Gå til innhold

Røykeslutt

Marina75

Anbefalte innlegg

Er det noen andre her inne som går med tanken på å slutte å røyke?

Har prøvd mange ganger før og syntes det er ufattelig vanskelig. Har satt meg en dato på 1. november at da skal det være SLUTT.

Tenkte kanskje at det er andre som tenker på det samme og at vi kan støtte hverandre?

Har noen gode råd for å klare å slutte + ikke gå så mye opp i vekt?

Noen som vil fortelle hvordan det gikk da DU sluttet å røyke. Trenger mange oppmuntrene historier. Er så redd for å ikke klare det denne gangen heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg slutta å røyka for nokon år sidan, fekk influensa og røyk var ikkje godt på vel ei veke. Då ville eg sjå kor lenge eg klarde meg utan røyk. Det gjekk bra nesten eit år, so byrja eg å bevilga meg ein pauserøyk, selskapsrøyk og tykte eg hadde kontroll. Etter ein slitsam periode på jobb og heimefornt røykte eg plutseleg for fullt att.

So slutta eg å røyka medan eg var på jobb, men eg røykte jo som ein svamp når eg var heima. Eg hadde lenge tenkt på å slutta å røyka att igjen, og eg visste eg ville kunne klara det sidan eg hadde greidd det før, men det var soooo vanskeleg å finna motivasjon for å slutta. Heilt til eg vart gravid. Då kasta eg røykpakka dagen etter at eg testa positivt.

Banalt sagt; det handlar om motivasjon og det å vera sta.

Lykke til med røykekuttet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

sluttet og røyke for ca 3 mnd siden pga av gravididet. Jeg synes det har vært tøft og savner røyken veldig, savner mye av rammene rundt det.

Men det er et pluss og ha fått lukteog smakssans tilbake og ikke altid lukte vondt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker en om dagen jeg - den siste hver kveld før legge tid og det fungerer for meg. Da har jeg ikke sagt stopp, jeg røyker når jeg har lyst, men jeg har sjeldent lyst annet enn på den ene hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært ikke-røyker i vel en uke nå, -hærlig!! Har og lest boka og har ikke hatt røyksug i det hele tatt!! :)

Har og vært like mye sammen med mine venner og kjente som røyker og det går helt glimrende!!!!!

Så kjekt og slippe å røyke, føles så godt!

Les boka, motiver deg og ikke tenk på det som et tap, men en deilig ting å slippe, for det er jo det det er!!

Lykke til! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet å røyke 18. mars 2003... :sjarmor:

Livet er HERLIG uten.....

(Leste boken "endelig ikke røyker" av Allen Carr)

Denne boken MÅ du bare lese!

Start allerede nå, da du skal røyke samtidig som du leser den. Anbefales på det varmeste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff av meg, det er nesten flaut å si, men jeg har lest denne boka før og det hjalp ikke meg. :roll:

Har kjøpt inn nikotin tyggis og "narre røyk" så jeg haper det hjelper på det værste suget.

Blir nesten litt misunnelig på dere som har klart det. Får bare gå på med godt mot.

Hadde håpet at det var noen røykere igjen her inne, men ser ut som alle har vært så flinke å sluttet. Sukk :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff av meg, det er nesten flaut å si, men jeg har lest denne boka før og det hjalp ikke meg. :roll:

Har kjøpt inn nikotin tyggis og "narre røyk" så jeg haper det hjelper på det værste suget.

Blir nesten litt misunnelig på dere som har klart det. Får bare gå på med godt mot.

Hadde håpet at det var noen røykere igjen her inne, men ser ut som alle har vært så flinke å sluttet. Sukk :oops:

Er nok mange røykere igjen.. Vi vil bare hjelpe deg vet du!

Ett råd til deg: Ikke slutt før du er 100% motivert, og har LYST til å slutte selv. DA kan du lese boken..igjen!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å røyke for en måned siden, og det har gått kjempebra! Over all forventning faktisk. Jeg var ikke spesielt motivert, og hadde ikke noen tro på at jeg skulle klare det.

Jeg gikk på røykesluttekurs arrangert gjennom jobben, og i tillegg leste jeg den mye omtalte boken til Allen Carr. Tror faktisk boken hjalp mest :-)

Du kan jo prøve å lese den en gang til, kan jo ikke skade?!

Jeg sluttet en gang før også, da holdt jeg opp i 5 år før jeg begynte igjen :oops:

Lykke til! Du klarer det :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff av meg' date=' det er nesten flaut å si, men jeg har lest denne boka før og det hjalp ikke meg. :roll: [/quote']

Du er ikke alene om det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å røyke for 14 år siden, og det var ikke noe problem i det hele tatt. Sluttet på dagen og ferdig med det. :P

For vel et år siden sluttet mannen min etter å ha lest "Endelig røykfri". Den boken funker som bare juling. Mannen min bestemte seg for å kjøpe boken, og når han hadde lest siste siden i boken, så skulle han slutte. Dette har han holdt til det fulle. Dette var altså i september i fjor, og han har ikke hatt lyst på røyk en eneste gang etter dette. Han sa at boken "hjernevasket" han på en positiv måte. Det sies at boken funker på 95% av de som enten leser boken eller går på kurset som Carr holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare flike folk her inne. Ingen som skal slutte å røyke sånn at vi kan støtte og oppmuntre hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...