kristinej Skrevet 2. mars 2016 #1 Skrevet 2. mars 2016 Hei Jeg lurte på om det finnes noen der ute som har gode tips til mat/middagsplanlegging hvor man ikke trenger å bruke så mye penger. Jeg bor sammen med min kjæreste, så vi er et par i 20-årene. Vi har et budsjett på ca 3000 til mat, men dette blir aldri overholdt da jeg generelt er nokså uinspirert til hva jeg kan lage av middag, hvordan jeg skal planlegge dette etc. Hvis noen har tips til planlegging, diverse billige middagsretter (vi er ikke redde for toro-mat o.l.) , og generelt bare tips til hvordan man kan utnytte pengene og få nok igjen for det Håper noen kan hjelpe til!
John_Felipe Skrevet 4. mars 2016 #2 Skrevet 4. mars 2016 Enkel mat og billig eksempler 1. Bakt søtpotet med picnic skinke,ost,rømme,kryddesmørr. Kan også bruke bacon men dyrere. Kjempe godt og enkelt å lage. 2. De fleste pasta rettene er veldig billig, super lett og rask å lage! her er noen jeg elsker: Pasta carbonara (deilig kremete pasta med egg), Pasta alfredo (pasta med kremete ostesaus) og hjemmelagd ravioli i tomatsaus. Bare å google etter disse oppskrifte, lett å finne! De 2 første rettene tar bare 15-20min å lage! 3. På sisten av uken anbefaler jeg Stekt ris,stekte nudler (stir fry) Alltid deilig å få litt asiatisk mat inn og du får brukt opp restene. Tips 1. bestem 6-7 middager og skriv handle liste sammen. Brukt marked.no og kolonial.no for å få en ca pris. Om du liker sidene så bare bestill derfra, hvis ik så kan dere bare dra og handle selv. Jeg har brukt dem i de 2 siste månedene og er kjempe fornøyd! Lett å planlegge uken når jeg får se pris og bilde av matvarer! 2. Om du har en "utledning" butikk i nærheten så bruk den! Som ofest er grønnsaker og frukt MYE billigere og utvalget er mye STØRRE! 100% sikker på at du kommer til å se en eksotisk frukt eller en rar grønnsak som du aldri har sett før i vanlige norske buttiker! Det gjør jo matlagingen mer spennende! Sry for lang innlegg, har har en rar passion for mat Lykke til og Bon apetito <3
kristinej Skrevet 6. april 2016 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2016 Den 3.3.2016 at 21.40, John_Felipe skrev: Enkel mat og billig eksempler 1. Bakt søtpotet med picnic skinke,ost,rømme,kryddesmørr. Kan også bruke bacon men dyrere. Kjempe godt og enkelt å lage. 2. De fleste pasta rettene er veldig billig, super lett og rask å lage! her er noen jeg elsker: Pasta carbonara (deilig kremete pasta med egg), Pasta alfredo (pasta med kremete ostesaus) og hjemmelagd ravioli i tomatsaus. Bare å google etter disse oppskrifte, lett å finne! De 2 første rettene tar bare 15-20min å lage! 3. På sisten av uken anbefaler jeg Stekt ris,stekte nudler (stir fry) Alltid deilig å få litt asiatisk mat inn og du får brukt opp restene. Tips 1. bestem 6-7 middager og skriv handle liste sammen. Brukt marked.no og kolonial.no for å få en ca pris. Om du liker sidene så bare bestill derfra, hvis ik så kan dere bare dra og handle selv. Jeg har brukt dem i de 2 siste månedene og er kjempe fornøyd! Lett å planlegge uken når jeg får se pris og bilde av matvarer! 2. Om du har en "utledning" butikk i nærheten så bruk den! Som ofest er grønnsaker og frukt MYE billigere og utvalget er mye STØRRE! 100% sikker på at du kommer til å se en eksotisk frukt eller en rar grønnsak som du aldri har sett før i vanlige norske buttiker! Det gjør jo matlagingen mer spennende! Sry for lang innlegg, har har en rar passion for mat Lykke til og Bon apetito <3 Hei! Setter veldig pris på at det er langt jeg :D Beklager for litt sent svar, men dette hjalp masse, så tusen takk :D Skal teste ut dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå