Gå til innhold

Er det en ære å være forlover?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to forlovere, og de er stikk motsatt. Hun ene, som har vært min beste venninne siden barneskolen, bryr seg fint lite. Tror jeg da, hun gid hvertfall ikke uttrykk for at hun syns noe er interessant eller gøy. Må si det er litt kjedelig, for jeg vet ikke hvor mye hun bryr seg når jeg snakker om ting angående bryllupet.. Jeg tenker (det er bare sånn jeg er), kan man ikke bare si nei om man ikke vil? Hun kjenner meg godt nok til å vite at jeg ikke hadde blitt sint på noen som helst måte hvis hun sa nei. 

Så er det hun andre, har vært kjempegode venninner siden videregående, og hun syns virkelig det er en ære! Hun gleder seg utrolig mye til bryllupet, og er så positiv til alt, at jeg blir helt overveldet selv. Hun er bare helt fantastisk, og bryr seg genuint om våre planer for bryllupet.

Er det en ære å være forlover? Eller er det liksom en sånn ting som folk faktisk ikke bryr seg så mye om? Jeg trodde nå det var en ære, det hadde jeg hvertfall følt selv, om noen hadde spurt meg!

Anonymkode: 4ebc5...c24

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel helt an på hvordan man stiller seg til bryllup generelt. Noen syns det er supermorsomt, andre syns det er noe herk. 

Anonymkode: 0eee8...c57

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to forlovere, og de er stikk motsatt. Hun ene, som har vært min beste venninne siden barneskolen, bryr seg fint lite. Tror jeg da, hun gid hvertfall ikke uttrykk for at hun syns noe er interessant eller gøy. Må si det er litt kjedelig, for jeg vet ikke hvor mye hun bryr seg når jeg snakker om ting angående bryllupet.. Jeg tenker (det er bare sånn jeg er), kan man ikke bare si nei om man ikke vil? Hun kjenner meg godt nok til å vite at jeg ikke hadde blitt sint på noen som helst måte hvis hun sa nei. 

Så er det hun andre, har vært kjempegode venninner siden videregående, og hun syns virkelig det er en ære! Hun gleder seg utrolig mye til bryllupet, og er så positiv til alt, at jeg blir helt overveldet selv. Hun er bare helt fantastisk, og bryr seg genuint om våre planer for bryllupet.

Er det en ære å være forlover? Eller er det liksom en sånn ting som folk faktisk ikke bryr seg så mye om? Jeg trodde nå det var en ære, det hadde jeg hvertfall følt selv, om noen hadde spurt meg!

Har du ikke fått svar nok i HI ditt??

Anonymkode: 5096f...1d4

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg syns ikke det er noen ære. Tvert i mot. Det er noe herk og jeg takket nei da jeg ble spurt. 

Hvorfor har du to forlovere?

Anonymkode: 781a1...e4d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns absolutt det var en ære å få være forlover, men tydeligvis ikke alle som syns det :/ Jeg syns du skal planlegge og snakke med hun som er ivrig jeg, og bare la hun andre være med så lite som hun ønsker, det er jo ikke sikkert dette er like stas for henne som for deg? Du kan jo snakke med henne om at hun kan få slippe hvis hun vil? Kos deg med planlegging og snakk kun med de som gir deg noe positivt et mitt råd, du er jo heldig som i alle fall har en forlover som er engasjert☺️

Anonymkode: faa31...e8c

• Liker 2
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Nei det synes jeg ikke

AnonymBruker
Skrevet

Dette tror jeg er veldig individuelt. Jeg hadde sett på det som en ære å få være forlover for en av mine beste venninner. Min nærmeste venninne var min forlover, og gjorde en kjempejobb både med utdrikningslag og før/ under bryllupet. 

Jeg tenker at det er bedre å si nei enn å gjøre en dårlig jobb som forlover. 

Anonymkode: 7e824...cb7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nja... Ære og ære. Jeg synes det er veldig hyggelig å bli inkludert, og stas å være en av de min venninne ser på som sin nærmeste. Men jeg er ingen serviett- og kjoleprøveperson, og hadde nok slitt litt hvis venninna forventet veldig mye engasjement og interesse for blomsterarrangementer og utdrikningslag.

Heldigvis tok min beste venninne en kjapp vielse på Tinghuset med middag på restaurant etterpå, akkurat passe for meg ;)

Anonymkode: 16f7b...a0c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var en av to forlovere. Og jeg synes det var kjipt for det er faktisk mye vanskeligere å være to! Så jeg ble lei alt styret for den andre forloveren skulle bestemme alt og smiske for bruden. Jeg var kjempe glad og følte det som en ære når jeg ble spurt. Men den andre venninnen hennes tok overhånd og det ble sinnsykt kjedelig og kjipt.. Så det kunne virke som at jeg inne brydde meg. Men det var det altså ikke 

Anonymkode: 025b2...5a3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært forlover to ganger.

Den ene gangen var det gøy.

Den andre gangen ble det bare... dyrt. Bridezilla.

Anonymkode: aef88...175

• Liker 3
Skrevet

Jeg syntes det hadde vært en åre å bli valgt, men jeg hadde nok ikke brydd meg mer om det bryllupet selv om jeg var forlover. De vennene jeg har som kunne bedt meg om å være forlover ville jeg brydd meg om bryllupet til uansett. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen ære. Det er litt som å bli spurt om å være personlig assistent, sekretær og løpegutt(jente) i Bryllup A/S. Bare jobb.

Anonymkode: c547c...59f

• Liker 9
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen ære. Det er litt som å bli spurt om å være personlig assistent, sekretær og løpegutt(jente) i Bryllup A/S. Bare jobb.

Så bortsett fra tale og utdrikningslag, hva er det av jobb? Jeg ser ikke for meg at jeg gjør mye mer som forlover enn jeg allerede gjør som venninne når noen av mine nærmeste gifter seg.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, VinterSnø skrev:

Så bortsett fra tale og utdrikningslag, hva er det av jobb? Jeg ser ikke for meg at jeg gjør mye mer som forlover enn jeg allerede gjør som venninne når noen av mine nærmeste gifter seg.

Skriver du tale, arrangerer utdrikningslag, prøver å matche utdrikningslaget så det passer for alle som skal være med, fjern og nær, drar for å prøve kjoler, prøve sminke, prøve negler og har generalprøve av bryllupet, lager dokurver, passe på at tidsfrister holdes på selve dagen, som venninne??

Holy shit.

• Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Skriver du tale, arrangerer utdrikningslag, prøver å matche utdrikningslaget så det passer for alle som skal være med, fjern og nær, drar for å prøve kjoler, prøve sminke, prøve negler og har generalprøve av bryllupet, lager dokurver, passe på at tidsfrister holdes på selve dagen, som venninne??

Holy shit.

Jeg har skrevet tale, og vært med på å planlegge utdrikningslag for noen jeg ikke var forlover til ja. Ikke noe av det andre du skriver er noe min forlover gjorde eller mine venner forventer at en forlover skal gjøre. Være med på kjoleprøving har jeg fått tilbud om som venninne, men ikke hatt tid til. 

Det er et fåtall forlovere som må gjennom det du beskriver.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ære å bli spurt men ikke være det-

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

;)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, VinterSnø skrev:

Jeg har skrevet tale, og vært med på å planlegge utdrikningslag for noen jeg ikke var forlover til ja. Ikke noe av det andre du skriver er noe min forlover gjorde eller mine venner forventer at en forlover skal gjøre. Være med på kjoleprøving har jeg fått tilbud om som venninne, men ikke hatt tid til. 

Det er et fåtall forlovere som må gjennom det du beskriver.

Men det er noen av oppgavene man kan få lesset på seg, fordi det er noen av forloverens oppgaver. At noen bruder liker å gjøre de tingene selv er deilig for den forloveren men ikke alle som er så heldig at de får en brud som liker å ha kustus på alt selv.

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men det er noen av oppgavene man kan få lesset på seg, fordi det er noen av forloverens oppgaver. At noen bruder liker å gjøre de tingene selv er deilig for den forloveren men ikke alle som er så heldig at de får en brud som liker å ha kustus på alt selv.

Dette er ting man stort sett vet om bruden forventer eller ikke, og når man tar på seg rollen som forlover så spør man hva som er forventet. Har ingenting med å ha kustus på alt selv å gjøre. Og nei, jeg ser faktisk ikke at alt det du beskriver er noe noen kunne forvente at forloveren skal gjøre. 

Gjest Blomsterert
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo,det syns jeg er en ære: -) har vært to ganger,og engasjerte meg jo. Likte å planlegge,være med på det,og tilmed talene. Akkurat siste var jo ikke påkrevd,men syns det var veldig ok å si noen ord. Dro det ikke ut da: -D Gøy å ordne med utdrikningslag,og ja,i det store og hele. Viktigst var likevel følelsen av at en var en så viktig person for bruden. En har lov til å føle på det,hehe.

Syns en kan takke nei,om en ikke føler for å være. Det er jo ikke lett,men heller det enn å ikke være engasjert i det hele tatt. 

Nå er det jo noen bruder som tar helt av og krever og forventer til det hinsidige,men selv om en ser og opplever eksempler på dem,så er de ikke i flertall. Skjønner da at noen forlovere får seg ubehagelige overraskelser og blir både skuffet og lei! 

Hvis du ikke er av dem,så forstår jeg at du blir skuffet. Du må prøve å snakke med henne,så dere får klarhet i om hun egentlig vil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...