Gå til innhold

Forventer jeg for mye av venninna mi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Høres ut som om hun kvier seg til å reise? Er ikke alle som føler seg komfortable reising. Kan hun ha flyskrekk? Kan hun ha litt mild angst? Kanskje hun er litt nedfor for tiden og er redd for å ødelegge feiringen med sitt dårlige humør?

Du sier dere er bestevenner, men du tørr ikke si at du ble litt lei deg av at hun ikke kommer. Så da ville det ikke være rart om hun ikke tørr si den egentlige grunnen til at hun ikke kommer

Anonymkode: 3b0d7...d0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da kan jo hun selv hjelpe kjæresten siden hun har fått støtte.

Anonymkode: 67cdc...f71

Min tanke å, hun har jo råd,mens tyen har ikke. DA bruker man de pengene som har blitt tilbud til han.

Og det er ikke så dyrt å resie til og fra spania og de deler jo rom. Nei synes hun virker litt vanskelig da. Hvis da ikke kommer med bedre grunner (som f.eks hun ene nevner her) Jeg tror det handler om at hun er redd kjæresten og henne ikke for alene tid.

Anonymkode: 95e95...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du burde revurdere å kalle henne forlover. 
Om hun ikke vil stille opp i bryllupet (det spiller ingen rolle hva grunnen er) så burde hun heller ikke takke ja til rollen som forlover. 
Forstår at du er skuffet men du må respektere hennes valg om å prioritere andre ting enn ditt bryllup.. 
Kanskje setter du vennskapet deres høyere enn hun gjør..? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Beccy87 skrev:

Om hun ikke vil stille opp i bryllupet (det spiller ingen rolle hva grunnen er) så burde hun heller ikke takke ja til rollen som forlover. 
Forstår at du er skuffet men du må respektere hennes valg om å prioritere andre ting enn ditt bryllup.. 

Ikke nødvendigivis vennskapet, men TS setter trolig selve bryllupsfeiringen høyere enn det venninnen gjør.

De beste vennskapene er de som har fokus på hverdagene. Og så får høytidligheter være høytidligheter.

Anonymkode: 650bb...1c9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Beccy87 skrev:

Jeg er veldig enig i dette også. Om hun velger å ikke komme får det være hennes sak, men da burde hun jo for all del ikke ha takket ja til å være forlover.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller at hun rett og slett ikke har lyst til å reise til Spania. 

Anonymkode: ea250...f34

Veldig god mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, Beccy87 skrev:

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke forvente at folk tar ut ferie/bruker penger for å reise til utlandet for å feire bryllupet ditt. Ikke engang om du betaler store deler av reisen. Skjønner at du blir skuffet og gjerne skulle hatt henne der, men dette er bakdelen ved å ha bryllupet i utlandet. Bestevenninnen min skal gifte seg i et tilsvarende land neste år, og for meg er det ikke noe alternativ å droppe det, men ikke alle har samme tanker og prioriteringer. Poenget er at du ikke kan forvente noe som helst når du gifter deg i utlandet. Det er synd at hun ikke vil, men sånn er det bare. Du kan selvfølgelig spørre om du kan gjøre noe for å tilrettelegge det for henne, men du må også godta det hvis hun sier nei.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

Veldig god mulighet.

Da bør hun kunne si ifra. Spesielt om de er så nærme at hun er forlover burde man kunne være ærlige om tanker og føleleser rundt et bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, VinterSnø skrev:

Da bør hun kunne si ifra. Spesielt om de er så nærme at hun er forlover burde man kunne være ærlige om tanker og føleleser rundt et bryllup.

Enig i det, men folk er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tydligvis ikke et spørsmål om penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du  virkelig vil ha henne med og hun vil ha med kjæresten-så må du tilbud å betale  noe av hans sin reise-forlover eller ei.  Kan hende hun har råd fordi du betaler store deler av reisen, hvis det ikke stemmer-

kommer hun fortsatt med unskyldinger (ikke ordnli grunner) så er det bare dårlige unskyldninger og hun føler ikke dere er så gode venninner og bestevennniner. desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt merkelig at så mange skal gifte seg i utlandet for tiden - klart det ekskluderer en del gjester. En ting er at man har råd, noe annet er om man er gira på å bruke opp en hel ferieuke på en reise til en destinasjon man kanskje ikke engang har særlig lyst å besøke. Og når man i så fall ikke får brukt uken sammen med kjæresten sin (som sikkert synes det er flaut å måtte la andre betale for han)... nei, jeg synes ikke det er rart at venninnen din synes dette ble litt for mye.

Hva er egentlig greien med å skulle blåse opp brylluper sånn? Det viktigste burde være å tilbringe dagen med sine nære og kjære. Mitt tips er å gifte seg i Norge, og heller legge bryllupsreisen til utlandet...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, Ferny skrev:

Jeg synes det er litt merkelig at så mange skal gifte seg i utlandet for tiden - klart det ekskluderer en del gjester. En ting er at man har råd, noe annet er om man er gira på å bruke opp en hel ferieuke på en reise til en destinasjon man kanskje ikke engang har særlig lyst å besøke. Og når man i så fall ikke får brukt uken sammen med kjæresten sin (som sikkert synes det er flaut å måtte la andre betale for han)... nei, jeg synes ikke det er rart at venninnen din synes dette ble litt for mye.

Hva er egentlig greien med å skulle blåse opp brylluper sånn? Det viktigste burde være å tilbringe dagen med sine nære og kjære. Mitt tips er å gifte seg i Norge, og heller legge bryllupsreisen til utlandet...

Heldigvis har hun statistikken på sin side. Hun kommer til å gifte seg minst én gang til i løpet av livet, og da bør hun legge bryllupet til et sted i Norge ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ferny skrev:

AvJeg synes det er litt merkelig at så mange skal gifte seg i utlandet for tiden - klart det ekskluderer en del gjester. En ting er at man har råd, noe annet er om man er gira på å bruke opp en hel ferieuke på en reise til en destinasjon man kanskje ikke engang har særlig lyst å besøke. Og når man i så fall ikke får brukt uken sammen med kjæresten sin (som sikkert synes det er flaut å måtte la andre betale for han)... nei, jeg synes ikke det er rart at venninnen din synes dette ble litt for mye.

Av de jeg kjenner så har det ofte blitt billigere for gjestene at det er i utlandet. Det er ofte billigere å fly fra Oslo til Spania enn f.eks Mosjøen. Men jeg har enda ikke vært i et utenlandsbryllup hvor det ikke er en relasjon til stedet. Typ at en eller begge kommer fra stedet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferietid er knappe ressurser, og med mindre de er studenter eller lærere, så er sommerukene et nøye overveid puslespill. De har sikkert lyst til å ha ferie sammen, men tydeligvis ikke med en kostbar uke i Spania der dagene går med til bryllupsforberedelser. Hun burde i såfall takket for æren å bli spurt om å være forlover, men sagt nei om det var på grunn av dette. Jeg synes du bør spørre om det er slik det henger sammen og  tilby å løse henne fra oppdraget, og velge en forlover som vil ha tid til å prioritere deg den uken. Det er ingenting å bli sur for. Det er bryllupet ditt, du bør ha en forlover som ønsker og kan - prioritere deg den uken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg hadde ikke reist i bryllup til en venninne om kjæresten ikke kunne blitt med. Dette er det flere grunner til: 

-du dekker en stor del av utgiftene, men hvor mye må hun ut med? Hun må vel også ta ut ferie(som hun kanskje ønsker å bruke med kjæreste eller familie) eller så taper hun kanskje en ukes inntekt?

-skulle jeg prioritert å bruke penger og ferietur på en reise så må et være til en plass jeg ønsker å oppleve, sammen med kjæresten, altså ikke til Spania for å dilte etter en brud som helt sikkert svever på en rosa sky med sin mann

-min kjære hadde hatt null interesse av å ta fri fra jobb en uke og bruke masse penger på å se min venninne gifte seg

så her syns jeg du forventer alt for mye av hanne, det kan være utrolig mange grunner til at hun rett og slett ikke vil. 

Anonymkode: 03565...990

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt enig med dere to ovenfor. Men hvorfor snakker de ikke sammen om de egentlige grunnene til at venninnen ikke blir med?

Trodde bestevenninner snakket med hverandre om alt uten filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ferny skrev:

Enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du forventer for mye av henne dersom hun visste at bryllupet skulle være i utlandet når hun takket ja til å bli forlover. Dersom hun ikke visste det, da kan jeg til en viss grad skjønne at hun har fått kalde føtter. 

Men dersom det bare er fordi kjæresten ikke kan være med at hun kvier seg for å dra, det synes jeg er en litt for dårlig unnskyldning, spesielt ettersom du skal betale deler av hennes reise, samt at hun har råd til å betale for han. Dessuten er det jo over ett år til bryllupet, og de kan fint legge av litt penger, og finne svært billige billetter og hotellrom. Men det krever naturligvis at de er villige til å gjøre en liten innsats. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...