AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #1 Skrevet 2. mars 2016 Siden dere kan ikke vite dere kan bare tro at Gud ikke finnes. Anonymkode: 5521d...388 1
*Mocca* Skrevet 2. mars 2016 #3 Skrevet 2. mars 2016 Det er ikke det at vi ikke tror på Gud.... Vi har en totalt mangel på tro på guder/religioner i det hele tatt... Har tro i form av at jeg kan tro det blir fint vær imorgen, jeg tror jeg rekker det møtet osv.... Men det stopper troen min.... 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #4 Skrevet 2. mars 2016 Går du aldri lei av å lage disse trådene? Du skriver jo på omtrent akkurat samme måte hver gang, en kort og feilskrevet setning om et eller annet du mener er galt med ateister. Det er sikkert 30 av dem nå. Ateisme har forøvrig en ganske klar og presis definisjon, og den passer ikke særlig godt med betegnelsen tro. Men du må for all del få lage dine egne definisjoner av ting, det forandrer jo absolutt ingenting for noen. Anonymkode: 91155...f91 8
ajarRun Skrevet 3. mars 2016 #6 Skrevet 3. mars 2016 11 timer siden, *Mocca* skrev: Det er ikke det at vi ikke tror på Gud.... Vi har en totalt mangel på tro på guder/religioner i det hele tatt... Har tro i form av at jeg kan tro det blir fint vær imorgen, jeg tror jeg rekker det møtet osv.... Men det stopper troen min.... Dette er agnostisk tankegang. Ikke ateisme. Ateisme betyr bokstavelig talt guds-fornektelse.
Mann 42 Skrevet 3. mars 2016 #7 Skrevet 3. mars 2016 8 timer siden, ambivalentReaction skrev: Dette er agnostisk tankegang. Ikke ateisme. Ateisme betyr bokstavelig talt guds-fornektelse. Jeg gremmer meg. Hadde du ant hvor gørrkjedelig denslags flisespikking er, hadde du gremmet deg, du også. 6
Haru Skrevet 3. mars 2016 #8 Skrevet 3. mars 2016 (endret) 16 timer siden, Mann 42 skrev: wake up captain! The kids are fighting again in the lower deck! Endret 3. mars 2016 av Haru 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #9 Skrevet 6. mars 2016 Den 3.3.2016 at 2.20, Mann 42 skrev: Jeg bøyer meg i støvet for dette fantastiske argumentet. Anonymkode: 5521d...388 1
Mann 42 Skrevet 6. mars 2016 #10 Skrevet 6. mars 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bøyer meg i støvet for dette fantastiske argumentet. Anonymkode: 5521d...388 Det var ikk et argument. Det var min måte å si at påstanden er tåpelig og diskusjonen kjedelig, og meningsløs og ikke verd å delta i. 1
SailorMac Skrevet 6. mars 2016 #11 Skrevet 6. mars 2016 (endret) Den 02.03.2016 at 14.22, AnonymBruker skrev: Siden dere kan ikke vite dere kan bare tro at Gud ikke finnes. Det du problematiserer kalles gjerne "sterk ateism" (man påstår at gud finnes ikke). Selv er jeg "svak ateist" og sier heller "jeg har ikke sett evidens for noen gud og tror derfor ikke at den gud som kristne beskriver finnes. Jeg sier ikke "det finnes ingen gud". Håper du ser forskjellen, samt hvorfor dette er svar på din påstand. SM Endret 6. mars 2016 av SailorMac 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #12 Skrevet 6. mars 2016 15 minutter siden, Mann 42 skrev: Det var ikk et argument. Det var min måte å si at påstanden er tåpelig og diskusjonen kjedelig, og meningsløs og ikke verd å delta i. Ja det må være vanskelig for deg å vite at du ikke har noe argumenter og komme med. Anonymkode: 5521d...388
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #13 Skrevet 6. mars 2016 Den 2.3.2016 at 14.22, AnonymBruker skrev: Siden dere kan ikke vite dere kan bare tro at Gud ikke finnes. Anonymkode: 5521d...388 siden dere som tror på gud,bare kan tro.. Jeg fornekter alt som har med gud og himmel/helvette å gjøre.Det finnes ikke. Religion er for mennesker med lavere Iq og ikke minst et stort behov for å skylde på andre og legge "skjebnen" i Guds hender. Guds vilje at et barn dør ? Anonymkode: c9c69...cdb 2
Mann 42 Skrevet 6. mars 2016 #14 Skrevet 6. mars 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det må være vanskelig for deg å vite at du ikke har noe argumenter og komme med. Anonymkode: 5521d...388 Akkurat da jeg trodde at det ikke kunne bli kjedeligere, så svarte du. Vi burde hatt et "BRING!"-emotikon, men dette får holde:
jabx Skrevet 23. mars 2016 #15 Skrevet 23. mars 2016 Ateisme er mangel på tro. Diskusjon avsluttet. 2
Deer Skrevet 23. mars 2016 #16 Skrevet 23. mars 2016 er å ikke samle på frimerker en hobby? i thought so
Cambria Skrevet 23. mars 2016 #17 Skrevet 23. mars 2016 (endret) Så mangelen på en tro er også en religion? Haha, man skal lese mye før øya detter ut Edit: for du mener tro i form av religiøs tro? Endret 23. mars 2016 av Cambria
*Mocca* Skrevet 25. mars 2016 #18 Skrevet 25. mars 2016 Den 3.3.2016 at 2.30, ambivalentReaction skrev: Dette er agnostisk tankegang. Ikke ateisme. Ateisme betyr bokstavelig talt guds-fornektelse. Tror kanskje du skal tenke deg om ekstra her..... Du så jeg skrev total mangel på tro på guder, religioner? Altså ingen tro på det i det hele tatt.... Som agnostiker har man vel døren på gløtt sånn sett? Man tror ikke, men vet ikke?
Wenda Skrevet 25. mars 2016 #19 Skrevet 25. mars 2016 Den 2. mars 2016 at 14.22, AnonymBruker skrev: Siden dere kan ikke vite dere kan bare tro at Gud ikke finnes. Anonymkode: 5521d...388 Ja vel Religiøse er dumme. Dere kan heller ikke vite om det finnes en Gud, men velger å tro det. 1
ajarRun Skrevet 25. mars 2016 #20 Skrevet 25. mars 2016 6 minutter siden, *Mocca* skrev: Tror kanskje du skal tenke deg om ekstra her..... Du så jeg skrev total mangel på tro på guder, religioner? Altså ingen tro på det i det hele tatt.... Som agnostiker har man vel døren på gløtt sånn sett? Man tror ikke, men vet ikke? Tror du det finnes en tekopp i bane rundt solen på motsatt side av der jorden er? Vet du at den ikke finnes? Vil du benekte at det finnes? For meg er det helt klare svaret til disse spørsmålene: Nei, det vet vi ikke, og vi mangler evnene til å finne det ut. Betyr det at jeg ikke tror på det? Selvsagt ikke. Erstatt tekopp med gud, så har du en agnostiker synspunkt. "Vi vet ikke, men det finnes ingen overbevisene bevis for at det finnes, ennå." En ateist vil si at "Nei, det finnes ingen tekopp." Uten å kunne bevise det. Dette er en tro, på helt lik linje med de som velger å tro tekoppen finnes uten å ha bevis for det. Det er en helt fjottete tankegang. Ta et annet spørsmål: Finnes det romvesen? Noen vil si ja, og noen vil si nei. Mens fornuftige vitenskapsmenn vil si at vi ikke kan bevise at de ikke finnes, men mangler bevis på at de finnes. Det er åpenbart at vi aldri kan avkrefte at romvesen finnes (kan ikke motbevise en nullhypotese) men så langt har vi ikke gode bevis på at romvesen finnes. Dette er agnostisk tankegang, man benekter ikke noe basert på tro, men man tror heller ikke at det eksisterer. Det er et nøytralt standpunkt: "Det har jeg ennå ikke sett bevis for, fram til beviset foreligger vil jeg ikke ta stilling til spørsmålet hverken for eller mot." Det er ikke tro, det er det motsatte av tro. Ateisme er en tro, det foreligger ingen bevis for at det ikke finnes guder, og det vil aldri foreligge bevis for at det finnes guder. Å blindt tro at noe ikke eksisterer er langt mer fjottete enn å tro at noe eksisterer. Hvis jeg insisterer på at romvesen finnes, vil jeg aldri kunne bli motbevist. Hvis jeg insisterer på at de ikke finnes vil jeg kunne bli motbevist. Ateisme er en absurd og ulogisk religion. Den er smålig, litt sånn som satanisme, en motreaksjon til religion. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå