polen er svært billig og anbefales! Berlin anbefales også, men har ikke opplevd annet enn typisk storbyferie der. Dessuten er det ikke på langt nær så billig der som i Polen.

Anonymkode: ebaab...10c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, Gdansk og Sopot jeg anbfaler i Polen ja...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.3.2016 at 20.20, Gjest Sheelagh skrev:

Ville til vanlig ha anbefalt Albania, Kroatia, Makedonia og Hellas (varmt og billig), men usikker hvordan situasjonen er i disse landene til sommeren.. Men Polen er jo en vinner, billig, varmt og mye kultur :) 

Vi vurderer Kroatia 😁 vet ikke helt hvor,  men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Johnny the Mud skrev:

Takk for tipset! 

Tar med Gdansk i vurderingen. 

Behersker polakkene litt engelsk i Gdansk? 

Engelsk er ikke noe problem, har i alle fall ikke vært det når jeg var der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Amsterdam er jo fantastisk, skjønner ikke hvorfor dere ikke tør å dra? Av alle storbyene jeg har vært i tror jeg faktisk det er der jeg har følt meg mest trygg. En by som bør oppleves vertfall!

Berlin må jo også være knall å dra på guttetur dit med tanke på utelivet! veldig livlig om kveldene og alt mulig av utesteder. Dessuten er Helsinki en fantastisk fin by å dra til på sommeren, der tror jeg også det finnes en god del badeplasser litt sånn i utkanten av byen.

Anonymkode: 190b6...e0e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Amsterdam er jo fantastisk, skjønner ikke hvorfor dere ikke tør å dra? Av alle storbyene jeg har vært i tror jeg faktisk det er der jeg har følt meg mest trygg. En by som bør oppleves vertfall!

Berlin må jo også være knall å dra på guttetur dit med tanke på utelivet! veldig livlig om kveldene og alt mulig av utesteder. Dessuten er Helsinki en fantastisk fin by å dra til på sommeren, der tror jeg også det finnes en god del badeplasser litt sånn i utkanten av byen.

Anonymkode: 190b6...e0e

Vi vurderer sterkt Amsterdam 😁 Hørt mye bra om Berlin, men tenker Amsterdam/Praha før Berlin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For storbyferie kan Polen, da Krakow, være noe? Billig å reise, billig å bo og leve, og bra uteliv. Hvis dere vil ha strand og storby så kanskje Barcelona? Har inntrykk av at det kanskje er litt dyrere der? Ellers er Kroatia veldig bra har jeg hørt! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan love deg at du ikke vil bli plaget av hasjmiljøet i amsterdam. Vi var ikke interessert i å røyke da vi nylig var der og det var null problem å styre unne. Vi var inne på et par coffeshops og tittet, og der ble vi ikke tilbudt noen ting. På coffeshopsene sitter det også mange sol kun spiser og drikker uten å røyke. Jeg tror derfor at dere vil gå glipp av en fantastisk by om dere lar frykten for hasj stoppe dere :)

Dere må riktignok være forberedt på å se at folk røyker overalt og hasjlukten er umulig å unngå. Det lukter jo godt, så akkurat det er ikke noe problem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...