Gå til innhold

Gjestegaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere / Har dere planlagt å ha gjestegaver til gjestene deres? I flere bryllup jeg har vært så har det ligget en liten pose/eske på plassen når vi har satt oss til bords. Innholdet har vært varierende, men gjerne litt sjokolade, sukkertøy og lignende. I et annet bryllup jeg var så var det satt opp et brett med små poser ved utgangsdøren som vi kunne ta med oss da vi gikk hjem. Innholdet her var blant annet en liten colaboks, sjokolade, paracet og nr. til Peppes Pizza. Syns egentlig det var en morsom idè, men ser at det fort kan bli dyrt med 75 slike poser...

Spørsmålet mitt er egentlig om det nå er "vanlig" med slike gjestegaver på samme måte som det har blitt "vanlig" å gi bort godteposer i barnebursdager...? Hva er dere tanker og erfaringer?

Takk for alle svar :blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, det synes jeg ikke er nødvendig å gi, og jeg er heller ikke vant til å få som gjest.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Syns gjestegaver er noe unødvendig herk. Å være nødt til å "ta vare på" den hele kvelden. Blæh. 

Anonymkode: 3e352...be8

• Liker 10
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns gjestegaver er noe unødvendig herk. Å være nødt til å "ta vare på" den hele kvelden. Blæh. 

Anonymkode: 3e352...be8

haha, godt poeng! :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En jeg hørte om strikket et par votter med brodert navn på som bordkort/gjestegave til alle 80 gjester!!!! Hun fikk litt hjelp og brukte et år, men det tar kaka uansett! 

Ville ikke hatt det selv, og har ikke opplevd å få det. Setter nok ikke like mye pris på gaven som det den koster å gi. 

Anonymkode: 48bc7...26a

• Liker 4
Skrevet

Vi hadde ikke gjestegaver.

Skrevet

Hva er poenget med gjestegaver?

Neimen ikke rart bryllup er dyrt når man skal ha sånne tulleting 😳

• Liker 2
Skrevet
17 timer siden, FruGlad skrev:

Hadde dere / Har dere planlagt å ha gjestegaver til gjestene deres? I flere bryllup jeg har vært så har det ligget en liten pose/eske på plassen når vi har satt oss til bords. Innholdet har vært varierende, men gjerne litt sjokolade, sukkertøy og lignende. I et annet bryllup jeg var så var det satt opp et brett med små poser ved utgangsdøren som vi kunne ta med oss da vi gikk hjem. Innholdet her var blant annet en liten colaboks, sjokolade, paracet og nr. til Peppes Pizza. Syns egentlig det var en morsom idè, men ser at det fort kan bli dyrt med 75 slike poser...

Spørsmålet mitt er egentlig om det nå er "vanlig" med slike gjestegaver på samme måte som det har blitt "vanlig" å gi bort godteposer i barnebursdager...? Hva er dere tanker og erfaringer?

Jeg har planer om dette da jeg gifter meg, med ebay kommer man ganske langt iallefall :D

Skrevet
Den 2. mars 2016 at 17.19, FruGlad skrev:

Vi tenker å ha assorterte sweets (sånn hjertesjokolade), men kun et par stk. 

AnonymBruker
Skrevet

Gjestegaver er harry. Bryr meg aldri om goodiebags, da det omtrent er bare unødvendige ting i dem som man ikke trenger. Ja, tanken er god, men virkelig ikke nødvendig. Setter mer pris på et fint, hjemmelagd bordkort jeg kan ta med hjem som minne, f.eks. :) 

Anonymkode: 35b67...aed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde ikke det. Skulle jeg hatt det, ville jeg gått for noe spiselig. Har heldigvis ikke fått verken vinglass med brudeparets monogram eller noe annet dill i de bryllupene jeg har vært i.

Anonymkode: 63131...456

AnonymBruker
Skrevet
Den 3. mars 2016 at 4.45, AnonymBruker skrev:

En jeg hørte om strikket et par votter med brodert navn på som bordkort/gjestegave til alle 80 gjester!!!! Hun fikk litt hjelp og brukte et år, men det tar kaka uansett! 

Ville ikke hatt det selv, og har ikke opplevd å få det. Setter nok ikke like mye pris på gaven som det den koster å gi. 

Anonymkode: 48bc7...26a

I utgangspunktet syntes jeg gjestegaver er noe tull (selv "glemte" jeg en gang et vinglass med brudeparets navn og dato på i et flyttelass. Når i huleste skulle jeg få bruk for det ?!) , men hjemmestrikkede votter med (mitt) navn på hadde jeg satt pris på. Ulempen er at det nok ikke var verdt arbeidet bruden la i det, da jeg kan tenke meg at ikke alle gjestene har brukt disse i etterkant :fnise: 

Så for all del; Styr unna gjestegaver med brudeparets navn, initialer, monogram eller dato på. For brudeparet er det kanskje en merkedag i deres liv, men for gjestene er det kun enda et bryllup i en lang rekke og som man ikke behøver nips som souvenir fra. 

Anonymkode: a38b3...d48

• Liker 4
Skrevet

Gjestegaver er helt unødvendig! Hvorfor skulle jeg trenge sjokoladebiter under en middag eller bære rundt på dem på festen? Andre ting er også tullete støvsamlere man vil skal forsvinne. 

AnonymBruker
Skrevet

Nummer til Peppes pizza? Det var litt av en "gave" :laugh: Men skal sies at jeg har vært i en del bryllup der jeg har lengtet etter Peppes. Nummeret kan jeg utenat, da ;) 

Anonymkode: 0de5f...780

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått gavepose i flere bryllup. Enten stod det klart på hotellrommet eller så var bare å ta på vei ut fra festen. Posene har vært til dagen derpå - Brus/vann, snacks/potetgull/sjokolade, paracet ++. Alle har også hatt en lapp hvor brudeparet takker oss for at vi kom osv. Elsker det! Jeg har bare vært kjempe glad for å våkne opp til en pose med det man trenger dagen derpå :P

Jeg forventer ikke å få det, men om brudeparet vil gi en pose setter jeg veldig pris på det! (Nr til peppes er litt rart, kan vel ikke regnes som en gave?)

Anonymkode: 04e2d...a76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har bare fått typisk suovernirting, der det for eksempel står ett lite norskt troll og en russisk dukke ved hver kuvert, når en russerinne giftet seg med en nordmann. Det var helt fint? Men syns ikke det er rart om man IKKE får noe, det er fortsatt vanligst.

Anonymkode: 6ab49...419

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, listefyll skrev:

Gjestegaver er helt unødvendig! Hvorfor skulle jeg trenge sjokoladebiter under en middag eller bære rundt på dem på festen? Andre ting er også tullete støvsamlere man vil skal forsvinne. 

Når trenger man IKKE sjokolade? :spise:

Anonymkode: 63131...456

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi var i et bryllup der de fleste gjester var tilreisende til byen. Brudeparet hadde lagt goodiebags på hotellrommet. I posen var det hyggelig personlig beskjed fra paret, typ "Så koselig at dere tok dere tid til å komme for å feire dagen vår med oss!", bykart med parets favorittspisested, bar, osv., chips, liten champisflaske og sjokolade.

Anonymkode: 20a5f...a59

• Liker 1
  • 6 år senere...
Skrevet
FruGlad skrev (På 2.3.2016 den 17.19):

Jeg synes det høres koselig ut.

Anonymkode: 3339b...f07

Skrevet

Vi hadde det og det ble godt tatt i mot. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...