MiniMjau Skrevet 2. mars 2016 #1 Skrevet 2. mars 2016 Dere som har gjort det, hvor mye " jobb" ble det med å holde hus og hage løpende vedlikeholdt? Hva er det lurt og lære seg av feks håndtverksarbeid? flere som har tips og erfaringer? Tar gjerne imot tips vedr huskjøp også, hva en bør passe på/se etter. Finner jo sjekklister og tips på nett, men setter pris på flere tips fra dere Slik vi bor nå som er det jo vaktmester/borettslag som gjør "alt". Derfor må jeg spørre vi har små barn også som tar litt tid
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #2 Skrevet 2. mars 2016 Det er mye arbeid med hus kontra å bo i leilighet. Penklipping, snømåking, ugressluking, stell av blomster (hvis du vil ha en fin hage), male huset, vedlikeholde utearealer osv osv. Noen synes slik jobbing er koselig, jeg synes det er gørrkjedelig. Hvordan arbeidsmengden oppleves og hvor mye tid man legger i det kommer jo helt an på. Man kan legge seg på minimum eller bruke hver helg på det. Anonymkode: 14cf7...b0d
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #3 Skrevet 2. mars 2016 5 minutter siden, MiniMjau skrev: Dere som har gjort det, hvor mye " jobb" ble det med å holde hus og hage løpende vedlikeholdt? Hva er det lurt og lære seg av feks håndtverksarbeid? flere som har tips og erfaringer? Tar gjerne imot tips vedr huskjøp også, hva en bør passe på/se etter. Finner jo sjekklister og tips på nett, men setter pris på flere tips fra dere Slik vi bor nå som er det jo vaktmester/borettslag som gjør "alt". Derfor må jeg spørre vi har små barn også som tar litt tid Begynn med et medlemskap i Huseiernes Landsforbund. Les medlemsbladet og nyhetsoppdateringene der. Anonymkode: 44ba8...d66
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #4 Skrevet 2. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er mye arbeid med hus kontra å bo i leilighet. Penklipping, snømåking, ugressluking, stell av blomster (hvis du vil ha en fin hage), male huset, vedlikeholde utearealer osv osv. Noen synes slik jobbing er koselig, jeg synes det er gørrkjedelig. Hvordan arbeidsmengden oppleves og hvor mye tid man legger i det kommer jo helt an på. Man kan legge seg på minimum eller bruke hver helg på det. Anonymkode: 14cf7...b0d Dette er ting man ikke nødvendigvis kommer unna ved å bo leilighet heller. Men man slipper gjerne eneansvaret. Jeg ser frem til å kunne flytte til en enebolig hvor jeg kan b\estemem hva og når jeg skal gjøre ting istedet for å høre på en dugnandsgrupp eog et styre Anonymkode: ba0f9...ed3
prt90 Skrevet 2. mars 2016 #5 Skrevet 2. mars 2016 12 minutter siden, MiniMjau skrev: Dere som har gjort det, hvor mye " jobb" ble det med å holde hus og hage løpende vedlikeholdt? Hva er det lurt og lære seg av feks håndtverksarbeid? flere som har tips og erfaringer? Tar gjerne imot tips vedr huskjøp også, hva en bør passe på/se etter. Finner jo sjekklister og tips på nett, men setter pris på flere tips fra dere Slik vi bor nå som er det jo vaktmester/borettslag som gjør "alt". Derfor må jeg spørre vi har små barn også som tar litt tid Den største forskjellen er å gå fra 10 minutters vei til jobb/butikk/barnehage til 30 min hver vei.. Det er mange timer bortkastet hver uke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå