AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #1 Skrevet 2. mars 2016 Husker jeg leste om en bruker her inne som brukte månedslinser som hun fikk skiftet hver 4 uke (hos specsavers tror jeg?). hun trengte ikke ta linsene av/på disse 4 ukene mellom skifte hos specsavers. Jeg trenger virkelig informasjon om dette. Hva heter merket? Vil øynene ikke bli irriterte/trøtte? Andre ting som er greit å vite om dette? Jeg vil kun ha info om disse linsene som man da faktisk kan gå med i 4 uker uten å måtte skifte. Trenger ingen formaninger om hvor "farlig" dette er, at dagslinser er best osv.. Har god grunn til å måtte få vite om de linsene - og regner med de er laget for å kunne brukes i flere uker av gangen iom at en her går til en optiker/brillebutikk for skift hver 4 uke -det hadde vel ikke en seriøs forhandler ellers gjort, om det ikke skal kunne være ok?! Håper virkelig noen kan hjelpe, gi meg litt info, linker eller lignende. Anonymkode: a4509...002
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #2 Skrevet 2. mars 2016 Ville aldri brukt linser nårmjeg sover. Du får ikke nye øyne om du lager trøbbel med infeksjoner og all verdens tull du kan få av å bruke linser 24/7. Ta vare på øynene dine. Du har bare ett par. Anonymkode: dd853...f33 1
Rosaboble15 Skrevet 2. mars 2016 #3 Skrevet 2. mars 2016 (endret) Jeg er ikke den brukeren du sikter til, men jeg bruker disse: https://www.lenson.com/no/air-optix-night--day-aqua-6-stkpk-p-122.html Jeg er kjempefornøyd med dem, kjenner ikke at jeg har linser i det hele tatt. Bytter etter en måned, da pleier jeg å bruke briller i noen dager, men det er mer en smakssak. Jeg bytter dem selv da, men det er sikkert bra å gjøre det hos optikeren. Endret 2. mars 2016 av Rosaboble15 Limte inn feil link tidligere. 2
Poserose Skrevet 2. mars 2016 #4 Skrevet 2. mars 2016 Jeg bruker de og er superfornøyd! Men du bør virkelig ta de av en gang eller to i mnd hvis ikke blir det tørt. Husker ikke hva de heter, og vil ikke si det heller fordi du bør spørre optiker om hva du bør bruke. Tenker ikke over at jeg ser dårlig lenger koster 264 kr i mnd for toriske linser inkludert levering i posten og forsikring som inkluderer linsesjekk så ofte jeg vil. Dette er ikke noe optiker skifter, det er helt normale linser du selv tar av og på. 3
Poserose Skrevet 2. mars 2016 #5 Skrevet 2. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville aldri brukt linser nårmjeg sover. Du får ikke nye øyne om du lager trøbbel med infeksjoner og all verdens tull du kan få av å bruke linser 24/7. Ta vare på øynene dine. Du har bare ett par. Anonymkode: dd853...f33 Disse linsene puster på en helt annen måte enn vanlige linser. Det er så klart trygt, hvis ikke ville ikke optikeren solgt dem. Vær obs om øyene blir røde og/eller væsker og ta pause hvor du bruker briller et par dager så går alt bra! 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #6 Skrevet 2. mars 2016 Day and night heter linsene, http://www.shopping4net.com/no/Kontaktlinser/Maanedslinser/AirOptix-Night-Day-3p.htm Har brukt dem i noen år nå. Kjempegode linser. Ingen plager. Pleier å bruke dem i 4-5 uker, glemmer ofte når jeg satt dem :/ Men det merkes når dem har vært på for lenge, da blir øyene tørre og lett irriterte. Pleier å ha en uke etterpå med dagslinser slik at øynene blir linsefri om natta hvertfall. Gjerne linsefri en lørdag og søndag også. Anonymkode: 9932e...48c 2
smilo Skrevet 2. mars 2016 #7 Skrevet 2. mars 2016 Jeg har brukt disse nå i mange år og er kjempefornøyd. Bruker ingen faste linsefrie dager. 1
Wolfmoon Skrevet 2. mars 2016 #8 Skrevet 2. mars 2016 Jeg bruker også døgnlinser, men jeg har aldri hørt om å bytte de hos optiker, om jeg forstår TS rett Forøvrig er det ikke noe problem å sove med dem, og jeg har aldri hatt en eneste infeksjon etter at jeg begynte å bruke dem for 4-5 år siden. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #9 Skrevet 2. mars 2016 20 minutter siden, Rosaboble15 skrev: Jeg er ikke den brukeren du sikter til, men jeg bruker disse: https://www.lenson.com/no/air-optix-aqua-6-stkpk-p-180.html Jeg er kjempefornøyd med dem, kjenner ikke at jeg har linser i det hele tatt. Bytter etter en måned, da pleier jeg å bruke briller i noen dager, men det er mer en smakssak. Jeg bytter dem selv da, men det er sikkert bra å gjøre det hos optikeren. Dette er ikke linser du kan ha på en måned i strekk! Disse kontaktlinsene kan enten brukes som døgnet-rundt-linser i opp til seks døgn eller som månedslinser i opp til 30 dager. Om linsene brukes i 30 dager skal de tas ut og rengjøres med linsevæske hver kveld for deretter å settes inn igjen følgende morgen. Anonymkode: 5ef16...153
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #10 Skrevet 2. mars 2016 Jeg har brukt slike linser (PureVision HD) i en årrekke uten særlig pauser. Har ikke hatt noen problemer med det, men har gått til optiker hver 6.måned for kontroll siden det KAN bli problemer. Var imidlertid nylig hos øyelege for noe annet, og hun frarådet på det sterkeste å bruke linser man sover med pga fare for alvorlige infeksjoner, innvekst av blodkar i hornhinnen etc... Har derfor gått over til dagslinser. Mitt råd er i hvert fall å gå oftere til optiker hvis du velger å bruke dem, for å se at du tåler dem. Det er for sent når du får symptomer. Anonymkode: 9de48...e2f
bib_84 Skrevet 2. mars 2016 #11 Skrevet 2. mars 2016 Jeg har sånne som kan brukes døgnet rundt i én uke eller som dagslinser i én måned. Selv om de er beregnet til å sove med i seks netter kan jeg ikke ta en liten middagslur engang uten å bli knusktørr på øynene - så jeg tipper det avhenger av hvordan øynene dine er også. Men det er jo bare å bestille en time til optiker og spørre.
Rosaboble15 Skrevet 2. mars 2016 #12 Skrevet 2. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke linser du kan ha på en måned i strekk! Disse kontaktlinsene kan enten brukes som døgnet-rundt-linser i opp til seks døgn eller som månedslinser i opp til 30 dager. Om linsene brukes i 30 dager skal de tas ut og rengjøres med linsevæske hver kveld for deretter å settes inn igjen følgende morgen. Anonymkode: 5ef16...153 Du har rett, jeg limte rett og slett inn feil link. Rettet nå.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #13 Skrevet 2. mars 2016 TS her - tusen takk for mange gode svar! Skal se nærmere på dette imorgen! Anonymkode: a4509...002
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå