Gå til innhold

Forventer jeg for mye av venninna mi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

dårlig venninne spør du meg. hadde lett gjort det for min bestevenninne og hennes bryllup..

Anonymkode: 3aff5...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Regner med at du avklarte att bryllupet er i utlandet før du ba henne være forlover?!

Jeg ville nok mest sannsynlig kommet med en helt haug med unnskyldninger for å slippe et bryllup i spania. Jeg er ganske konfliktsky og sliter med å si både nei og "jeg vil ikke". Jeg har flyskrekk, og de gangene jeg kommer meg i fly så er det for å besøke land jeg virkelig vil se. Ser for meg at samboern min ikke ville ha blitt med, med mindre de som gifter seg er veldig gode venner av han også. Og uten han ville en slik tur fortonet seg enda verre for min del. Hvertfall når det er snakk om en uke, det høres fryktelig lenge ut når man kanskje ikke har så veldig lyst på ferie akkurat da. Og ja, jeg ville nok heller brukt de pengene på noe jeg selv liker, selv om drt var en av mine bestevenniner som giftet seg. En uke i spania med et nygift par høres i mine øret ut som et mareritt. Sorry.

MEN, dere må jo nesten snakke sammen om dette og finne en løsning, slik at du eventuelt rekker å finne en annen forlover og slike ting. Spør rett ut om hun faktisk vil? Ville hun ha blitt med om dere betalte for kjæresten? Det kan jo være mange grunner til at hun egentlig ikke vil/kan, men som kanskje er litt vanskelige å prate om. Så ta dere en kveld og finn ut av det, så kan dere forhåpentligvis beholde vennskapet :)

Anonymkode: 0493e...dae

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er litt delt her. For jeg forstår henne godt. Men jeg synes ikke burde ha takket ja til å være forlover om hun ikke stiller. Jeg er forlover, bryllupet er i utlandet, jeg kjenner ingen bortsett fra paret, har ikke kjæreste lengre og dårlig økonomi.  Jeg gruer meg skikkelig til denne turen, men jeg gjør det for min venninne. Dette bryllupet har gått på bekostning av alt annet, pga min økonomi. Jeg bruker altså alle pengene jeg har, på en uke på en ferie som jeg absolutt ikke gleder meg til. Hadde jeg ikke vært forlover, så hadde jeg ikke reist, synes bryllup i utlandet er noe tull. Men jeg er stolt over å være forlover og skal gjøre alt jeg kan for at hennes dag/uke skal bli perfekt:) 

Anonymkode: 05349...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jeg har så store problemer med å forstå dere som velger å gifte dere i utlandet(flyreise unna altså),og blir skuffet og fornærmet fordi noen velger å ikke komme. Det er deres største dag i livet osv blir brukt som argument,og forventer at det skal de nærmeste og beste venner samt andre dele med dere. For,det betyr så mye for dere.

Ok. Jeg forstår det ønsket,men hvor mye tenker dere egentlig at andre skal ofre for deres største dag? Det er penger til reise,til opphold og til gave. Flere må kjøpe antrekk,og muligens andre klær til reise.

Jeg fatter ikke at en nærmest er så frekke og selvopptatte at de kan ta for gitt at andre skal gjøre dette for et bryllup. En vet ikke en gang om det blir en ok fest,et godt selskap. 

Nå forstår jeg at dere vil gifte dere på mer eksotiske steder altså! Men hvorfor ikke gjøre det,og så ta festen når dere kommer hjem? Film bryllup,og vis det i selskapet. Det tror jeg de aller fleste vil sette stor pris på! Hadde et vennepar som gjorde det. De lagde en utrolig fin film fra vielsen,fra div annet med musikk osv. Morsomme og fine innslag. Gjestene syns det var kjempefint og underholdende! Det er jo en idé da?

Nå leste jeg om ei her som betalte reise og opphold for gjestene. Nå skjønner jeg jo at ikke alle har råd til det,men da går det jo an! Så se bort fra de tilfeller hvor dette skjer.

Ts. Venninnen din vil heller ikke fly alene. Hvorfor ikke respektere det? Du skriver at hun vil bruke penger på annet. Sorry,men jeg forstår henne jeg. 

Du skriver at hun er en god venninne og burde komme. Da spør jeg:  er ikke Du en såpass god venninne at du ikke forventer så mye av henne? Du viser liten forståelse. Ja,det er din store dag,men du kan faktisk ikke forvente all verden for at andre skal være like entusiastiske. Det er jo ikke sånn at hun ikke er veldig glad på dine vegne! Og det er vel det aller viktigste av verdier,er det ikke? Situasjonen også tatt i betraktning. Og sitt nå ikke og tenk på dette over et år i forveien. Det er vel mye annet p tenke på og planlegge også,ikke bare et lite skår i gleden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt delt her. For jeg forstår henne godt. Men jeg synes ikke burde ha takket ja til å være forlover om hun ikke stiller. Jeg er forlover, bryllupet er i utlandet, jeg kjenner ingen bortsett fra paret, har ikke kjæreste lengre og dårlig økonomi.  Jeg gruer meg skikkelig til denne turen, men jeg gjør det for min venninne. Dette bryllupet har gått på bekostning av alt annet, pga min økonomi. Jeg bruker altså alle pengene jeg har, på en uke på en ferie som jeg absolutt ikke gleder meg til. Hadde jeg ikke vært forlover, så hadde jeg ikke reist, synes bryllup i utlandet er noe tull. Men jeg er stolt over å være forlover og skal gjøre alt jeg kan for at hennes dag/uke skal bli perfekt:) 

Anonymkode: 05349...f7b

At du gidder!! 

Anonymkode: 8a5d3...52d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Blomsterert skrev:

Jeg har så store problemer med å forstå dere som velger å gifte dere i utlandet(flyreise unna altså),og blir skuffet og fornærmet fordi noen velger å ikke komme. Det er deres største dag i livet osv blir brukt som argument,og forventer at det skal de nærmeste og beste venner samt andre dele med dere. For,det betyr så mye for dere.

Ok. Jeg forstår det ønsket,men hvor mye tenker dere egentlig at andre skal ofre for deres største dag? Det er penger til reise,til opphold og til gave. Flere må kjøpe antrekk,og muligens andre klær til reise.

Jeg fatter ikke at en nærmest er så frekke og selvopptatte at de kan ta for gitt at andre skal gjøre dette for et bryllup. En vet ikke en gang om det blir en ok fest,et godt selskap. 

Nå forstår jeg at dere vil gifte dere på mer eksotiske steder altså! Men hvorfor ikke gjøre det,og så ta festen når dere kommer hjem? Film bryllup,og vis det i selskapet. Det tror jeg de aller fleste vil sette stor pris på! Hadde et vennepar som gjorde det. De lagde en utrolig fin film fra vielsen,fra div annet med musikk osv. Morsomme og fine innslag. Gjestene syns det var kjempefint og underholdende! Det er jo en idé da?

Nå leste jeg om ei her som betalte reise og opphold for gjestene. Nå skjønner jeg jo at ikke alle har råd til det,men da går det jo an! Så se bort fra de tilfeller hvor dette skjer.

Ts. Venninnen din vil heller ikke fly alene. Hvorfor ikke respektere det? Du skriver at hun vil bruke penger på annet. Sorry,men jeg forstår henne jeg. 

Du skriver at hun er en god venninne og burde komme. Da spør jeg:  er ikke Du en såpass god venninne at du ikke forventer så mye av henne? Du viser liten forståelse. Ja,det er din store dag,men du kan faktisk ikke forvente all verden for at andre skal være like entusiastiske. Det er jo ikke sånn at hun ikke er veldig glad på dine vegne! Og det er vel det aller viktigste av verdier,er det ikke? Situasjonen også tatt i betraktning. Og sitt nå ikke og tenk på dette over et år i forveien. Det er vel mye annet p tenke på og planlegge også,ikke bare et lite skår i gleden?

TS betaler jo for venninnen.

Anonymkode: 95e95...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

TS betaler jo for venninnen.

Hun betaler deler av reisen. Jeg nevnte noen flere utgifter her også,men ok at hun har tilbudt seg det,tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Blomsterert skrev:

Hun betaler deler av reisen. Jeg nevnte noen flere utgifter her også,men ok at hun har tilbudt seg det,tross alt.

Man må ikke kjøpe ny kjole,ny klær til en reise, gaven behøver heller ikke å være dyr  osv, er hva man legger opp til selv.

Denne turen behøver ikke koste så innmarri mye-spesielt når STORE deler av reisen blir betalt-noe jeg går utifra værtfall gjelder hotell og flyreise eventuelt mat. Man kan faktisk være litt økonomisk selvom man er på ferie, og som denne ene brukeren nevner her, så er det 1.5 år til bryllupet. laang tid for bestevenninne til å satte litt penger pr mnd, og det behøver ikke engang å være mer en 50 lapp i mnd. Og TS sier jo at BESTEvenninna hadde hatt råd til denne turen på egen hånd-men det blir betalt for siden hun er forlover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Blomsterert skrev:

Dette. Jeg er veldig glad på vegne av venninner som har giftet seg og bruker gjerne både tid og penger på å feire dagen deres, men ikke ubegrenset - det er brudeparet dette er Den Ene Store Dagen for, jeg har vært med på hvertfall ti av dem de siste femten årene... En hel uke i Spania er mye tid og mye penger - det er drøyt å forvente at andre med glede bruker det på din feiring. Jeg hadde nok hatt råd til det, men det ville gått ut over årets øvrige feriemuligheter. Jeg drar heller på ferie dit jeg vil med de(n) jeg ønsker å tilbringe ferien med.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Daria skrev:

Dette. Jeg er veldig glad på vegne av venninner som har giftet seg og bruker gjerne både tid og penger på å feire dagen deres, men ikke ubegrenset - det er brudeparet dette er Den Ene Store Dagen for, jeg har vært med på hvertfall ti av dem de siste femten årene... En hel uke i Spania er mye tid og mye penger - det er drøyt å forvente at andre med glede bruker det på din feiring. Jeg hadde nok hatt råd til det, men det ville gått ut over årets øvrige feriemuligheter. Jeg drar heller på ferie dit jeg vil med de(n) jeg ønsker å tilbringe ferien med.

Dette er en bestevenninne som er forlover til TS, og da synes jeg saken stilles anderledes.

Mesteparten av turen blir betalt av TS, så denne turen behøver ikke å bli dyr for BFF.

Det er prat ett viktiig befent forhåpendligvis som kun skjer 1 gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men en flytur til spania alene og ta seg fri ei uke da mann.. Nei kjenner jeg er glad jeg slipper. På min dag holdt det med den kvelden. Mer enn nok å forvente en lørdag fri av folk.

Anonymkode: 81eeb...4e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må ikke kjøpe ny kjole,ny klær til en reise, gaven behøver heller ikke å være dyr  osv, er hva man legger opp til selv.

Denne turen behøver ikke koste så innmarri mye-spesielt når STORE deler av reisen blir betalt-noe jeg går utifra værtfall gjelder hotell og flyreise eventuelt mat. Man kan faktisk være litt økonomisk selvom man er på ferie, og som denne ene brukeren nevner her, så er det 1.5 år til bryllupet. laang tid for bestevenninne til å satte litt penger pr mnd, og det behøver ikke engang å være mer en 50 lapp i mnd. Og TS sier jo at BESTEvenninna hadde hatt råd til denne turen på egen hånd-men det blir betalt for siden hun er forlover.

Ingenting av dette får meg til å mene annet,tvert i mot. En MÅ ikke kjøpe antrekk,en må ikke kjøpe dyr gave. En kan leve økonomisk på reise,og en kan spare. 

Ja,for de som syns det er verdt det. Helt ok. Men jeg hadde aldri gjort det. Av rent prinsipp også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, Blomsterert skrev:

Ingenting av dette får meg til å mene annet,tvert i mot. En MÅ ikke kjøpe antrekk,en må ikke kjøpe dyr gave. En kan leve økonomisk på reise,og en kan spare. 

Ja,for de som syns det er verdt det. Helt ok. Men jeg hadde aldri gjort det. Av rent prinsipp også.

Ikke engang til din aller bestevenninne?  hvis du da velger å gjøre det ut av rent prinsipp så er jeg glad vi ikke er venner, dere prinsipp ryttere er det verste. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke engang til din aller bestevenninne?  hvis du da velger å gjøre det ut av rent prinsipp så er jeg glad vi ikke er venner, dere prinsipp ryttere er det verste. 

"ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å høres både sær og vanskelig ut, så må jeg dessverre si at jeg helst vil disponere ferien min selv. Både når det gjelder hvor jeg skal og hvem jeg skal være sammen med. Og et bryllup i Spania hadde jeg ikke prioritert å bruke av mine dyrbare ferieuker på. 

Helt uavhengig av kostnadene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg syns du forventer for mye. Skjønner henne godt. Desverre..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, Daria skrev:

Enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes du forventer altfor mye. Å forlange at noen bruker en hel ferieuke på noen andres bryllup er igrunn langt over streken.

Anonymkode: 74828...655

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes ikke du forventer for mye. Det er mye å forvente at hun skal være der en hel uke, men 2-3-4 dager synes jeg det er rart at hun ikke stiller opp på. Jeg skjønner at folk vil på ferie med kjæresten, men å "ofre" (i anførselstegn fordi det faktisk kan bli hyggelig for henne også) noen dager for sin beste venninnes bryllup er en selvfølge for meg. Det er viktig å pleie vennskap også. Jeg hadde sett på det som en investering i vennskapet :) 

Anonymkode: db028...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...