Gå til innhold

Hekle fastmasker i ring- blir bare feil?

Tirilaa

Anbefalte innlegg

Jeg har heklet en stund og har nå begynt på et prosjekt der jeg skal prøve å hekle fantorangen fra Barne-tv. Har heklet kroppen og skal begynne på armen. Står man skal legge opp 10 lm og sett i en ring. Deretter skal man hekle fastmasker i 7 omganger. Jeg har nå gjort X(!!) antall forsøk, men ser ut til å bli feil.

Legger opp 10 lm og setter de i en ring. Lager så en løsmaske og hekler fastmasker rundt. Ser fin ut på forsiden, men punktet der kjedemasken og løsmasken til den nye omgangen forflytter seg så den blir skrå... Hva gjør jeg galt? Har sett på video på garnstudio.no der de viser hvordan, men jeg får det enda ikke til. Teller altså 10 fm(inkludert den lm på begynnelsen) rundt og hekler kjedemasken i neste. Noen som har noen tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det grundig forklart. Hvis du bare vil vite teknikken, kan du hoppe til 3:16 i videoen. Etter det viser hun også en metode for å få sømmen til å bli usynlig :)

Endret av Antlers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Antlers skrev:

Her er det grundig forklart. Hvis du bare vil vite teknikken, kan du hoppe til 3:16 i videoen. Etter det viser hun også en metode for å få sømmen til å bli usynlig :)

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...