PaperFlower Skrevet 2. mars 2016 #1 Skrevet 2. mars 2016 Har en halv boks med O'boy som gikk ut i februar i fjor. Jeg drikker svært skjeldent sjokolademelk, men det hender jeg får lyst på noe godt og da er sjokolademelk greit å ha. Jeg prøvde nettopp et glass og synes den så grei ut, luktet normalt og smakte normalt. Det eneste "problemet" var at det var litt vanskeligere å røre det ut enn ellers. Men spm. mitt er, burde jeg kanskje ikke drikke dette? Hva er det egentlig som skjer med et tørt pulver som O'boy og Nesquik når det går ut på dato? Kan det skje noe i det hele tatt? Den er i en lukket boks, så eventuelle småkryp e.l. skal i teorien ikke ha hatt mulighet til å komme inn. Og er ett år over "best før"-datoen kanskje litt vel mye? Hva synes du...?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #2 Skrevet 2. mars 2016 "Innhold: Sukker, fettredusert kakao (8 %), salt, aroma, antiklumpingsmiddel (E551), fortykningsmiddel (E466)." Tror ikke det er noe stress å drikke dette etter utløpsdatoen. Sukker har "evig" dato. Jeg hadde drukket sjokomelken uten problemer. Anonymkode: 3eba4...f54 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #6 Skrevet 3. mars 2016 Den 2.3.2016 at 15.34, PaperFlower skrev: Har en halv boks med O'boy som gikk ut i februar i fjor. Jeg drikker svært skjeldent sjokolademelk, men det hender jeg får lyst på noe godt og da er sjokolademelk greit å ha. Jeg prøvde nettopp et glass og synes den så grei ut, luktet normalt og smakte normalt. Det eneste "problemet" var at det var litt vanskeligere å røre det ut enn ellers. Men spm. mitt er, burde jeg kanskje ikke drikke dette? Hva er det egentlig som skjer med et tørt pulver som O'boy og Nesquik når det går ut på dato? Kan det skje noe i det hele tatt? Den er i en lukket boks, så eventuelle småkryp e.l. skal i teorien ikke ha hatt mulighet til å komme inn. Og er ett år over "best før"-datoen kanskje litt vel mye? Hva synes du...? Grunnen er nok at pulveret tiltrekker seg fukt (fra luften) hver gang boksen åpnes. Ikke sjelden er det klumper i slikt pulver og andre tørrvarer av samme grunn Anonymkode: 1d0d7...741 2
PaperFlower Skrevet 3. mars 2016 Forfatter #7 Skrevet 3. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grunnen er nok at pulveret tiltrekker seg fukt (fra luften) hver gang boksen åpnes. Ikke sjelden er det klumper i slikt pulver og andre tørrvarer av samme grunn Anonymkode: 1d0d7...741 Takk takk, da vet jeg det til neste "rare" tørrvare.
Adara Skrevet 3. mars 2016 #8 Skrevet 3. mars 2016 Jeg har en flaske flytende smør stående i kjøleskapet som gikk ut for rundt 1 år siden, bruker den fortsatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå